Bose "uit den Bose" ???

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23000

Topicstarter
Wij zijn van plan thuis een heel nieuwe stereo aan te schaffen, met daarbij een speakerset van Bose.
Nu hoor ik verschillende verhalen, de een zegt dat het geweldig klinkt en de andere juist weer van niet.
Ik heb het zelf gehoord en vind het goed klnken.
Maar wat zijn jullie meningen en waar zijn die op gebasseerd.
Ik ben vooral benieuwd naar de mensen die er negatief over zijn en weet iemand ook een test waar bv. Bose vergeleken word met andere "melkpakjes" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39444

Ik heb net nieuwe speakers aangeschaft van canton. Er is een zaak in venlo (stassen HIFI) waar je de mogelijkheid heb om verschillende luidsprekers te beluisteren. Wat je dan moet doen is een plattegrond van je kamer maken en die zo duidelijk mogelijk beschrijven. Geef ook aan of je al een versterker hebt, zo ja welke, wat je wensen zijn en natuurlijk het budget. Deze informatie wordt naar een TU gestuurd waar ze de accoustiek berekenen. Daarna wordt er met je een afspraak gemaakt om in hun 'kasteel' een luistertest te doen met ongeveer 30 verschillende luidsprekers. Dit kasteel heeft zo'n 15 verschillende kamers met verschillende accoustieken en de kamer die het dichts bij jou kamer ligt, daar ga je luisteren. Ik heb het ook gedaan en het is geweldig! Tot en met het luisteren kost het niets!
Bekijk de site www.stassen.nl eens, het is zeer de moeite waardt om dat te doen, want er zit zo veel verschil in de speakers, dat had ik nooit gedacht.

Niets dan lof voor deze firma! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39444

o ja, er stonden ook bose melk pakjes bij maar die zijn niets vergeleken met die ik nu heb. Die ik heb zijn overigens net wat groter (H20xB15xD15) en een sub natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-04 11:30

Dethroned

Liev

HAHAHAHA melkpakjes !
Zelfs daar komt meeer bas uit dan uit da "melkpakjes" van Bose. No offence maar ik weet niet in welke kamer je dat wil gaan zetten? Waar je het wilt zetten.
Hoe groot de kamer is?
Wat voor soort materiaal in de kamer ligt. En of het betonnen of gipsen muren zijn. Ga je het alleen gebruiken voor stereo?
Wat voor soort muziek je draait (wellicht de meest belangrijke)
Ik kan je nu al zeggen dat als je voor kwaliteit gaat ipv voor vorm en style moet je NIET naar Bose luisteren.
Ik zou persoonlijk gaan voor speakers die erg goed zijn in hoog en relatief redelijk in het midden en de rest kan je laten doen door een Sub (actieve !!)
Wat is je budget ? En moet daar ook nog een versterker/cd speler van gekocht worden ?
Vraag jezelf af of je later niet iets wil verbeteren
Je moet namelijk altijd een schakel kopen die gelijk is. dus niet de duurste boxen en een versterker van 300 gulden of omgekeerd
en realiseer dat als je dadelijk iets nieuwskoopt het niet meer klinkt dus dat je weer een set moet wegdoen
Stereo is erg fijn maar een duuuuuuurre hobbie !!!

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 13:21

Kettrick

Rantmeister!

* Kettrick is erg tevreden met zijn Bose speakers :)

Die nieuwe "melkpakjes" zijn niet goed imho, maar de ouwe (ik bedoel de 401 serie) klinken erg lekker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Jammer dat de search uit staat, daar is een uitstekend topic te vinden over bose, de 901 ging nog wel al het andere was vreselijk slecht kwam eruit, kan me daar ook wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
het gebrek bij die bosedingen vonden veel mensen toch dat je veel te weinig en relatief slechte middentonen had ofzo?? op googel had iemand (weet niet meer wie) ooit 's een documentje gevonden. Maar smaken verschillen natuurlijk :) Er zijn altijd mensen die liever geen middentonen hebben (??? :?) :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wij hebben ze hier staan en als je ze goed afstelt dan komt er een goed geluid uit. Wij hebben alleen wel grote problemen om die stomme klerebass eruit te krijgen, maar het is nu gelukt. Alleen met radio(met name Yorin en 538) hebben we nog steeds zeer veel bass, maar dat ligt denk ik meer aan de zenders. Met Sky komt er nl. wel een mooi "vloeiend" geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15633

Ik zou je aanraden een paar bose speakers te beluisteren met daarnaast een paar goede "gewone" speaker in dezelfde prijsklasse en dan er zelf een mening over te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247

Mijn broertje heeft de 301 en die vindt ik redelijk goed klinken.
Zelf heb ik de JBL TLX510 die ik overgens veel vetter vindt klinken en dat voor de helft van de prijs (heb ik wel geluk mee gehad)
Tis maar net je smaak en je moet ook maar de ruimte hebben voor een paar zuiltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om een grote woonkamer
Het is een soort ovaal met een doorsnede van 11 meter en dan moeten in 4 hoeken dus van die kleine "melkpakjes" komen te staan.
Heeft iemand nog suggetsie's voor een ander merk, heb ook al naar Elac gekeken, weet iemand daar wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb geloof ik een super-uber-GoT ofzo, want bij mij doet de search het prima :P (speciaal voor mods ofzo 8-) >:)).

Maareh, check:

[topic=272256/1/100]

Dit is echt een leuke discussie over bose geweest :). Waarin ik mijn mening over het merk ook geef (niet eens al te negatief :o). Bose Pro komt ook ter sprake.

hier nog een topic :).

