krakend (eigenlijk meer ratelend) geluid

Pagina: 1
Acties:

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik heb dus al vanaf dat ik mijn nieuwe pc heb een probleem met mijn geluid. Bij mp3's doet hij het gewoon goed, geen problemen, maar als ik films/games afspeel dan begint het hele geluid te ratelen en te kraken (vooral bij stemmen). Het gekke is dat het niet aan de onboard sound ligt want ik had hem eerst met sb128 geinstalleerd en toen had ik precies hetzelfde nadat ik daar wat mee gekloot had (andere videokaart: intel 8mb dingetje, hierbij veranderde het probleem wel iets, het gekraak werd iets minder, alleen kwam er hier eigenlijk nog een probleem bij namelijk dat het geluid allemaal errug traag ging lopen. Ik had een mp3tje (jennifer Lopez-Aint it funny) opgezet om tegelijkertijd een spel te gaan spelen hierbij werd de stem van mevrouw lopez wel heel errug traag een zwaar :'(). Hierdoor werd) en dus die onboard sound die nu naag aanstaat was het probleem nog niet verholpen :'(. Ik heb nieuwste drivers van zowel de videokaart als de onboard sound geinstalleerd.

Iemand suggesties voor wat ik zou kunnen doen??

mijn specs:
Ecs k7s5a
Tb1400
192 mb sdram (1 van 64 mb en 1 van 128, beide noname)
onboard sound
Voodoo3 2000 pci
onboard lan

Ik had dit probleem ook al in een andere topic geplaatst: [topic=323554/1/25] maar die is inmiddels alweer een eind weggezakt. Daar zei iemand dat ik misschien mijn bios moest flashen, maar ik wil eigelijk wel ff zeker weten of dit succes heeft want als het niet lukt zit ik met de gebakken peren!!

/edit probs met intel kaart was ik vergeten |:(

For those about to rock, we salute you!

• Xplosive15
niemand??

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Check eens of het wat uitmaakt als je je virusscanner uitzet (als je die tenminste hebt)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Xplosive15
Op zondag 18 november 2001 17:57 schreef Luxx het volgende:
Check eens of het wat uitmaakt als je je virusscanner uitzet (als je die tenminste hebt)
heb ik niet

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42

Gallus

Cheesy

Staat DMA aangevinkt bij je harddisk? En spelletjes kunnen heel wat CPU power opslokken.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Xplosive15
Op zondag 18 november 2001 18:05 schreef Gallus het volgende:
Staat DMA aangevinkt bij je harddisk? En spelletjes kunnen heel wat CPU power opslokken.
Wat is DMA en moet ik het aan of uitvinken?? En waar zou ik het dan moeten aanvinken??

• Xplosive15
Op zondag 18 november 2001 18:32 schreef Xplosive15 het volgende:

[..]

Wat is DMA en moet ik het aan of uitvinken?? En waar zou ik het dan moeten aanvinken??
iemand een antwoord hierop??

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Wees ff duidelijk en vertel ook wat voor software je gebruikt.
Gebruik je laatste versie van winamp? Probeer eens een andere of schakel even over naar directsound (in opties/plugins). Mediaplayer 7? probeer 6.4 eens.

Zit je kabel wel goed vast in je egeluidskaart? (deze aangezien ik net ook last had van hoge ruis)

OOk zal ik je eens aanraden een virusscanner te draaien, aangezien die je systeem lekker kunnen opnaaien.

EN als laatste wele OS draai je?

Als het WindowsME is zou ik eens een andere proberen (Win98SE of XP).

laat maar horen of het je nog lukt.

• Xplosive15
Op zondag 18 november 2001 21:24 schreef XthinkZ het volgende:
Wees ff duidelijk en vertel ook wat voor software je gebruikt.
Gebruik je laatste versie van winamp? Probeer eens een andere of schakel even over naar directsound (in opties/plugins). Mediaplayer 7? probeer 6.4 eens.

Zit je kabel wel goed vast in je egeluidskaart? (deze aangezien ik net ook last had van hoge ruis)

OOk zal ik je eens aanraden een virusscanner te draaien, aangezien die je systeem lekker kunnen opnaaien.

EN als laatste wele OS draai je?

Als het WindowsME is zou ik eens een andere proberen (Win98SE of XP).

laat maar horen of het je nog lukt.
Ik draai win98 standaard met de laatste mediaplayer en winamp verder kan het daar volges niet aan liggen aangezien het in spellen precies zo is :?

• XthinkZ

XthinkZ

Op zondag 18 november 2001 21:03 schreef Xplosive15 het volgende:

[..]

iemand een antwoord hierop??
DMA shakel je in door rechtermuisknop op mijn computer te klikken, -> harde ware -> harde schijven -> opties -> DMA inschakelen. (als ik het goed heb, draai nl geen win98 meer).

Probeer eens een nieuwere versie van directX te donwloaden en te instaleren.

Ook zal ik eens proberen alle kaarten uit de PCI sloten te trekken (aleen de video kaart erin laten) en te kijken of het niet door een van je andere kaarten komen. (Ook videokaart in ander slot als je een PCI videokaart hebt). ANdere combinaties van sloten gebruiken kan soms ook wonderen doen.
En als laatste probeer eens een ander OS.

ALs je dit allemaal doet zul je een aantal dingen overouden waar het aan kan liggen. (kan ook aan software liggen die je hebt geinstaleerd).

• Xplosive15
Op maandag 19 november 2001 00:12 schreef XthinkZ het volgende:

[..]

DMA shakel je in door rechtermuisknop op mijn computer te klikken, -> harde ware -> harde schijven -> opties -> DMA inschakelen. (als ik het goed heb, draai nl geen win98 meer).

Probeer eens een nieuwere versie van directX te donwloaden en te instaleren.

Ook zal ik eens proberen alle kaarten uit de PCI sloten te trekken (aleen de video kaart erin laten) en te kijken of het niet door een van je andere kaarten komen. (Ook videokaart in ander slot als je een PCI videokaart hebt). ANdere combinaties van sloten gebruiken kan soms ook wonderen doen.
En als laatste probeer eens een ander OS.

ALs je dit allemaal doet zul je een aantal dingen overouden waar het aan kan liggen. (kan ook aan software liggen die je hebt geinstaleerd).
Ik heb nu gewoon directX 8, dit is toch de nieuwste? Verder wil ik inderdaad xp er nog wel opzetten maar dan wacht ik eerst ff mijn nieuwe videokaart en xp drivers voor me boomslangetje af. (volgende week zijn er nieuwe xp drivers en heb ik mijn nieuwe videokaart). En post ik nog wel als ut nog steeds niet lukt.

de dma was al ingeschakeld en als ik hem uitschakel verandert er niks :'(

In ieder geval hatstikke bedankt voor de hulp

• XthinkZ

XthinkZ

DirectX 8.1 is al uit.

Verwijderd

Zou het kunnen dat je geluidskaart een IRQ deelt met een ander apparaat? Ik heb hier ooit probs mee gehad met onboard sound
Pagina: 1