Tweaked ADSL prob

Pagina: 1
Acties:

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02
Vreemd probleempje:
Heb de alcatel home getweaked en de tweak zonder NAT toegepast. Goed...alles lijkt prima te werken...kan internetten, ftp'en etc....maar er is een veemd probleempje met enkele sites....ik kan bijvoorbeeld www.bruring.com en www.transcender.com niet bereiken...een ping geeft wel ip adres maar timed out...via een andere verbinding van me zie ik dat de sites gewoon up en bereikbaar zijn. Dit is nu al een paar dagen zo....ISP is trouwens Planet,Os is win2kprof...iemand ideeën?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

toen ik ging tweaken had ik wel een DNS probleempje met dat wachtwoord script (ik zit bij xs4all).

Via het adres kon ik er niet komen, maar toen ging ik eens rondvragen en volgens iedereen was ie gewoon online. Toen heb ik het gewoon met het ip-adres benaderd en toen kon ie er wel bij :?

Wel toevallig, zou xs4all dat expres gedaan hebben? :)

Maar klopt het ip-adres van www.bruring.com wel? Bij mij geeft het 63.249.226.150

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• pbd
Ja het ip nummer komt overeen....ook via ip is dat adres bij mij niet te benaderen....normaal zou je idd zeggen dat dit een dns probleem is en dat moet dan wel bij planet liggen....voor bruring.com zou ik dat op zich nog kunnen begrijpen als ze die geblokt hebben maar voor transcender.com is dit weer niet logisch dus vanaar dat mijn gevoel zegt dat er iets anders aan de hand is...maar wat...;/

• pbd
probleem lijkt ergens anders te liggen....als ik via ipconfig /all kijk naar de instellingen die de modem cq dhcp_spoof doorgeeft staat er als subnetmask 62.0.0.0 (ip adres van planet is ook een 62.x.x.x adres).Dit is de oorzaak van het probleem want zowel bruring.com als transcender.com zijn 63.x.x.x adressen en hiernaar wordt dan dus lokaal gezocht....bij het handmatig instellen van ip/subnetmask(255.0.0.0)/gateway/dns werken de sites ineens prima maar slechts tijdelijk omdat de getweakte modem dit blijkbaar niet aankan.....nu hoop ik op iemand hier die veel verstand heeft van de pro instellingen van de alcatelmodem...oplossing zou dus zijn als de alcatel modem een andere subnetmask doorgeeft....

• pbd
niemand een idee...lijkt me sterk....de tweak was toch oorspronkelijk door GOT'ers gevonden...toch?

Verwijderd

Die bruring site is opgeheven na een mail van alcatel, in de faq stond de nieuwe link:
http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

Termy

valt er nog wat te fragge?

o ja? grappig dat ik er anders nog net op zat...

kheb via het ip 63.249.226.150 erheen gesurft en dat ging gewoon. getweakt adsl modem bij planet advance. xs4all zal wel moeilijk doen dan

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Maar als je doorklikt, zie je staan dat een paar dingen "tijdelijk verwijderd zijn"

• pbd
Het gaat mij niet om die site....maar om het wijzigen van die netmask...ik heb bijvoorbeeld op inet al gezien dat sommigen bij Routing - Ip address table het volgende hebben staan:
eth0 10.0.0.138 255.255.255.0 Extra none
maar bij mij staat
eth0 10.0.0.138 255.0.0.0 Extra none
mogelijk dat dit het probleem is waardoor mijn pc als subnetmask 62.0.0.0 krijgt toegewezen....als jullie in een cmd prompt ipconfig /all doen wat hebben jullie dan staan als netmask? Kan iemand mij bevestigen dat een subnetmask van 62.0.0.0 er inderdaad voor zorgt dat verkeer van 63.x.x.x lokaal gezocht wordt ipv van over de router? En is het dus handmatig te wijzigen dat de router al het verkeer (dus ook 63.x.x.x) routeert?
Pagina: 1