<hr>edit:
Ik kwam net nog een topic tegen:
Hebben crewleden als eens mot gehad met bose users

Maar die snapte ik pas nadat ik 'm opende |:(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Het gaat om een grote woonkamer
Het is een soort ovaal met een doorsnede van 11 meter en dan moeten in 4 hoeken dus van die kleine "melkpakjes" komen te staan.
Heeft iemand nog suggetsie's voor een ander merk, heb ook al naar Elac gekeken, weet iemand daar wat van?
Zoek eens een goeie audiozaak op en beluister wat setjes. JBL / B&W / Denon en Tannoy maken b.v. goeie speakers. :)

Bose heeft er b.t.w. sinds kort een concurrent bij... die creative SB speakers zijn van dezelfde soort kwaliteit (Tweeters, bassen en te weinig middengebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08

Jag

Je moet idd die topics maar eens lezen die JvS linkt, daar staat een heleboel info in.

Wat ik zelf vind is dat Bose erg goed is in het verkopen van hun spullen. Ik vind het helemaal nergens naar klinken, maar ze zijn wel lekker vrouwvriendelijk omdat ze zo klein zijn. Ik zou zeggen, beluister ze naast andere speakers en vorm zelf je mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

ik zal er niet veel woorden aan vuil maken

Bose= :r

pro is :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39109

Heb zelf al 15 jaar Bose 201 speakertjes. Ben er nog steeds tevreden over.

Als ik het zo eens lees ben ik overigens blij dat ik jullie buurman niet ben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2551

Ik heb m'n Bose setje aan een Yamaha hangen, en ik ben er heel tevreden over. Vooral bij goede DVD's komt het geluid echt los van de speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Bose is idd :r

M'n speakertjes van 15 jaar oud waren helemaal aan verteren.
Het rubber wat bewegelijk moest zijn viel gewoon uit elkaar als je het aanraakte. Da's niet goed als je het mij vraagt.

Ook die melkpakken zijn niet fijn. Hoop gebonk van die basskist achter de bank.

Bose heeft misschien wel goeie speakers maar niet voor consumenten.
Bose is alleen maar bekend, en bekend dat het duur is dus als dat de enige reden om het te kopen is laat ik ze liever links staan.
Voor hetzelfde geld heb je veel betere speakers als je naar een audio-speciaalzaak gaat.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Laten we er nou geen Bose= :r draad van maken, want dan gaat ie op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Koop het nieuwe setje van ASW. Je staat verstelt van het geluid wat eruit komt. Alleen zijn ze ietsje duurder dan de Bose boxjes, maar dan heb je ook echt wat (FL 2500,-) :) Ik heb ze in het zilver. Tis net nieuw dus er is nog geen folder van (pas over 2 weken volgens de ASW vertegenwoordiger)

In 16 verschillende houtsoorten en kleuren:

Afbeeldingslocatie: http://217.29.5.197/cfdocs/p/asw2/Bilder/PRO-19-8652465.JPG

http://www.asw-loudspeaker.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39749

'k heb van die kleine boxjes bij m'n computer staan.. (Harmon/Kardon, met subwoofer en surround) Goed genoeg voor mp3 en heel leuk voor films. Voor de huiskamer zou ik toch naar de wat meer audiofiele hifi-zaken gaan. Je zal hier echter niet veel melkpakluidsprekertjes tegenkomen.
http://www.speaker-en-co.nl/ heeft wel leuke dingen staan, en je kan hier ook boxen mee naar huis nemen om daar te luisteren.
Die audiozaak met dertig luisterkamers klinkt ook goed.

succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
Op zondag 18 november 2001 22:25 schreef _bas_ het volgende:
Het rubber wat bewegelijk moest zijn viel gewoon uit elkaar als je het aanraakte. Da's niet goed als je het mij vraagt.
dit hebben heel erg veel oude boxen.. van verschillende merken... Maarja, het is oud, en weet jij veel hoevaak het zonnetje erop heeft staan schijnen? En na 15 jaar..?? da's toch best wel oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
JA, ik vind ze slecht. En ik zal je vertellen waarom. Ik vind de prijs/perfomance ratio gewoon weg slecht. M.a.w. je betaalt te veel voor een kwalitatief slechte luidspreker.

Kijk als ze nou 300 gulden voor een setje waren. Dan had ik het nog steeds geen mooie luidspreker gevonden. Maar dan had ik niet gezegd dat ik ze slecht vond. Dan krijg je wel wat voor je geld. Ik vind dit nl. net zoeits om voor een 3de hands oostblok Lada 50.000 neer te tellen. Dat is dus ook een slechte performance/ratio.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op zondag 18 november 2001 22:25 schreef _bas_ het volgende:

Op maandag 19 november 2001 10:37 schreef Zeepoog het volgende:

dit hebben heel erg veel oude boxen.. van verschillende merken... Maarja, het is oud, en weet jij veel hoevaak het zonnetje erop heeft staan schijnen? En na 15 jaar..?? da's toch best wel oud?
het kan ook geen kwaad om na een paar jaar eens goed te kijken of die rubberen randen nog goed zijn...

we hadden in de huiskamer speakers van 900 gulden per stuk.. dan zegt een audiofiel "boeah is niets, ik heb een speakerset van 2500 piek" maar toen die speakers gekocht werden kostte een patatje met nog 25 cent.

ik was dus eens lekker in [annoying neighbourmode] bezig toen ik weleens wilde kijken of die ietwat luidruchtige luchtverplaatsers al een beetje trilden.. ik haalde bij een van die speakers dus het rooster weg.. trillen viel wel mee maar tot mijn grote verbazing kwam er bij elke dreun een stukje rubber naar voren die bij de stiltes weer netjes op zn plaats viel... gauw [/annoying neighbourmode] en back to [afraid to tell daddy]

nu is die hele rand weggebrokkeld en komt er schraal geluid uit... best zonde. om dit te verhelpen moet je gewoon af en toe wat vet op die rubberen rand smeren... misschien dat boter ofzo voldoende vet bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als het echt goeie speakers zijn, en je ouders willen ze zeker blijven gebruiken kun je misschien reconen overwegen? Use The Friendly Search, en al je vragen zullen beantwoord worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Op maandag 19 november 2001 11:03 schreef Klauwhamers het volgende:

[..]

