Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Elitegroup K7S5A geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

• martijnn20
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Hallo, ik heb een probleem met dit moederbord.
Ik kan niet twee SDRRAM geheugen modules naast elkaar zetten.
Als ik dat wel doet loopt ie in elk spel vast na 1 minuut
Dus het werkt alleen maar met 1 strip??? Dat zou ik wel raar vinden.

Kan iemand mij hier mee helpen??

Groeten Martijn

specs:
athlon xp 1700
512 mb SDRAM (de andere 256 mb kan ik niet kwijt)
40GB IBM harde schijf
sblive 5.1 player
geforce 2 pro 64 mb DDR

• AbelXara955
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-11-2002
mmh is dubbelpost :P

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

Ga daar voor ECS support.

• martijnn20
  • Niet online
Dat zuigt wel zwaar. :'(

Ik hoop dat ze er iets voor kunnen doen!!

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Ligt het niet gewoon aan je 2e SDRAm reepje?

• Tijger
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Kun je de geheugen timing op manual zetten ipv. SPD?

Zo ja, probeer dat dan eens en kijk eens in het manual of op de ECS website of het mogelijk is uberhaupt om een 512mb Dimm te mixen met een 256 (of wat die andere dan ook is).

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• martijnn20
  • Niet online
Nee dat niet, want in een andere pc doet ie het wel gewoon.

En als ik hem opstart geeft ie ook gewoon het goede aantal geheugen aan.

Hij loopt gewoon steeds vast, en dan kan ik echt helemaal niets meer doen.(ja de power uitschakelen)

• martijnn20
  • Niet online
Ik zal het wel even proberen.

Als er nog meer tips zijn hoor ik het graag!!

• TerraGuy
  • Laatst online: 13-07 15:39

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ligt het niet aan het OS ofzo? Het 512MB geheugenlimiet probleem, misschien?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• martijnn20
  • Niet online
nee, hoor gewoon winxp

en met mijn vorige bord had ik geen probleem met dit geheugen.

En dat was een msi6163pro

• Xandrios
  • Laatst online: 22:11
quote:
Op zondag 18 november 2001 14:55 schreef martijnn20 het volgende:
Nee dat niet, want in een andere pc doet ie het wel gewoon.

En als ik hem opstart geeft ie ook gewoon het goede aantal geheugen aan.

Hij loopt gewoon steeds vast, en dan kan ik echt helemaal niets meer doen.(ja de power uitschakelen)
jawel, maar miss is de combo van DAt geheugen en jou mainbord niet zo lekker?

Heb je al een ander merk RAM geprobeerd?

• martijnn20
  • Niet online
ja dat heb ik ook geprobeerd, en dat geeft precies hetzelfde probleem

• Bunny
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-02-2004
Twee reepjes moet gewoon werken hoor, zolang je maar 2x SDRAM OF 2x DDR SDRAM gebruikt, en de typen niet mixed.

1. Zet je memory-timings in de bios eerst op manual en op z'n LAAGST (CAS3, etc etc)
2. Test (met memtest86) de modules afzonderlijk in de 1e slot.
3. Test (met memtest86) de modules afzonderlijk in de 2e slot.

Geen problemen? dan:

4. Test (met memtest86) de modules tegelijk.

Werkt niet? Dan heb je een bijzonder probleem. Zijn het dezelfde typen/merk geheugen of niet? Wat als je de FSB op 100MHz ipv 133MHz zet?

AMD XP2600+@2700+, Shuttle SN41G2 (nforce2) XPC, 1GB DDR400 dual-channel, MAXTOR 120GB, Sony DVD+-R(W) DRU500A

• rdluca
  • Niet online
Terugbrengen dat board. Had zelfde probleem met zowel 2*256mb DaneElec PC133 als met 2*256 PC2100 Crucial.
Last van vastlopers, beschadigd register bij iedere cold boot en CD-R/RW mislukten aan de lopende band met geheugen op 133 fsb. Memtest gaf alleen maar fouten. Dacht eerst dat het een probleem was met m'n SDRAM dat daarvoor wel probleemloos werkte op m'n ABIT BH6 en ben daarom overgestapt op DDR PC2100. Dat maakte de problemen alleen maar erger met welke bios-update dan ook. FSB terug naar 100 deed de problemen verdwijnen en ook memtest gaf dan geen fouten meer.

Heb het board omgeruild voor een MSI K7T266 Pro2 en dat heeft totaal geen problemen met 2*256 DDR. Als je er niet uitkomt zou ik toch dat board omruilen want het is een bekend probleem met dit board (zie OCWORKBENCH) en de winkel waar ik hem heb gekocht wist meteen wat ik bedoelde toen ik mijn problemen beschreef en deed absoluut niet moeilijk met omruilen.

• martijnn20
  • Niet online
oh fijn is dat, ik hoop dat ik hem nog kan omruilen. :(

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Op zondag 18 november 2001 17:12 schreef rdluca het volgende:
Terugbrengen dat board. Had zelfde probleem met zowel 2*256mb DaneElec PC133 als met 2*256 PC2100 Crucial.
Last van vastlopers, beschadigd register bij iedere cold boot en CD-R/RW mislukten aan de lopende band met geheugen op 133 fsb. Memtest gaf alleen maar fouten. Dacht eerst dat het een probleem was met m'n SDRAM dat daarvoor wel probleemloos werkte op m'n ABIT BH6 en ben daarom overgestapt op DDR PC2100. Dat maakte de problemen alleen maar erger met welke bios-update dan ook. FSB terug naar 100 deed de problemen verdwijnen en ook memtest gaf dan geen fouten meer.

