Toon posts:

TV-out laptop... gedeelte beeld weg..???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hooii,

Ik heb een vraagje.. Ik heb sinds kort een laptop met TV-out. De grafische chip is een S3 Savage MX.. Nu is er iets heel vreemds aan de hand. Als ik een filmpje wil bekijken met windows Media player op de tv dan verdwijnt er ongeveer 20 % van het beeld aan de rechter kant. Ik heb nieuwe drivers geprobeerd, andere player (DivX 4.0 playa) en andere instellingen op de laptop... helpt allemaal niks.. Het rare is dat als ik het op de laptop bekijk dan is het wel goed, maar zodra ik switch naar tv dan ben ik een stuk kwijt... anybody een oplossing ??

R.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 17:13
Ligt het niet aan de tv? Wat voor tv is het? Die nieuwe breedbeeld-tv's kiezen toch zelf hun instellingen geloof ik? Misschien dat daar iets fout gaat. Probeer hem eens handmating in te stellen (beeldgrootte en verhouding dus)

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
Of probeer eens de resolutie te veranderen naar 640x480. Niet alle tvs kunnen 800x600 aan. Als het goed is kun je die instelling veranderen bij geavanceerde instellingen. Suc6!

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
de resolutie die ik meestal gebruik voor mijn laptop's TV-out is geen 640x480 of 800x600, maar zo'n rare 574x???

Dat is wel mooi beeldvullend :P

ik heb er een trident cyberblade inzitten en die heeft zo gauw als ik de tv-out aan zet ook de mogelijkheid om andere (voor de tv geschikte) resoluties in te stellen.

Waarschijnlijk heeft S3 / sonicblue ook wel zoiets...

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik heb de Dell inspiron met de GeForce2 GO kaart erin. Het zelfde probleem.

Op mijn laptop (1400 x 1200) zie ik het op het volle scherm.
Maar op mijn tv (800 x 600) zie ik dan maar een gedeelte van het totaal.

Ik moet eerst mijn laptop instellen op 800 x 600 en dan zie ik op de tv het hele scherm.

Mijn vraag nu, kan ik het ook zo instellen zonder dat ik mijn resolutie hoef te veranderen???

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Hmmmm. Keb ook een Inspiron, maar daar moet ik de prim. en sec. display omzetten om een DivXje op TV te zien. Het werkt maar op 1 van beiden.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat je de resolutie van de laptop maar op 2 verschillende kan zetten.. 800x600 en 1024x768... 640x480 wil die gewoon onder Windows niet doen... kutzooi.. De TV-out is 800x600 maar werkt dus niet goed... tv= Philips 50 cm van 10 jaar oud ofzo... misschien effe andere drivers proberen ??

R.

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
kun je met een iets als powerstrip geen custom resoluties instellen?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Heejz

Ik heb ook een soort gelijk probleem, echter krijg ik wel een beetje beeld op mijn TV.. het is slechts de achtergrond van mijn bureaublad en verder kan ik helemaal niets.. wel ziet mijn laptop de TV als 2e monitor...

heeft iemand dit al eerder gehad? beetje raar..

Groeten

Verwijderd

Dan heb je een extrabreed bureau blad sleep het mediaplayer window naar rechts en dan verschijnt hij op tv. Deze functie kun je beter niet gebruiken als je een filmpje wil afspelen. Een tv gebruikt een resolutie van 720x576
Pagina: 1