[..]

het kan ook geen kwaad om na een paar jaar eens goed te kijken of die rubberen randen nog goed zijn...

nu is die hele rand weggebrokkeld en komt er schraal geluid uit... best zonde. om dit te verhelpen moet je gewoon af en toe wat vet op die rubberen rand smeren... misschien dat boter ofzo voldoende vet bevat?
Bij audiolab kan je dat laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32747

Ik zou gewoon bose boxen nemen.. er komt gewoon een machtig mooi geluid uit. Ik heb er heel erg veel plezier van. (Behalve mijn ouders dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 21-04 00:31
Dit wordt weer echt zo'n zinloos eindeloos topic.

Je moet ze gewoon zelf gaan beluisteren en vergelijken met andere merken.

Ik heb zelf twee Bose 501 zuilspeakers (à fl. 800 p/st) aan een Yamaha RX-V496RDS receiver hangen en daar klinken ze super bij....heb ze ook eens van mijn slaapkamer afgehaald en in de huiskamer gezet en toen klonk het nog beter (en dat was aan een sony versterker).

Smaak is heel erg persoonlijk...maar je moet je in ieder geval niet laten leiden door iemand die gewoon roept dat het rommel is want dat is natuurlijk onzin. Ik was er zelf ook nogal sceptisch over en had ook voordat ik ze kocht nogal wat negatieve dingen gehoord en gelezen maar ik heb ook andere speakers aan dezelfde versterkers/receivers gehoord van dezelfde prijsklasse en van bekende merken die hier normaal ook aangeprezen worden, maar toch klonken die Bose dingen het beste...ligt natuurlijk ook helemaal aan de muzieksoort die je luistert en de kwaliteit van de plaat...soms dreunen ze iets te lang na maar dat is de karakteristiek van de speaker. Voor bijv. dvd's aan mijn receiver zijn ze mega goed...ik vergelijk de bass die eruit komt met het geluid dat je vaak in een bios hoort...zeker in combinatie met andere speakers kun je dan een heel leuk surround setje samen stellen.

Over die melkpakjes kan ik niks zeggen dus dat doe ik dan ook niet...geen idee of ze beter/slechter zijn dat die zuilspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

bose was toch dat bedrijf dat beweert dat het laag geen plaatsing nodig heeft?? dus dumpen ze het laag in een sub woofer ergens in de hoek?... laat me niet lachen....

Maar als je geen ruimte hebt voor grote speakers, dan zou je wel zo'n systeem moeten nemen... maar neem dan geen bose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 19 november 2001 11:30 schreef markietje83 het volgende:
Ik zou gewoon bose boxen nemen.. er komt gewoon een machtig mooi geluid uit. Ik heb er heel erg veel plezier van. (Behalve mijn ouders dan ;) )
Wat een zinloze opmerking. Ik zou een AMD K5 133+ kopen omdat mijn athlon ook zo lekker snel is :Z.
Op maandag 19 november 2001 11:32 schreef timotheebastin het volgende:
Dit wordt weer echt zo'n zinloos eindeloos topic.
Klopt :)
Je moet ze gewoon zelf gaan beluisteren en vergelijken met andere merken.

Ik heb zelf twee Bose 501 zuilspeakers (à fl. 800 p/st) aan een Yamaha RX-V496RDS receiver hangen en daar klinken ze super bij....heb ze ook eens van mijn slaapkamer afgehaald en in de huiskamer gezet en toen klonk het nog beter (en dat was aan een sony versterker).
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je je 501's vergeleken hebt met andere speakers in de 1600 gulden klasse. Want als ik een set speakers van bose wel te duur vind...
Over die melkpakjes kan ik niks zeggen dus dat doe ik dan ook niet...geen idee of ze beter/slechter zijn dat die zuilspeakers.
Ze zijn beter...
Op maandag 19 november 2001 11:38 schreef ShaDoW het volgende:
bose was toch dat bedrijf dat beweert dat het laag geen plaatsing nodig heeft?? dus dumpen ze het laag in een sub woofer ergens in de hoek?... laat me niet lachen....

Maar als je geen ruimte hebt voor grote speakers, dan zou je wel zo'n systeem moeten nemen... maar neem dan geen bose...
Ach, voor zo'n systeempje zijn acoustimass speakers niet eens zo heel erg slecht. Eigenlijk zijn alle satteliet/sub speakers van rond de 1000 piek niet echt om over naar huis te schrijven.

In die klasse doen ze gewoon goed mee omdat ze goed verkrijgbaar zijn, ze te beluisteren zijn, ze er goed uitzien (vinden de meesten) en omdat er goede accesoires (ophangbeugels etc) voor zijn. En ze zijn ook in het wit verkrijgbaar. Verder plaatst bose ook zo nu en dan eens een advertentie, buiten A/V bladen. Dat scheel ook (panorama, Penthouse, elsevier, en mannenbladen zegmaar).

Er is niet een ander merk dat al deze eigenschappen combineert (zelfs niet, zonder het aspect reclame), daardoor zijn die acoustimass speakertjes eigenlijk voor de doelgroep bijzonder aardig. :).

* JvS heeft trouwens de oude 301's gehad, in een ver verleden :7. Best leuke dingen, maar niet echt mooi klinkend enzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nee Bose is het merk dat extra drivers achterop een speaker doet zodat je meer reflecties krijgt, dat is namelijk om de plaatsing van geluid te verpesten :P. En dan ook nog die stomme tekeningetjes erbij in die foldertjes met die slogan van ze: better through research. Ja, ze hebben wel lef :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 18:08 schreef Jag het volgende:

[..]

Nee Bose is het merk dat extra drivers achterop een speaker doet zodat je meer reflecties krijgt, dat is namelijk om de plaatsing van geluid te verpesten :P. En dan ook nog die stomme tekeningetjes erbij in die foldertjes met die slogan van ze: better sound through research. Ja, ze hebben wel lef :).
:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet

[..]