Heb het board omgeruild voor een MSI K7T266 Pro2 en dat heeft totaal geen problemen met 2*256 DDR. Als je er niet uitkomt zou ik toch dat board omruilen want het is een bekend probleem met dit board (zie OCWORKBENCH) en de winkel waar ik hem heb gekocht wist meteen wat ik bedoelde toen ik mijn problemen beschreef en deed absoluut niet moeilijk met omruilen.
Euhmmm,... zie sig

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• martijnn20
  • Niet online
zie sig????????????? :?

• rdluca
  • Niet online
Men is nooit te oud om te leren. Men is enkel te jong om ermee te stoppen. AMD 1.4@1.4GHz, Titan TTC-D5TB cooler, 2x256 DDR-RAM APACER, ECS K7s5a mobo, 40GB Seagate Barracuda IV, A-open DVD, Enmic HIS Geforce2mx200 32MB :( , Sblive 1024, Iiyama TXA3834MT

Ik neem aan dat ie bedoelt dat hij 2*256 APACER DDR heeft op z'n K7S5A en dat werkt blijkbaar wel goed dus dat we niet moeten zeuren of zo.
Wat het nut voor jou daarvan is ontgaat me ook.

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Op zondag 18 november 2001 17:27 schreef rdluca het volgende:
Wat het nut voor jou daarvan is ontgaat me ook.
De bedoeling was dat het gaat, mits veel geduld.
Bij mij ging het van een leien dakje (met het geheugen en spellen toch, alleen afsluiten niet). Gewoon ff een paar andere merken RAM gebruiken (Heb gelezen dat je het heb gedaan) Omdat het niet meteen wilt gaan werken betekent toch niet dat je meteen een nieuw moderbord moet gaan kopen. Het is in de stijl van: mijn auto werkt niet, ik moet een ander kopen |:(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• -=unicron=-
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-07 10:14
Ik heb 2*512Mb C2 APACER DDR in ik heb geen probleemen met mijn K7S5A bord.

Intel Core i7 3770K/MSI Big Bang MPower Z77/Kingston KVR1333D3N9HK4 32GB/Asus HD7970-DC2-3GD5/Samsung 830 series 128GB + 256GB

• Chevy454
  • Niet online
quote:
Op zondag 18 november 2001 17:40 schreef UNICRONBOT het volgende:
Ik heb 2*512Mb C2 APACER DDR in ik heb geen probleemen met mijn K7S5A bord.
Klote dat de K7S5A slechts 2 DDR-banken heeft. Als ik RAM wil uitbreiden moet ik mijn 2*256 weg doen :(

• martijnn20
  • Niet online
nou ja helaas, ik heb in ieder geval alles geprobeerd wat hier boven staat, maar dat helpt geen moer.

Dan moet ik maar nog een 512 mb plak kopen van hetzelfde merk. :(

• rdluca
  • Niet online
quote:
Op zondag 18 november 2001 17:42 schreef Chevy454 het volgende:

[..]

Klote dat de K7S5A slechts 2 DDR-banken heeft. Als ik RAM wil uitbreiden moet ik mijn 2*256 weg doen :(
Dat vond ik ook al.
Wilde eigenlijk 2*512 PC2100 Crucial bestellen maar dat hebben ze nog niet (wilde juist Crucial omdat dit goed zou werken met de K7S5A en ik op safe wilde gaan). Met allebei m'n ddr-banken vol was dat een extra argument om proberen dat board om te ruilen voor eentje met 3 DDR banken en dan ook maar een met 4 gaten rond de socket om een Alpha of swiftech goed te kunnen plaatsen. Drie keer een Coolermaster (op K7S5A rev 1 en 4 en de K7T266 Pro2) voorzichtig vastzetten maar toch onder luid gekraak van alles wat geloof ik kraken kan deed steeds het ergste vermoeden en kost me drie jaar van me leven.

• -=unicron=-
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-07 10:14
quote:
Op zondag 18 november 2001 17:44 schreef martijnn20 het volgende:
nou ja helaas, ik heb in ieder geval alles geprobeerd wat hier boven staat, maar dat helpt geen moer.

Dan moet ik maar nog een 512 mb plak kopen van hetzelfde merk. :(
Vraag of het in de zaak ge test is met een K7S5A bord.

Intel Core i7 3770K/MSI Big Bang MPower Z77/Kingston KVR1333D3N9HK4 32GB/Asus HD7970-DC2-3GD5/Samsung 830 series 128GB + 256GB

• Tienen80
  • Laatst online: 08-01-2010

Tienen80

Newbie met ambitie

quote:
Op zondag 18 november 2001 18:13 schreef rdluca het volgende:

Met allebei m'n ddr-banken vol was dat een extra argument om proberen dat board om te ruilen voor eentje met 3 DDR banken en dan ook maar een met 4 gaten rond de socket om een Alpha of swiftech goed te kunnen plaatsen. Drie keer een Coolermaster (op K7S5A rev 1 en 4 en de K7T266 Pro2) voorzichtig vastzetten maar toch onder luid gekraak van alles wat geloof ik kraken kan deed steeds het ergste vermoeden en kost me drie jaar van me leven.
Zelf heb ik ook een coolermaster op mijn K7S5A maar heb wel 4 gaten rond mijn socket zitten voor Alpha koeler?

• d-super
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:44
Ik had 2x256 crucial ddr,liep steeds vast en XP crashte.
Nu heb ik Samsung en het loopt gladjes en stabiel.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C5 2.0 16v

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True