40 GB Maxtor + Asus BX440 = no go

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 11:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Een kameraad van mij heeft een Asus BX440 moederbord, met daarop een Pentium II 350. Hij heeft onlangs een nieuwe harde schijf erbij gekocht, een Maxtor 40 GB. Nu wil het geval dat het moederbord de schijf niet herkent. Ik vermoed dat dit komt omdat de BX440 chipset maar tot max. 30 GB gaat?

Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of moet dit kunnen werken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat is onzin, je zult alleen wel een BIOS update nodig hebben.

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 13:55
Anders heb ik nog wel een asus p2b met een p350 mail me maar dan kan je hem overkopen

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:24

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Gewoon een bios update. Ik heb dit een paar dagen geleden nog bij een msi bx440 mobo gedaan, ook voor een 40 GB maxtor. Toen werd "meer dan 65 gig" ondersteund :)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• MaanBanaan
  • Niet online
Orcie: daar zat hij nou echt op te wachten... |:(

Hij heeft waarschijnlijk ook een P2B, dus alleen voor een recent BIOS zou hij bij jou een compleet nieuw mobo moeten kopen? (ALS die van jou wel recent is, ik veronderstel dat dat de enige reden is waarom je dit aanhaalt anders is het helemaal een nutteloze post).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Waarschijnlijk zit inderdaad de 32GB limiet op de BIOS, dan kun je dus een BIOS update zoeken. Als die er niet is, dan kun je altijd nog met EZ_Disk, MaxBlast of OnTrack DiskManager de schijf gebruiken. Zie voor die utils de site van de schijffabrikant...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:02
BIOS update. Asus, dus dat is er wel. Maar CAP leuke icon, heb je die zelf gemaakt?

• MaanBanaan
  • Niet online
Topicstarter, kijk hier en zoek het juiste model ertussen.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 14:05 schreef Sjah het volgende:
BIOS update. Asus, dus dat is er wel. Maar CAP leuke icon, heb je die zelf gemaakt?
oke BIOS update is da word.. :)

en ja icon is self-made, uiteraard icon wel gejat uit XP ;)
Moet hem alleen nog updaten in XP-style en kerst- en Sinterklaas muts :D

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 16:05
Op zondag 18 november 2001 13:45 schreef Orcie het volgende:
Anders heb ik nog wel een asus p2b met een p350 mail me maar dan kan je hem overkopen
lekker hoor je hebt geen mail adres in je profile, wel heb ik enorm belang bij die asus board, evt, met procc...

mail : Psygho@hotmail.com, of icq...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Hmmmz... heel waarschijnlijk komt dat doordat zijn mainboard geen UDMA 100 ondersteund. (dat is die schijf waarschijnlijk wel). Heb t vergelijkbaar gehad met mijn Chaintech 6 BTM.

3 mogelijke oplossingen:
1. Maxtors diskutilities gebruiken, en dan heb je zoiets waar vroeger de 540 Mb-grens op oude computers overbrugt werd... -> niet mijn keus... maar t werkt wel!
2. BIOS opnieuw flashen met update... -> tsja... ook niet mijn keus!
3. Promise UDMA-100 TX2-controllertje kopen (of vergelijkbaar voor de highpoint,etc.-freaks) -> mijn keuze. kunnen er meteen een boel meer schijven/cd-rom's etc. op dat moederbord! Is wel lekker als je toch een big-tower hebt, en een hoop van die ondingen... :+

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 19 november 2001 12:51 schreef RCy2k het volgende:
Hmmmz... heel waarschijnlijk komt dat doordat zijn mainboard geen UDMA 100 ondersteund. (dat is die schijf waarschijnlijk wel). Heb t vergelijkbaar gehad met mijn Chaintech 6 BTM.
Een ATA100 schijf hoort 't gewoon te doen op een ATA33 controller. 't Is backwards compatible namelijk.

Op zowel mijn Abit BH6 en m'n Asus CUBX doet een Maxtor 80GB 't zonder problemen.

CAP: heb je nu al een BIOS update gedaan?

Siditamentis astuentis pactum.

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
is niet mijn mobo maar van 'n kameraad, heb 'm al de link van dit draadje gegeven zodat ie in ieder geval al kan lezen dat ie een nieuwer bios op z'n mobo moet flashen, alleen dat flashen is niet echt iets voor iemand die amper weet wat voor mobo hij heeft, kans op verkeerd bios flashen enz.

Als ie geflasht is en ik ga er vanuit dat het probleem dan opgelost is, dan laat ik 't nog wel ff weten, in ieder geval allemaal bedankt ;)

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
na bios update werkt het nu !! thanx! :7

Pagina: 1