[..]

we hadden in de huiskamer speakers van 900 gulden per stuk.. dan zegt een audiofiel "boeah is niets, ik heb een speakerset van 2500 piek" maar toen die speakers gekocht werden kostte een patatje met nog 25 cent.

ik was dus eens lekker in [annoying neighbourmode] bezig toen ik weleens wilde kijken of die ietwat luidruchtige luchtverplaatsers al een beetje trilden.. ik haalde bij een van die speakers dus het rooster weg.. trillen viel wel mee maar tot mijn grote verbazing kwam er bij elke dreun een stukje rubber naar voren die bij de stiltes weer netjes op zn plaats viel... gauw [/annoying neighbourmode] en back to [afraid to tell daddy]

NEE !! Je bent gestoord als je vet/olie op rubber smeert.. daarmee verneuk je je hele speaker. Het spul waar jij het over hebt is foamrubber (schuimrubber dus). Het is bekent dat de oudere vormen hiervan na verloop van tijd verteerden. Bijna iedere speaker met zo'n ophanging van 15 jaar of ouder heeft last van die eufel.

Daarom zijn een hoop merken overgestapt op een nieuwe vorm van schuimrubber wat niet zou moeten verteren (merk je over 15 jaar ofzo wel ;) ) En een hoop fabrikanten gebruiken nu gewoon goed rubber, wat veel steviger is. En als je het niet continue in de zon hebt staan kan het heel erg lang mee.

Maar smeer AJB GEEN vet of olie op dat rubber !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9103

SUCKERS... man wij hebben beneden een setje staan van bose... kosten 4000,00... nou en zijn 4 kleine boxen... en een sub. Nou daar komt echt een super zuiver geluid uit hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op maandag 19 november 2001 18:49 schreef [STG]Negotiator het volgende:
SUCKERS... man wij hebben beneden een setje staan van bose... kosten 4000,00... nou en zijn 4 kleine boxen... en een sub. Nou daar komt echt een super zuiver geluid uit hoor...
Je hebt me overtuigd !! Ik ga meteen morgen mijn hele set het raam uit lazeren en voor 4000 gulden aan Bose speakers kopen !!

Vooral het "SUCKERS" gedeelte heeft me echt mij onnozelheid doen inzien.. Bedankt man !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 16:34

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

het enige nadeel van bose is dat ze geen exacte specificaties geven, dus je moet ze op hun woord geloven.
maar waarom vind je overal bose luidsprekers?
niet voor de status, maar gewoon omdat ze goed zijn.
en smaak is nog steeds heel persoonlijk.
ik vind persoonlijk Jamo heel goed, en JBL niets. maar dat is mijn mening.
als jij de bose nou goed vindt klinken, waarom zou je ze dan niet kopen?
Dan koop je speakers waarvan andere zeggen dat ze goed klinken, en jij vindt ze slecht, dat zou een beetje stom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Geen boter gebruiken, dat is melkvet en dat wordt ranzig en gaat stinken. Rubber kan je goed houden met siliconen. Maar het gaat hoe dan ook een keer mis. De zuurstof uit de lucht tast het ook aan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzi
  • Laatst online: 08-05 07:51

Ozzi

??

Op maandag 19 november 2001 18:51 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd !! Ik ga meteen morgen mijn hele set het raam uit lazeren en voor 4000 gulden aan Bose speakers kopen !!

Vooral het "SUCKERS" gedeelte heeft me echt mij onnozelheid doen inzien.. Bedankt man !!
:D :D LOL

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28059

Het is al gezegd, maar: zelf luisteren is de enige oplossing.

Ik vind het geluid van de melkpakjes en de middenklasse (zegmaar rond de 1000 piek) van Bose niet echt best, maar misschien vind jij het top. Ik vind ze ook niet echt breed inzetbaar; sommige muziek klinkt goed, andere weer ronduit slecht.

Ik zou ze eens vergelijken met bijv. B&W boxen, mijn favoriet. Kweet alleen niet of die ook sattelietjes verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

haha, errug leuk om discussie te lezen!

ik heb hier accoustimas 5 staan, wel met andere achterspiekers, weet niet hoe die heten, ook van bose. alles hangt aan een kenwood reciever.

ik vind het goed klinken, geef aan dat ze wat duur zijn. maar ik vind design(en dus ook grootte) ook een kwaliteit. Geef toe dat ik voor hetzelfde geld betere speakers had kunnen kopen, maar deze namen dan wel tig keer zoveel ruimte in. ruimte die ik niet heb.

Maar inderdaad, als ik afgestudeerd ben dan gaat deze set meteen naar de slaapkamer :-) en dan komt in de woonkamer die dan hopelijk toch groter is dan mijn vriendin en ik nu hebben een betere set te staan :-)

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je je 501's vergeleken hebt met andere speakers in de 1600 gulden klasse. Want als ik een set speakers van bose wel te duur vind...
Ja toch wel :) Ongelooflijk maar waar...zoals ik al aangaf was ik ook sceptisch over Bose voordat ik ze zelf had en ik had ook zoiets van hmm...nu komt het marketing praatje erbij toen de verkoper me op die 501's wees. Maar ik had dus van tevoren JBL's, Chario's en J&B's gehoord in een prijsklasse tussen de fl. 500,- en fl. 700,- per stuk!
Mijn budget had ik gesteld op fl. 600,- per stuk en die Bose waren omdat het de laatste set was juist afgeprijsd van fl. 800,- naar fl. 600,- per stuk. Dat kwam dus goed uit...of ik ze die fl. 800,- waard vind weet ik niet maar dit geld zijn ze wel waard...ik vond ze veel mooier klinken dan die anderen die ik had gehoord! (niet dat dat iets zegt...blijft persoonlijk he).

Iets lager hier las ik ook de opmerking van iemand dat design en ruimtebesparing meetellen...dat vond ik ook...ik wilde persé zuilspeakers maar ze moesten wel slank zijn en dat zijn deze Bose speakers!

Het klopt overigens wel dat sommige van hun marketing kreten niet juist zijn...zo zit op die van mij dus ook dat systeem dat je van alle kanten stereo geluid zou horen...dat is dus echt bullshit...als ik in het midden ga zitten wordt het geluid naarmate ik meer richting het snijpunt (midden dus) ga veel mooier...

