Toon posts:

dvd rip van 20 uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een dvd rip met dvd2svcd duurdt dit 20 uur :'( met een duron 750 op een ecs k7s5a met 512 mb geheugen.
Nu is mijn vraag hoeveel tijdwinst ik ongeveer behaal als ik een thunderbird 1200 266fsb ga gebruiken en hoeveel met een xp 1600+ want dit duurdt mij een beetje te langwant voordat ik dan met mijn dvd`s klaar ben ben ik wel een paar maanden bezig
of is een pentium sneller wat dit werk betreft

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet dit niet zo heel zeker, maar volgens mij heeft dit ook met de chipset te maken.

(en ik rip DVD's op een PIII 450, 256 MB, en dit gaat verder hartstikke goed (30 minuten rippen)

20 uur is veels te lang.

tip: check eens of DMA aanstaat.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk (weet zeker) dat deze jongen het over encoden heeft :).

En een XP1600+ gaat er denk ik een uur of 9-12 over doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36

scorpionv

This space for rent

WTF? Met mijn Athlon 1725 doe ik er echt niet langer dan 5 uurtjes over hoor, NanDUB met een standaard 2 uur film. Dus dan zit je met een 1200 niet boven de 6 a 7 uur.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 18 november 2001 17:35 schreef JvS het volgende:
Ik denk (weet zeker) dat deze jongen het over encoden heeft :).

En een XP1600+ gaat er denk ik een uur of 9-12 over doen.
Oh, daar doet mijn PIII iets van een goede 8 uur over (niet slecht voor een bijna 2 jaar oude bak :))

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zit met mijn 1200 maar op 4,5 uur. Is wel een K7T Turbo RAID Limited Edition met 512MB Kingston, en het rippen gebeurt op een RAID-configuratie, wat denk ik ook wel een klein gedeelte uitmaakt.

20*350ZO45°

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36

scorpionv

This space for rent

Op zondag 18 november 2001 17:42 schreef RDK_NL het volgende:
Ik zit met mijn 1200 maar op 4,5 uur. Is wel een K7T Turbo RAID Limited Edition met 512MB Kingston, en het rippen gebeurt op een RAID-configuratie, wat denk ik ook wel een klein gedeelte uitmaakt.
Met Flask zeker? Ik denk zelf dat de processor de ultieme bottleneck hier is, en dat geheugen en schijfruimte weinig boeien. Tenzij hij het natuurlijk echt over rippen heeft en niet over encoden.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Heh.. rippen met flask ;(

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

Als je alleen van plan bent om dvd te encoden naar MPEG2 dus svcd dan kan je ook over wegen om een echte mpeg bewerkings kaart te kopen van bij pinnacle studio dv.

met zo mpeg bewerkings kaart word er geen processor kracht (lees heel weinig) gebruikt. ja kan dan binnen 2 uurtje klaar zijn.

suc6

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 17:49 schreef CyBoB het volgende:
Als je alleen van plan bent om dvd te encoden naar MPEG2 dus svcd dan kan je ook over wegen om een echte mpeg bewerkings kaart te kopen van bij pinnacle studio dv.

met zo mpeg bewerkings kaart word er geen processor kracht (lees heel weinig) gebruikt. ja kan dan binnen 2 uurtje klaar zijn.

suc6
of matrox RT2500 is 18x sneller met encoden dan een p4 2.0 GHz. hehe, das pas lekker :P

Verwijderd

Topicstarter
of matrox RT2500 is 18x sneller met encoden dan een p4 2.0 GHz. hehe, das pas lekker :P
voor dat geld heb je een heel nieuw P4 systeem

met andere woorden dit programma doed er gewoon te lang over dan
het rippen is in net iets meer dan een uur gebeurd
en over de rest doed hij dan ongeveer 19 uur ligt dit ook aan het programma wat ik gebruik dvd2svcd

en trouwens [url="http://htttttttp://rain.prohosting.com/sjeik/niet-klen.htm"]HIER[/url] niet klikken >:)
[<font color=red>JvS</font>]
Waar die link op slaat weet ik niet, maar ik heb 'm verminkt. Zou je dat soort onzin achterwege willen laten voortaan? Het zal wel weer om een popupoorlog uitgedraaid zijn ofzo. Geen leuke geintjes :r
[/JvS]

