installatie Linux: geen officiele Mandrake CD

Pagina: 1
Acties:

• Steam
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Steam

just getting there

Topicstarter
Dit zijn mijn eerste pogingen om onder het MS-juk uit te komen. Ik heb Mandrake gedownload, en op een CD gebrand. Nu komt mijn eerste vraagje al: moet ik "/dos, /dosutils, /Mandrake" enz in de root van de CDrom zetten, of moet ik alles in de directory "i586" zetten, zoals op de ftp-site, of moet ik alleen de directory "Mandrake" op de CD branden? Ik krijg namelijk bij het opstarten de foutmelding dat er geen juiste CD gebruikt wordt om Linux te installeren.
Kennelijk ben ik de enige die zo onhandig is hier niet uit te komen, want na wat zoeken heb ik alleen vragen gezien waar ik later wellicht nog tegenaan loop. Ik hoop dat iemand me ff een duwtje in de rug kan geven!

Nobody knows nothing... some of us just know very little

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
alles gewoon in de root, maar je kunt beter gewoon de iso downen, dan is het altijd goed :)

• Steam

Steam

just getting there

Topicstarter
aha, maar nu heb je me tuk! Ik zie zo veel verschillende dingen op die ftp-sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Op het gevaar af richting de stoute usertjes getuurd te worden, wil ik je toch om een linkje vragen, of in ieder geval een aanwijzing wwr ik het beste kan zoeken.
(maw waar vind ik die iso)

Verwijderd

je gaat gewoon naar de mandrake homepage , daar klik je op download, en dan staan er boven aan in het scherm een aantal links naar iso's... zo ingewikeld is het niet hoor :?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 18 november 2001 15:32 schreef Steam het volgende:
of in ieder geval een aanwijzing wwr ik het beste kan zoeken.
(maw waar vind ik die iso)
Sim-pel

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon ff op de site bij download kijken, kan niet missen:

http://www.linux-mandrake.com/en/ftp.php3#iso

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
4 tegelijk.. wauw :)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59
en dit is allemaal legaal hoor, dus je komt zowiezo niet in SU terecht ;)

• Steam

Steam

just getting there

Topicstarter
bedankt,
snap ik nog niet wat er bij mijn eerste poging mis ging, maar ik ga het gewoon met jullie link proberen!
PS: dat het downloaden van Linux legaal is, daar was ik wel achter, maar de vraag: "waar haal ik mijn versie vandaan, en welke distributie moet ik gebruiken" staat bekend als "slotje".

Pagina: 1