Ik kan er niks over zeggen omdat ik geen vergelijk heb maar ik kan me niet echt voorstellen dat die melkpakjes beter zijn dan de 501's....is toch ook geen vergelijk? Je kunt 5 speakers (of zelfs meer) met een subwoofer niet vergelijken met twee zuilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de oudere "melkpakjes" zitten precies dezelfde speakerunits als in de 501. (kartonnen tweeter en woofer). In de nieuwe acoustimassjes zitten zelfs mooiere mid/hoog units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16784

Bij satelliet-systemen als de melkpakjes van (Uit den) Bose
is de kwaliteit van de sat-speaker zeer belangrijk.
Met name om in het 150-500hz gebied nog wat druk te kunnen leveren is niet makkelijk . Ook boven de 10.000 hz worden hoge eisen aan zo'n '1 weg' speakertje gesteld.( zo min mogelijk bundeling en voldoende magneetkracht, dus druk)
(Uit den) Bose is daar redelijk in geslaagd.
Luisteren is de beste manier om te oordelen.
Satellietsystemen zijn niet perfect maar voor klein behuisden ( en wie is dat niet in Nederland) en een kleine beurs een goed compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voel ik daar een betere topictitel? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 3000,- minder heb je hetzelfde setje van creative ... + nog een extra box :P Of je neemt Jamo speakers, ook 4 boxen en een sub... en ja daar komt ook geluid uit.. kosten 370,-.

hoezo genaaid

maar 1 ding geef ik toe... jij hebt wel een dure set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op maandag 19 november 2001 20:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voor 3000,- minder heb je hetzelfde setje van creative ... + nog een extra box :P Of je neemt Jamo speakers, ook 4 boxen en een sub... en ja daar komt ook geluid uit.. kosten 370,-.

hoezo genaaid

maar 1 ding geef ik toe... jij hebt wel een dure set :P
Ja een dure luidspreker set.. en een BADDDD attitude.. Hij komt er wel hoor :r |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9103

jah bose ownt gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op maandag 19 november 2001 22:32 schreef [STG]Negotiator het volgende:
jah bose ownt gewoon :P
Ja, dat is de beste argumentatie die ik in maanden gehoord heb ! Bravo ! Petje af hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25425

Zelf bouwen of B&W speakers kopen.

+ Super geluid
- Goede versterker nodig (denon, JVC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 19 november 2001 20:30 schreef rickyenslingertje het volgende:
<allerlei wijze woorden>
Ik proef een leeftijdsgenoot.
Kwam R&S nou voor of na de kijkkast?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40700

Helemaal in het begin van m'n audiofreak periode (2 jaar geleden, ik was toen 15) had ik me ook zo'n paar kl*te Bose Accoustimass gekocht:'( Na 3 maanden en veel bij te leren over audio had ik al door dat het eigelijk ongelooflijke brol is en heb ik mij al andere speakers gekocht. Nu heb ik een paar JBL's TLX 710, die zijn ook verre van perfect maar klinken alleszins beter dan die Boses en hebben me maar 1500fr/750gulden gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/ACF443.gif

+ een lekkere sub dan heb je een mooi satteliet systeempje.
Mwoa bose.. ieder ze eigen .. Ik vind dit beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 16:48
Ik zelf heb een tijdje terug de Bose acoustimas 501 gekocht. Deze heb ik gehangen aan een Philips receiver. Het geluid voor dvd's is erg goed, lage geluiden enzo komen goed uit de subwoofer. Maar voor cd's vind ik ze net niet goed genoeg. Het geluid vind ik zelf niet helemaal zuiver genoeg. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk en het is dan ook echt het best om zelf te luisteren voordat je een keuze maakt. Ik gebruik mijn bose set trouwens voornamelijk voor de dvd's. Het lijkt echt net alsof je letterlijk in de film zit:)

edit:

Spelvauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bose(R) is zo'n merk dat gewoon hun producten aanprijst met gebakken lucht. Ingewikkelde tekeningetjes en verhalen over kamervullend geluid en bijhorende demo-CD's. Ze staan niks voorstellende mini-design setjes aan te prijzen alsof het heel wat is, en voor die campagne-meuk betaal je gewoon als je een Bose product koopt.

De strategie van Bose(R) is een 'beetje' te vergelijken met de manier waarop simpele doorsnee computerboxen van 60,- verkocht worden.

PC Computer Speaker

- for PC!! (Duh :P alle speakers zijn geschikt voor de PC)
- modern design! (tja, gewoon plastic meuk
- stereo sound! (anno 2001!)
- jackplug connection! (toe maar!)
- available in 2 colors! (niet te geloven, ook nog 2 kleuren!)

Als je naar de website van Bose(R) gaat zie je ook dat achter alle producten zo'n mooi (R)'etje staat.. dit betekent dat het geregistreerde typenamen zijn en daar loopt Bose(R) graag mee te koop.

Wat ik wel meteen geloof is dat de Wave(R) wekkerradio goed klinkt en er goed uitziet. Maar ja, aan een wekkerradio stel ik ook niet zulke hoge eisen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/home_audio/wave_systems/radio_cd/images/pi_wrcd.jpg

... het heeft een afstandsbediening :? :) :P :D WAAAH triest!

Een racefiets erbij zou ook niet gek zijn, als de wekker van je wekkerradio eens een keer niet werkt kun je misschien nog net op tijd op je werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Op dinsdag 20 november 2001 00:08 blaatte Beathoven ...:
Hum als ik zon ding naast me bed zie staan kom ik nooit meer uit me slaap.. Zo'n starend bose merk naast je :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Come in and find out for yourself: Bose retail stores are different. Learn what quality sound can do for your computer. Surround yourself with the excitement of home theater. Hear for yourself the magic of the Bose Wave® radio (scoren met de wekkerradio). Sample the latest in audio equipment at user-friendly, interactive displays. And if you have any questions, the friendly, informed staff is always ready to help. Make yourself at home, and have fun. We think you'll appreciate the difference.
Zou ik ook mijn eigen speakers mogen meenemen om te vergelijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 20 november 2001 00:08 schreef Beathoven het volgende:

PC Computer Speaker

- for PC!! (Duh :P alle speakers zijn geschikt voor de PC)
- modern design! (tja, gewoon plastic meuk
- stereo sound! (anno 2001!)
- jackplug connection! (toe maar!)
- available in 2 colors! (niet te geloven, ook nog 2 kleuren!)
ROFL. :D

Maareh, die bose mediamates zijn ook wel stoere dingen :). (als ze 250 piek ofzo kostten :o). 650 piek is gewoon a-so-ciaal duur voor PC speakers. Klinken behoorlijk aardig enzo :).

