PSN: DutchTrickle PVoutput
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Je hebt waarschijnlijk zo'n uitgang op je kaart zitten die op een ps/2 aansluiting lijkt? ok, als je dat verloopstukje gebruikt naar een gele tulp toe, kan je gewoon voor een paar piekies een scart-plug kopen, die je achterin je tv of video kan doen. Die scartplug heeft meestal EN een tulp ingang voor beeld, EN zo'n ps/2 geval. Das alles
Verwijderd
Je kunt bij praktisch elke elektro winkel verloopstukjes hiervoor kopen (zelfs bij dixons/megapool).
ah dis dus scart, die zit wel op mij video, maar niet op mijn tv, is dat een probleem??????
DAT IS TOCH EEN (sorry) uitgang, en geen ingang??? je hebt gene verloopsje van ps/2 naar coax???
Verwijderd
Houdt alleen in dat je je signaal via de video zult moeten laten lopen.
Dus:
PC --> tulp --> verloop --> scart --> video --> coax --> TV
Dan je TV op het videokanaal en de video op 'aux' oid.
Verwijderd
Verwijderd
Als je kanalen wisselt op je video, zit daar ook een AV, AUX, EXT oid kanaal bij?
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
want dan weet ik of ik em kan gebruiken (als het opnemen is is het goed)
of weet iemand een goed siet met uitleg over scart, dan kom ik er misschien ook wel uit!
GOdver wat haat ik zondag, kan nu natuurlijk nergens zo'n stekker gaan halen
em hij heeft alleen een E1 kanaal, wat dat wil zeggen weeet ik niet, ik zoek het ff op in de handleding!Op zondag 18 november 2001 14:46 schreef hezik het volgende:
Bij sommige goedkopere videos is de scart alleen een uitgang.
Als je kanalen wisselt op je video, zit daar ook een AV, AUX, EXT oid kanaal bij?
ah, het is een ingang, daar ben ik nu uit. nu nog kijken of we ergens een verloop stekker hebben liggen anders moet ik tot morgen w88, kun je voor die gele tulpstekker ook gewoon een rode of witte gebruiken??
Verwijderd
Verwijderd
Om een goede beeldkwaliteit te houden zijn TV's en randapparatuur sedert jaren uitgerust met een scartconnector.
In de scart heb je audio-links, -recht, video signaal IN en ook nog eens UIT.
Voorts VGA-signalen (niet compatible met PC) voor In & UIT voorts stuursignaal waarmee video beeld kan inschakelen.
Er zit dus nog al iets in de (21polige) scart.
Vroeger moest het signaal van je VHS eerst via een (interne)modulator naar een "radiosignaal" worden omgezet en gemengd met het antenne-signaal en in je TV worden terugvertaald. Dit geeft uiteraard verlies, vandaar de scart.
Heeft je TV alleen een antenne-ingang dan is de weg via de video een oplossing.
Maar pas op, als je de "S" connector (het kleine rondje met 8 pinnen) verbindt met de scart van de video, moet er ook een verloop inzitten.
In sommige van bovengetoonde scart-verloop connectoren zit dit, in andere namelijk niet.
Even afspreken met je leverancier.
Reden: bij de "S" connector wordt het videosignaal en de kleurinformatie via verschillende aders verstuurd.
Heb je de verkeerde, dan heb je alleen z/w beeld, dan even ruilen.
ok, zo'n ding heb ik gehaald tezamen met wat verlengsnoer, en het werktOp zondag 18 november 2001 14:53 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
dit heb je nodig, dit komt trouwens binnenkort allemaal in een FAQ te staan
Van mijn tv is dus de scart aansluiting stuk en nu heb ik alleen nog maar een antenne ingang (coax). Kan ik de tv-out op één of andere manier hier op aansluiten? Of gewoon van VGA out naar de antenne ingang van m'n tv?
Verwijderd
En van tv-out naar coax. PFF kan dat? zal ook wel een splitter ofzo voor moeten kunnen. Vergeet niet dat een coax signaal op vele frequenties werkt en je je coputer tv-out dan op een frequentie zou moeten zetten. Maar dat weet ik niet.
Verwijderd
Ok. Als hij dus een video heeft met scart. Dan is deze oplossing idd het makkelijkste. Maar ik ga ervan uit dat hij niet een video heeft met scart. Anders had hij dit toch ook kunnen bedenken? Zijn jullie nou zo slim, ben ik nou zo dom?Op vrijdag 21 december 2001 00:05 schreef polaris het volgende:
Als je een videorecorder hebt gaat het wel. Stop de SCART van de TV-out in die van de video, de ANT-out van de video in de ANT-in van de TV. Video op SCART-in zetten, TV op videokanaal en dan moet hij het doen.
Ik heb idd geen video over...Op vrijdag 21 december 2001 00:11 schreef ajay het volgende:
[..]
Ok. Als hij dus een video heeft met scart. Dan is deze oplossing idd het makkelijkste. Maar ik ga ervan uit dat hij niet een video heeft met scart. Anders had hij dit toch ook kunnen bedenken? Zijn jullie nou zo slim, ben ik nou zo dom?
Jah, dat zal best wel, maar wat kost dat wel niet???Op vrijdag 21 december 2001 02:13 schreef Stoney187 het volgende:
koop gewoon een philips matchline 82cm breedbeeld met Dolby die heeft een S-VHS ingangalles is nog scherp ook (als je niet al te dichtbij gaat zitten) leuk met UT
O, dan morgen maar ff een stuk of 3 halen...Op vrijdag 21 december 2001 14:11 schreef Stoney187 het volgende:
ongeveer 4000,- maar je hebt ze al vanaf 2500,- geloof ik