Nou, DaBit gaat ook met z'n tijd mee, en heeft een Epox 8KHA+ en Athlon XP 1800+ aangeschaft. Nu, op zoek naar de megahertzen heb ik uiteraard een voltagemodje gedaan op de Epox, en mijn XP geunlocked. Dit heb ik gedaan door wat lichtuithardend composiet (wat de tandarts voor de gaatjes gebruikt. Het spul heeft 2 voordelen: het hard uit door er blauw licht op te mikken, en het is extreem vloeibaar zodat het mooi in die kleine gaatjes kruipt) in de laserbrandgaatjes te deponeren, en de L1 bruggen heb ik gesloten met wat Bison Elektro. Dit zou gelkt moeten zijn: ik meet geen verbinding tussen de bruggen en het substraat, en de weerstand van alle bruggen ligt onder de 100 Ohm.
Na montage van het waterblok heb ik natuurlijk gelijk eens de Vcore opgevoerd (tot 1.95V nu, niets spectaculairs dus. Ik kan tot 2.4V gaan met een potmeter), en de multiplier op 13x gezet. Gewoon eens kijken wat 't doet.
En dan komt het probleem: ik kan 1x booten met een veranderde multiplier, na herstarten van de PC krijg ik een mooi black screen totdat ik de power eraf haal of op reset duw. Daarna staat de multiplier weer vrolijk op 11.5x. Als ik 'm dan weer op 13x zet, dan gaat het weer een keer goed, de volgende keer starten weer black screen.
Hetzelfde probleem heb ik met lagere multipliers (bijv. 8x)
Weet iemand waardoor dit komt? Ik ben nu voor de zekerheid de zilverbruggen overnieuw aan het leggen, maar ik vrees dat 't niet veel uithaalt.
Na montage van het waterblok heb ik natuurlijk gelijk eens de Vcore opgevoerd (tot 1.95V nu, niets spectaculairs dus. Ik kan tot 2.4V gaan met een potmeter), en de multiplier op 13x gezet. Gewoon eens kijken wat 't doet.
En dan komt het probleem: ik kan 1x booten met een veranderde multiplier, na herstarten van de PC krijg ik een mooi black screen totdat ik de power eraf haal of op reset duw. Daarna staat de multiplier weer vrolijk op 11.5x. Als ik 'm dan weer op 13x zet, dan gaat het weer een keer goed, de volgende keer starten weer black screen.
Hetzelfde probleem heb ik met lagere multipliers (bijv. 8x)
Weet iemand waardoor dit komt? Ik ben nu voor de zekerheid de zilverbruggen overnieuw aan het leggen, maar ik vrees dat 't niet veel uithaalt.