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/home_audio/music_speakers/mediamates/images/pil_mediamates.jpg

Een vriend van me heeft ze, en ze zien er gewoon stijlvol uit. (En dit zijn zelfs 3 (drie!) kleuren 8-)).
Wat ik wel meteen geloof is dat de Wave(R) wekkerradio goed klinkt en er goed uitziet. Maar ja, aan een wekkerradio stel ik ook niet zulke hoge eisen ;)

[afbeelding]

... het heeft een afstandsbediening :? :) :P :D WAAAH triest!
Dit is gewoon afzeiken, zo'n waveradio is cool man :P. Die wil ik zeker wel naast m'n bed hebben 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maareh, die bose mediamates zijn ook wel stoere dingen
Ik bedoelde ook niet de bose mediamates (die zien er voor PC speakers zeker niet slecht uit.. :9 !), ik bedoelde een goedkoop setje van de eerste de beste fabrikant.
Dit is gewoon afzeiken, zo'n waveradio is cool man . Die wil ik zeker wel naast m'n bed hebben
dat bedoel ik ook, maar die remote kan van mij de prullenbak in ;)

Ik vindt Bose eigenlijk ook wat meer thuishoren in de 'overige audio' zoals PC speakers en wekkerradio's, dat ze daar een topmerk in zijn geloof ik meteen!. Het maken van HiFi systemen kunnen ze alleen beter overlaten aan de bedrijven die er echt verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

agree :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 11:55

Floor-is

5.2

Ik ben bij Stassen geweest, heb geluisterd naar een KEF 2005 setje, een setje BOSE spul en wat Phonar boxjes. (Ook wel wat ander spul hoor ;))

Die KEFjes vond ik afgrijselijk, geen vol geluid, beetje flets en zwak allemaal, de BOSE vond ik nog erger, ik miste gewoon heel veel geluid.
De phonar's die ik heb beluisterd waren de helft van de prijs ongeveer en er kwam echt geweldig geluid uit ook nog, voor mij zou de keuze dus simpel zijn:

Degene die het beste klinken die wil ik, is die te duur, dan een stapje minder. En voor minder geld meer geluid is altijd goed. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 08-04 15:10
Op maandag 19 november 2001 11:30 schreef markietje83 het volgende:
Wat een originele post! [braakmode on] Dus als JIJ er veel plezier van hebt vind de topicstarten dat ook meteen, VET LOGISCH joh. Echt zo'n DTT2200 topic post, ja ik vind hem lekker klinken hoor!, behalve mijn buren :) :) :) Als ik dat vind moet jij die set ook maar gewoon nemen[gadverdamme!] Je mag gerust je mening geven, maar ga mensen dan geen shit aanraden. (hoge prijs, maar dan heb je wat, ja voor die hoge prijs heb je van een ander merk nog meer. Dus dat maakt niet uit)

Dat trouwens te weinig mid uit die dingen komt, met een 2" of 1.5" fullrange drivertje kom je gewoon niet laag of met erg veel moeite ICM. met een subwoofer.

Complimenten voor Beathoven trouwens, dat stukje had echt humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb Acoustimass 10 (II) icm met een Sony 5x100 Watt en heb niets te klagen. Ok, ze zijn duur. Ik heb er iets minder voor betaald omdat ik de ze direct bij de bron in Edam heb gekocht :) Ik denk dat het vooral te maken met wat voor soort versterker je eraan koppelt. En voor tv/video/dvd kijken is het hartstikke mooi. Muziek is normaal te beluisteren. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op dinsdag 20 november 2001 09:16 schreef M.I.G. het volgende:
Ik heb Acoustimass 10 (II) icm met een Sony 5x100 Watt en heb niets te klagen. Ok, ze zijn duur. Ik heb er iets minder voor betaald omdat ik de ze direct bij de bron in Edam heb gekocht :) Ik denk dat het vooral te maken met wat voor soort versterker je eraan koppelt. En voor tv/video/dvd kijken is het hartstikke mooi. Muziek is normaal te beluisteren. Maar dat is mijn mening.
Hier ben ik het helemaal mee eens...het is echt afhankelijk van welke versterker/receiver je aansluit op je bose speakers (beter andersom :)). Daarnaast is het ook afhankelijk van je muzieksoort....en ik heb ook 501's en inderdaad met films klinkt het alsof je erin zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

voor een standaard sony JVC dealers etc, zal bose ver he beste zijn wat hij heeft staan, voor een auiofiel is het merk bose werkelijk niets waard.

zelf vindt ik Quadral tannoy en B&W de merken, heb zelf quadral shogun speakers omdat daar heel wat bass uitkomt.
Wel is het zo dat je hier een goede krachtige versterker voor nodig hebt, terwijl je bose misshcien net zo goed 9natuurlijk zijn die merk versterker wel beter) op je midi tower kunt hangen (bijna dan) Bose is voor zo'n standaard merk wel aardig, maar voor dezelfde prijs zou ik echt geen bose nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
Het valt me op dat iedereen die het hier over zijn eigen audio heeft, behoorlijk onder de indruk is van zijn eigen spullen. Maar dat vind ik niet eens zo verassend, want anders had je toch wel voor iets anders gekozen waar je wel van onder de indruk was? Ik heb thuis geen bose en met wat ik wel heb ben ik eeeeeeerg tevreden hoor (??) aan zo'n post hebben we vast wel iets, hihi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Bose scoort slecht in audiobladen, maar ook in de Consumentenbond-gids (en die testen worden NIET door huisvrouwen gedaan!): Bose is steeds het duurst, en eindigt meestal onderaan.
(Helaas vindt de Consumentenbond gebruiksaanwijzingen zéér belangrijk: daarom krijgt Bose nog enige punten).

