Toon posts:

[perl] server help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb phpdev...enne...ik wil er dus perl bij...de cgi-bin directory zit nu dus in d:/phpdev/apache/cgi-bin en perl staat in d:/perl (perl 5) maarre...elke cgi script staat ook bovenaan:
#!usr/bin/perl
$CGI_PATH = "";
ik heb gehoord dat je dit moet configureren...wat moet ik dan typen...moet ik perl ook nog toevoegen aan httpd.conf (in apache) dus in feite...wat moet ik nu doen om een cgi-script of perl script te laten werken?

Verwijderd

Ik heb précies hetzelfde probleem, en ik snap er ook geen ruk van...

Verwijderd

Ik denk dat je deze vraag beter kan stellen in Webscripting. Ik ben ook niet bekend met phpdev, maar om toch maar ff een gooi te doen:

#!/perl/bin geeft aan waar perl in geinstalleerd is. Dit werkt alleen onder Linux/unix. Onder Windows wordt hier de path environment variabele gebruikt.

De variabele $CGI_PATH lijkt me om het pad van je CGI scripts-folder in op te slaan. Dit zou dan iets worden van:

$CGI_PATH="d:/phpdev/apache/cgi-bin";

Ik snap alleen die paden niet die je geeft. Gebruik je nou windows (d:\phpdev\apache\cgi-bin) of Linux ofzo?

En vraag het toch ook nog maar even na op webscripting ;)

EDIT
Puntkomma vergeten, moet in perl
/EDIT

Verwijderd

puntkomma vergeten? hoezo? waar?

ik gebruik windows...nu snap ik het nog minder...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 14:00 schreef garagenetwork het volgende:
ik heb gehoord dat je dit moet configureren...wat moet ik dan typen...moet ik perl ook nog toevoegen aan httpd.conf (in apache) dus in feite...wat moet ik nu doen om een cgi-script of perl script te laten werken?
Lees ActivePerl FAQ: Windows specifics eens door. Ik denk dat het stukje over Web Server Config wel antwoord geeft op je vragen. :)

In overeenkomst met de useragreement geaccepteerd bij het registreren op dit forum, de Nederlandse wet, de wensen van de auteur en in tegenstelling tot de huidige beweringen in de faq blijft deze posting en al dat er aan gerelateerd is uitdrukkelijk intellectueel eigendom van de poster en is het gebruiksrecht aan hem voorbehouden. Voor eventuele wijzigingen aan deze post buiten regulier modereer werk, gebruik van deze post in andere media dan daar waar hij gepost is en/of gebruik van deze post in andere zin dan in welke hij bedoeld is dient u contact op te nemen met de auteur.

Verwijderd

LOL :)
Ik was zelf de puntkomma vergeten in het voorbeeldje. Vandaar die edit

En met Windows wordt het pad naar je cgi-bin dus:

$CGI_PATH="d:\phpdev\apache\cgi-bin";
Omgekeerde slashes..

Om #!/bin/perl hoef je je in windows dus niet druk te maken..dat doet niets

Maar volg het advies van Onno maar op, dan wordt je beter geholpen :)

Grtz & sorry,
Ed

Weer Edit
Foutje oeps
/edit
Pagina: 1