[XP] mijn documenten -> access is denied

Pagina: 1
Acties:

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
ik had in mijn eerste Windows XP installatie de locatie van de My Documents folder gewijzigd naar "d:\mijn documenten" (windows xp stond gewoon op c:\)

nu heb ik windows xp opnieuw geïnstalleerd (ook gewoon weer op c:\ na een format (d:\ gewoon intact gelaten)) maar nu kan ik niet meer in "d:\mijn documenten" als ik in verkenner op deze map klik (ik zie hem nog wel gewoon) dan komt windows met de boodschap: "Access is denied."

ik kan dus ook niet meer bij al mijn files die nog in d:\mijn documenten stonden :'(
oh ja, zowel c:\ als d:\ hebben en hadden het ntfs-file-system

wie weet toevallig wat hier aan de hand is?

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Heb je eens een identieke inlognaam met wachtwoord geprobeerd ??

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Verwijderd

volgens mij is dat een fake map die je niet weg kan halen.

link naar documents & settings/profielnaam/mijn documenten

• SlaSauS
Op zondag 18 november 2001 22:17 schreef kptelmo het volgende:
Heb je eens een identieke inlognaam met wachtwoord geprobeerd ??
yup
Op zondag 18 november 2001 22:21 schreef Razor_Blade het volgende:
volgens mij is dat een fake map die je niet weg kan halen.

link naar documents & settings/profielnaam/mijn documenten
nee, d'r stonden gewoon bestanden in (en staan er als het goed is nog in) ik heb heel de d:\ schijf namelijk gewoon intact gelaten

ik heb hem tijdens mijn eerste install wel regelmatig encrypted gehad, of delen ervan, maar voordat ik had geformateerd had ik alle encryptie uitgeschakeld...

geeft XP misschien een unieke key of ID ofzo mee aan speciale systeem mappen, ter beveiliging?

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 09:28
NTFS systeem ?

Enfin, met een account met administrative access inloggen.
Met je muis, rechts op die map klikken, properties, security, advanced, owner. Daar kan je dan je Ownership
terug nemen.

Give it a try.

.K

This space intentionally left blank.

• SlaSauS
Op maandag 19 november 2001 07:59 schreef dot.K het volgende:
NTFS systeem ?

Enfin, met een account met administrative access inloggen.
Met je muis, rechts op die map klikken, properties, security, advanced, owner. Daar kan je dan je Ownership
terug nemen.

Give it a try.

.K
JAAA!!! B-) é hartstikke bedankt man, ik kan weer in m'n map *D

(wel stom dat ik er zelf niet ben opgekomen :?)

erh.. alleen nog 1 probleem, in die map stond weer een andere map die encrypted was, en die is nog steeds niet toegankelijk (Access is denied.) wat ik ook doe, ik kan ik geen nieuwe beveiligings certificaten toevoegen :( ik vrees dat ik alles moet weg gooien of is er een backdoor?

Verwijderd

Ik had Windows XP geïnstalleerd maar heb hem er toen er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd en de oude bestanden laten staan. Maar nu staat er onder Documents and Settings een folder van mijn vorige installatie die ik niet kan verwijderen omdat ik geen toegang zou hebben. Heeft iemand enig idee hoe ik die folder zou kunnen verwijderen? |:(

Verwijderd

Hoi,

Dit is een mijn eerste posting, maar meteen met een urgent probleempje. Ik heb zitten zoeken, maar dit topic leek er nog het meeste op. Wat is het geval?

Paar dagen geleden besloot iemand om mijn compu maar eens een flink opdonder te geven, qua stroom in ieder geval... Dit resulteerde in een kapot moederbord en wellicht meer schade. Ik gebruik deze compu echt dagelijks en ben er heel sterk van afhankelijk vanwege mijn studie. Dus ik snel kijken of de hd nog te reden viel en warempel, hij heeft het overleeft. Snel in een andere compu erbij gezet en ik kon in ieder geval weer door met werken...

Jammer genoeg heb ik allang de gewoonte alles onder mijn documenten op te slaan. Deze map kan ik dus helaas niet meer in, aangezien ik inlog onder de windows van de andere compu. Heb al geprobeerd om te booten vanaf mijn eigen hd, maar dat pikt ie helaas niet. Dus mijn vraag:

Hoe kom ik vanuit een deze 'andere windows' toch in mijn documenten, ook al kan ik niet op het daarbij behorende 'windows' inloggen???

Alvast bedankt!

Verwijderd

In een andere PC met XP Pro hangen, en dan net als eerder in dit topic vermeld: Take Ownership

En encrypted is niet voor niets encrypted, volgens mij kan je daar niet meer aankomen. Misschien nog via donkere crack programma'tjes ofzo, maar dat zou ikniet.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 19:18 ]

Verwijderd

Zoals ik al zei hangt hij al in een pc met xp pro, maar dat ownership nemen lukt niet zo. Als ik naar de betreffende 'mijn documenten' ga, krijg ik onder properties slechts 3 tabjes; General, sharing en customize... Onder geen van alle wordt gesproken over owners of wat dan ook. Ik ben wel ingelogd als administrator...
Alles wat in dit topic staat, werkt bij mij in ieder geval niet...

Nog tips?
Pagina: 1