Bose maakt zoveel reclame, ook in niet-audiobladen en zelfs op TV, dat het merk zeer veel naamsbekendheid heeft. Vandaar het verkoopsucces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op dinsdag 20 november 2001 13:37 schreef Zeepoog het volgende:
Het valt me op dat iedereen die het hier over zijn eigen audio heeft, behoorlijk onder de indruk is van zijn eigen spullen. Maar dat vind ik niet eens zo verassend, want anders had je toch wel voor iets anders gekozen waar je wel van onder de indruk was? Ik heb thuis geen bose en met wat ik wel heb ben ik eeeeeeerg tevreden hoor (??) aan zo'n post hebben we vast wel iets, hihi :)
Hmm.. dat moet jij zeggen, een veel gegeven reactie van jou is.. " YAMAHA" ... en daar blijft het dan vaak bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 22:53 schreef Hitpoint het volgende:
Koop het nieuwe setje van ASW. Je staat verstelt van het geluid wat eruit komt. Alleen zijn ze ietsje duurder dan de Bose boxjes, maar dan heb je ook echt wat (FL 2500,-) :) Ik heb ze in het zilver. Tis net nieuw dus er is nog geen folder van (pas over 2 weken volgens de ASW vertegenwoordiger)

In 16 verschillende houtsoorten en kleuren:

[afbeelding]

http://www.asw-loudspeaker.com/
ehhh die hiero kostten toch echt 3500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 12:16 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens...het is echt afhankelijk van welke versterker/receiver je aansluit op je bose speakers (beter andersom :)). Daarnaast is het ook afhankelijk van je muzieksoort....en ik heb ook 501's en inderdaad met films klinkt het alsof je erin zit!
hiero een marrantz, en zoals ik al eerder zei als het allemaal goed instelt heb je een prima geluidje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
Op dinsdag 20 november 2001 15:21 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hmm.. dat moet jij zeggen, een veel gegeven reactie van jou is.. " YAMAHA" ... en daar blijft het dan vaak bij.
:) nou ja zeg, als mensen vragen wat de forummers vinden dat zij moeten kopen raad ik aan om naar yamaha te luisteren, omdat ik van mening vind dat dat prijs kwaliteit gewoon mooi spul is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zou wel kunnen, maar een setje yamaha speakers is een tijdje geleden toch als slechtste uit de bus gekomen bij een speakertest op t.net. Dat was niet alleen de mening van de reviewer, ook de grafieken toonden dat aan.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 20 november 2001 16:30 schreef Japie_17 het volgende:
Zou wel kunnen, maar een setje yamaha speakers is een tijdje geleden toch als slechtste uit de bus gekomen bij een speakertest op t.net. Dat was niet alleen de mening van de reviewer, ook de grafieken toonden dat aan.
Dat waren PC speakers. Dat heeft er weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
Op dinsdag 20 november 2001 16:30 schreef Japie_17 het volgende:
jaaaaaaaaa, maar ik heb het 'altijd' over de versterkers van yamaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27277

Op maandag 19 november 2001 11:32 schreef timotheebastin het volgende:
Ik hoor veel negatiefs (in deze thread) over Bose, maar ik heb ook die 501 pilaartjes (2x100w geloof ik?), aan een Pioneer versterker hangen, en dat klinkt best.
Oke, wel erg duur (ze waren 1000/s maar ik betaalde 750/s geloof ik).
In 1 van die boxen resoneerde er op een gegeven moment iets.
Contact gehad met Bose en ze hebben het probleem gevonden en netjes opgelost, zit ook 5 jaar garantie op geloof ik.
Ik ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt me op dat iedereen die het hier over zijn eigen audio heeft, behoorlijk onder de indruk is van zijn eigen spullen.
Ik denk dat iedereen die weet hoe je naar speakers moet luisteren een set goede speakers heeft staan en daar natuurlijk tevreden over is. Want hoe kun je nou beoordelen als iets goed of minder goed is als je zelf een meuksysteem hebt staan.

Ik denk ook dat je niet eens zoveel verstand van speakers hoeft te hebben wil je een goeie speaker eruit halen. Het enige waar je op moet letten is dat de boel goed staat afgestemd, dus geen overheersende hoge of lage tonen. Verder hoort er uiteraard een goed middengebied in te zitten (zonder middengebied heb je geen goeie weergave). Als dat allemaal klopt en het geluid is helder, dan heb je een prima speaker.

Ik heb een set Tannoy Mercury M1's, die speaker was genomineerd tot luidspreker van het jaar in 1999. Is getest door verschillende audiomagazines en kwam in zijn klasse met stip op 1.

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurym1.gif

En natuurlijk heb ik 'm vergeleken met andere merken, ik vond de M1 gewoon het beste klinken van al die speakers die ik beluisterd heb. En de M1 hangt nu aan m'n PC (met Harman Kardon versterkertje ertussen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na weer eens ff de tijd gehad te hebben om alle door te lezen, zie ik dat er niet veel Bose fanatien hier zijn.
JvS is een van de weinge die over Bose te spreken is.
Ga binnenkort weer eens met mijn ouders luisteren en natuurlijk ook andere sattelietsetjes uitproberen.
Ik vond die complete systemen van Bose niet echt mooi design hebben, maar nu hebben ze er eentje met DVD/MP3 speler :P
Ziet er toch wel zeer vetjes uit he :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/home_audio/ht_systems/ls35/images/pil_ls35.jpg