Verwijderd

[off topic]

ik klikte niet :)
hoorde wel dat er spelfouten in zaten ;)

[/off topic]

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

fv

-------------------> hiero

Hmmm,

Filmlengte: ~1:30...1:45 uur
Rippen: ~20 minuten :) (SmartRipper)
Encoden* (2 CD): ~2.5...3 uur :) (DVD 2 AVI)
AV muxen: ~15 minuten (VirtualDub)

*: 1-pass, quality based/DivX4.11

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 20:50 schreef fv het volgende:
Hmmm,

Filmlengte: ~1:30...1:45 uur
Rippen: ~20 minuten :)
Encoden* (2 CD): ~2.5...3 uur :)

*: 1-pass, quality based/DivX4.11
en dan heb je divx of svcd?

Verwijderd

Voor mensen die nu gaan opscheppen over hun snelle encode tijden... vermeld er dan tenminste ook de gebruikte software en instellingen bij. Anders is het appels met peren vergelijken. Echt goed rippen met VBR enzo kan gewoon echt lang duren (>24) uur ookal heb je een supersnelle bak.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
ff voor de duidelijkheid :
Je gaat van DVD naar SVCD of naar DivX?

Misschien een slechte codec voor SVCD?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als je easydivx gebruikt kun je met een p3 1ghz een film van 104 min en 3 uur naar divx hebben omgezet, met de divx 4.11 codec en de kwaliteit is super

Verwijderd

Topicstarter
het is dus een programma die in een keer van dvd naar svcd gaat

• Paquito
  • Niet online
Ik ahum, backup ook wel is m'n gekochte dvds als svcd
en encode ongeveer 5 uur per cd (~50min mpeg2 ofzo) voor een 4pass VBR rip, de dvd2avi naar .d2v/44khz ripping tijd dan excluded ;) (is ook ongeveer 2uur als je ultrahigh voor 48>44khz converten neemt)
Dit op een Athlon 1.5ghz.

Ik weet niet hoeveel pass je gedaan hebt, maar 20hr voor jouw proc op 4pass is vrij normaal. (wel de complete film dan)
Upgraden naar een snellere processor zal zeker helpen ;)

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 21:16 schreef PsyFlux het volgende:
Voor mensen die nu gaan opscheppen over hun snelle encode tijden... vermeld er dan tenminste ook de gebruikte software en instellingen bij. Anders is het appels met peren vergelijken. Echt goed rippen met VBR enzo kan gewoon echt lang duren (>24) uur ookal heb je een supersnelle bak.
Inderdaad ja.
In mijn geval:
AMD 1200, 1024 mb ram.

Smartripper: afhankelijk van de kwaliteit v/d dvd, en afhankelijk van je dvd rom en je DMA settings.
DMA aan, 16x dvd rom, dan 10 tot 15 mb/s, dus reken maar uit (paar minuten)

Dvd2avi, .d2v en wave, 10/15 mins
VBR mp3, met lame, 25 mins.
gordian knot, .avs (avisynth plugin), resize, crop, eventuele andere filters 3 mins.
(alternatief op vfapi, dubbel zo snel)

Nandub: 3 uur per pass ongeveer. (2 passes, 15-20 fps))

Audio toevoegen, vbr: 4/5 minuten, cbr 15/30 mins.

Freeze check: 15/20 minuten.

Dit is divx 3.

p.s. Filters gebruiken in nandub heeft heel erg veel invloed op je encode tijd (negatief). Een paar filters kan je encode tijd zo verdubbelen.

• Paquito
  • Niet online
gaap :z Lees dan, we hebben het hier over SVCD.
En niet over DiVx. :Z

Divx gaat idd 2x zo sneller.

Verwijderd

Zitten ook posts over divx bij |:(
Pagina: 1