Hoe het beste met twee monitors te werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hofmeester_abc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25
Hallo,

Als ben journalist ben ik steeds sterker gewend geraakt aan de luxe van Internet en een goede PC. Nu heb ik een vraag die - in de ogen van de meeste tweakers-bezoekers misschien dom zal zijn - waarop ik graag antwoord krijg.

Ik zou het liefst met twee monitoren willen werken, een voor email, en de ander voor surfen en tekstverwerken.

Hoe pak je dat aan? Zijn er goede grafische kaarten voor twee monitoren? Werken die gemakkelijk? Of is het beter twee kaarten te nemen? Zorgt dat dan niet voor complicaties?

Zeer veel dank,

Martijn

Verwijderd

beste op gebied van dual monitor = Matrox. Dan kan je gewoon 2 schermen op 1 kaart aansluiten zonder problemen. Maar een kaart zoals de Matrox G550 is niet al te best met 3D, maar dat is denk ik toch niet van belang voor je.

Verwijderd

voor iets meer heb je de radeon 7500 heeft ook dual monitor
maar ook nog goede 3d :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan een kaart zoals de matrox nemen die 2 video-uitgangen heeft op 1 kaart.

Maar je kan ook een extra PCI kaart kopen en die in je systeem erbij prikken. Al hele oude PCI kaarten werken gewoon zonder problemen dus eentje die je nu koopt zal zeker wel werken.
Zo draai ik al jaren en zou niet meer zonder willen :)

Windows98SE en alles wat daarna komt ondersteunt meerdere monitoren en dat werkt zonder problemen.

Onder Win98SE kan je de resolutie van de schermen onafhankelijk instellen maar ik dacht in win2000 dat je gelijke resoluties moest gebruiken. Dan is het wel prettig als je 2 keer dezelfde grootte hebt want 1024x768 op 15" is een beetje klein.

Als je je drivers geinstalleerd hebt van je tweede kaart dan kan je bij je beeldscherm settings het tweede scherm aanzetten (Extend desktop).
Dan kan je gewoon schermen naar je tweede desktop slepen en klaar is Klara. Sommige programma's hebben de vervelende eigenschap dat ze de volgende keer ook op dat tweede scherm openen maar de meeste openen op je hoofdscherm (zodat je niet altijd je twee schermen aan hoeft te hebben).

edit:

Als je alleen mar wat tekst bekijkt of een browser er neergooit dan heb je aan een elcheapo S3-4MB kaart genoeg.
Maar de meeste zwaardere grafische applicaties doen toch niets met dat tweede scherm. Dus een dure tweede kaart heeft weinig zin.

Senile! Senile Oekaki

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 11:57

joskuiper

PapaCooper

check deze site maar ff voor de Hercules 3dProphet II mx:
http://nl.hercules.com/products_index.php?p=3dp2_mxddv&s=features
als er een goeide dual display is dan is het deze wel!

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• Hofmeester_abc
ZEER veel dank voor de suggesties, meer reacties zijn zeer welkom..........

Verwijderd

Je kan ook gewoon twee goede videokaarten in je pc zetten. En dan gewoon de instellingen verandere in de Windows. Als je 2 goede hebt en daar moet je effe voor zoeken ken ze niet uit me hoofd, dan krijgen je ook geen conflicten.

Suc6

Verwijderd

Ik raad je aan om een Matrox kaart met dual head te nemen (bv de G550). Zelf heb ik een G450 en daar ben ik heel erg blij mee. Gemakkelijk in het gebruik, goede driverondersteuning en uitstekend geschikt voor 2D toepassingen. Ik gebruik mijn primaire monitor ook voor tekstverwerken, internetten, films kijken etc. en mijn secundaire monitor voor o.a. e-mail. Omdat ik zelf nooit spelletjes speel hoef ik geen perfecte 3D weergave.

• Hofmeester_abc
Werkt die MAtrox dan helemaal niet met Quake 3d en anderen?

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 16:08 schreef dekeizer het volgende:
Heb zelf een G400 MAX 32mb, het werkt wel maar haalt gewoon minder frames(beeldjes/sec) dan een gforce 2 oid

Verwijderd

Ik gebruik zelf geforce2 mx dual head (twinview) van powercolor :). Dit kaartje is vrij goedkoop en je kunt nog redelijk spelletjes mee spelen.

Als je geld over heb dan kun je ook een ATI Redeon 8500 kopen. Deze heeft standaard twee monitoren uitgang.

Verwijderd

Maar kun je met 2 kaarten of ATI ook 2 verschillende schermen opstarten, zoals met de Matrox Dualhead, bv 1 beeld surven andere TV?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op zondag 18 november 2001 16:08 schreef dekeizer het volgende:
Zeker wel, maar de 3D performance van de Matrox kaarten is de afgelopen twee jaar nul komma nul vooruitgegaan. Ik kon in ieder geval prima UT, Quake3 etc. spelen met m'n Matrox G400, alleen niet in erg hoge reso's en alle grafische toeters & bellen ingeschakeld (anders wordt 't een dia show).
Voorts een uitstekende kaart; beste ondersteuning voor twee monitoren (in tegenstelling tot alle andere dual en twin oplossingen ook afzonderlijke resoluties per scherm onder W2K)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1