Helaas alleen nog maar in US, Canada en Costa Rica te krijgen.
Kan iemand toevallig ook iets zeggen over de kwaliteit van z'on all in one ding (receiver/DVD) in dit geval.
Is dat brakke kwaliteit omdat Bose meer gespecialiseerd is in speakers dan audio?
En binnenkort maar weer eens luisteren en zo kan ik dan ook een goed oordeel vellen over Bose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo moeilijk is het niet om een DVD/CDRW te combineren... er hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan.

dat zogenaamde multimedia apparaatje alleen zou ik wel willen hebben, het gaat toch alleen maar om het signaal.. ik sluit er dan wel andere speakers op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kost ongeveer 3000 dollar, ff snel rekenen dus rond de 7500 piek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb nu al diverse jaren bose speakers en ik ben er zeer goed over te spreken, maar een mooi geluid is en blijft persoonlijk en ook de vorm en bekleding van de kamer waar ze instaan is van belang.
Zo heb ik een paar bose 301 speakers die op mijn studentenkamer niet mooi klinken en bij een kameraad van mij klinken ze fantastisch(hij heeft zelf bose 901 speakers)
Nu heb ik in mijn kamer studiokraft (made by bose) speakers en daar ben ik zeer goed over te spreken.
Het is waar als mensen zeggen dat het middengebied van bose speakers achterblijft bij de rest, maar dit ervaar ik juist als zeer prettig.
Als mijn financien het een keer toelaten dan koop ik 5 bose 802 speakers in DD opstelling samen met de on stage subwoofer van bose, maar zoals ik al eerder zei: je geluidssmaak is persoonlijk en je moet gewoon naar een paar winkels toe stappen met je favoriete cd s en gewoon luisteren en kiezen wat jouw smaak is (en budget niet te vergeten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11681

Welke dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35538

aaaaaaaaarrrrrrrrgggggggghhh bose |:(|:(
fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Het menselijk gehoor (jij en ik) kan lage tonen niet goed plaatsen. Daarom is het van minder belang waar de sub staat. Uiteraard is er een verschil tussen het wegstoppen (achter de bank) en naast de tv (in DD/DTS).

Succes is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11681

En achter de TV? >:) Als ik mensen vraag waar ze de bas vandaar horen komen kunnen ze het niet zeggen. Ik wel nog serie I

Verder nog het volgende: Iedereen vind een bepaald soort klank mooi. Ik was bij Staffhorst (Utrecht) en heb daar een heel stel speakers gehoord. Van de bookshelf speakers vond ik de goedkoopste (99 per stuk, weliswaar afgeprijst) het mooist. Mooier dan de B&W 301 of 303 of 103 (weet ik niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40476

Op woensdag 21 november 2001 12:17 schreef Driveinshow het volgende:
aaaaaaaaarrrrrrrrgggggggghhh bose |:(|:(
fout
Kan ik hier nog wat van zeggen, of is de hoop op het voorkomen
van een anti-Bose topic toch al opgegeven...?

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 21 november 2001 12:28 schreef Maxster4th het volgende:

[..]

Het menselijk gehoor (jij en ik) kan lage tonen niet goed plaatsen. Daarom is het van minder belang waar de sub staat. Uiteraard is er een verschil tussen het wegstoppen (achter de bank) en naast de tv (in DD/DTS).
Dat klopt en daar heb je helemaal gelijk in. Maaarrr een sub geeft niet alleen de tonen beneden de 70-80Hz weer (tenzij je de cut-off op 50Hz oid zet). Uit een sub zullen altijd ook tonen komen van hogere frequenties (zei het met -6 -12 -18db, al naar gelang de freq hoger wordt). Bij een subwoofer van een bose acoustimass is het nog iets erger gesteld. Daar heeft de sub een andere functie dan dat een sub eigenlijk zou moeten hebben. Die van Bose geeft namelijk minimaal tot 200Hz weer en dat is gewoon een duidelijk te lokalisren frequentie.

Als je de sub gewoon tussen je twee front speakers voor je neerzet is het niet eens zo heel erg, en lijkt het laag echt behoorlijk realistisch uit die sattelietjes te komen. Maar als je die sub achter of echt naast je zet, dan hoor je gewoon dat er iets niet helemaal klopt.

Nogmaals: Daar kan je voor kiezen. Als je perse geen speakers wil zien in je huiskamer, maar wel een kamer vol aardig geluid wil hebben voor een feestje (geen disco, 't is geen PA nee) of als achtergrondmuziek ofzo wil, dan is het echt ideaal.
Op woensdag 21 november 2001 13:17 schreef deMatthijs het volgende:

[..]

Kan ik hier nog wat van zeggen, of is de hoop op het voorkomen
van een anti-Bose topic toch al opgegeven...?

:'(
Ik geef dat soort hoop nooit op. En alhoewel ik bepaalde modellen van Bose echt asociaal duur vind en sommige anderen onwaarschijnlijk slecht zorg ik er wel voor dat ik niet ga generaliseren :P.

Bose maakt ook leuke dingetjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223106

Er is een serieuze test gedaan in het vergelijken van Bose melkpakjes met echte melkpakjes. ze hadden mid/tweeters met plakband in een gat in melkdoosjes geplakt en er een willekeurige kant en klaar subwoofer bij gezet. Dat klonk in een blinde test volgens meerdere respondenten beter dan de bose set. Dat het beter klonk kwam waarschijnlijk omdat ze er net iets meer bas in hadden afgeregeld en iets sterkere hoge tonen. Mensen verwarren dat meestal met 'beter'. Er zijn maar weinig mensen die het verschil horen tussen 'hardere bassen en hardere hoge tonen' en 'kwalitatief beter geluid'. Die mensen zijn eigenlijk gezegend want die kunnen met een goedkoop setje speakers en een equalizer heel gelukkig worden. Ook Bose is ook gezegend doordat de meeste mensen niet zo veel kunnen onderscheiden. Zij verkopen er dure rotzooi mee met 90% winstmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Een kick van 6 jaar!? Was dat nodig?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 18:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat er wel genoeg recentere topics over Bose zijn. Ik denk ook dat er ondertussen wel genoeg over gezegd is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.