Toon posts:

Laptop kapot, fuck mij.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'Compaq Armada 1500 C' Notebook. Ik heb hem laatst uitgeleent aan een persoon en die heeft hem laten vallen. Nu zit ik met het volgende probleem:

Mijn Notebook wil niet meer aan. Aangezien ik niet meer in de garantie zit en ik 'm dus niet op kan sturen, wil ik hem zelf losmaken, omdat er vermoedelijk alleen een bandkabel los zit.

Na een paar uurtjes bezig te zijn geweest is het me nu nog niet gelukt. Ik heb alle (zichtbare) schroefjes er uit gehaalt, maar nog krijg ik hem niet open. Het lijkt alsof de laptop een blokering heeft zitten boven de 3.5" floppy??? :?

Wie weet hoe ik mijn laptop open krijg?

Alle antwoorden zijn welkom...

Grzz... Spanksa |:(

Verwijderd

die laptops hebben ook overal van die lipjes zitten die de plastike delen op elkaar houd

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 13:21 schreef Tijn_3d het volgende:
die laptops hebben ook overal van die lipjes zitten die de plastike delen op elkaar houd
OK, ik heb volgens mij een aantal lipjes aan de voorkant losgekregen, maar die boven de floppy (of dat dus een lipje is of wat dan ook) krijg ik met geen mogelijkheid los, tenzij ik de floppy er uit breek!!! :?

More help plzz...

Grzz... Spanksa |:(

Verwijderd

de schade gewoon verhalen op de persoon die hem laten vallen heeft

Verwijderd

[topic=309815/1/25] :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 13:25 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
En als ik nou niet weet wat er mis is...? Ik kan moeilijk ff duizend of meer piekies terug vragen, omdat hij per ongeluk liet vallen. Ik wil hem zelf repareren, dus hoe krig ik 'm open...?

Grzz... Spanksa

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit de floppy aan beide kanten van de laptop vast! Kan dat?

Dat ding moet toch open te krijgen zijn..?

Spanksa

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd... Schade door persoon die hem heeft laten vallen betalen.

En lees even de FAQ. Daar staat iets in over greetzz enzow

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De persoon die hem heeft laten vallen is er voor 95% zekerheid ook voor verzekerd dus waarom moeilijk doen? Scoor een goede reparatie van de verzekering.

Verder het Greetzzz gedeelte.... |:(

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Meestal zitten er schroeven onder het keyboard... Probeer eens je keyboard eruit te krijgen. Meestal zitten er schroefjes om het keyboard onder een simpel te verwijderen plastic strip.

Verwijderd

Compaq heeft mooie service manuals in pdf formaat op de site staan. Met plaatjes en al *hint* *hint* ;)

Verwijderd

Zet er toevallig ergens in het gebied van de flop een stickertje op de behuizing? Vaak zitten er nog schroefjes onder stickertjes..

Voor de rest, als je echt alle schroeven eruit hebt is het idd. een kwestie van 'breken'.

Silverstar & Deady... de gedachte achter de FAQ is ook dat iemand antwoord op z'n vraag krijgt, en niet alleen een tik over de vingers voor een relatief onschuldig beginnersfoutje imo.

Waar Silverstar en Deady op wijzen is dat het hier niet gewenst is dat iedereen onder een post z'n naam gaat zetten/groeten gaat geven. Dus geen 'grtz Spanksa' eronder zetten aub ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb oboven en onder de floppy gekeken, maar ik kan geen strips/lipjes vinden, laat staan schroefjes!

Ik heb ook het toetsenbord er geprobeerd uit te halen, maar dat ging niet! Zit muurvast!

Ik MOET het ding open hebben...!

Alle ID'en zijn welkom...

|:(

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

http://www3.compaq.com/support/reference_library/viewdocument.asp?countrycode=1000&prodid=278|Armada%201500c&source=PRT001A0199.xml&dt=18

raar dat je zelf dat ding wil repareren :? Het lijkt mij toch gewoon verzekeringswerk? Als het dan niet meer te repareren valt heb je een nieuwe... dus wat doe je dan moeilijk?

aAarGhh

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 13:25 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
ja precies hij heeft hem gemold laat hem hem ook maar dokken

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 13:59 schreef spankyfrenzy het volgende:
Nou, ik heb oboven en onder de floppy gekeken, maar ik kan geen strips/lipjes vinden, laat staan schroefjes!

Ik heb ook het toetsenbord er geprobeerd uit te halen, maar dat ging niet! Zit muurvast!

Ik MOET het ding open hebben...!

Alle ID'en zijn welkom...

|:(
toetsen bord moet er zo uit te halen zijn die ligt er meestal boven op

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het lijkt mij toch gewoon verzekeringswerk?
Als je iets uitleent is het niet verzekerd.
Wel als een vriend bij je thuis het ding van tafel stoot dan valt het er wel opeens onder.

Maar je krijgt toch maar dagwaarde voor zo'n ding dus dan heb je nog niets.

[on topic]
Kan je die er eerst Floppy niet uithalen (of is dat een ander model compaq.

Soms zitten er onder al die klepjes ook nog allerlei schroeven. En onder het toetsenbord kan ook nog wel eens wat zitten.
Kan je niet voelen waar er vermoedelijk nog iets vastzit?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
OK people, dat van die floppy was een goed ID! Ik met me stomme kop niet na gekeken, maar was met 1 knopje er zo uit te trekken... :? Ik heb de laatste 2 schroefjes nu ook gevonden...

MAAR hij gaat nog niet los, ik heb nu de hele behuizing er bijna af, de bovenkant dus, maar nu zit ie nog ergens in het midden vast aan de bovenkant!

Let me know...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:05
Gewoon nog een keertje uitlenen aan die vent.

En dan maar hopen dat hij hem nog een keer laat vallen en dat ie dan wel los is >:)

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk heb ik het!!!! Ik kon nadat ik de pak eraf gehaalt heb er gedeeltelijk in komen, zoals ik al zei... Nu heb ik het toetsenbord er uit kunnen krijgen, en kan ik in de computer kijken...

Nu komt het...
Ik denk dat de laptop tijdenws de val zijn geheugen is kwijt geraakt :? Ik heb hier onder het toetsenbord de HD zitten, maar ook een klein bankje, van ongeveer 6 cm, wit kleurig en ziet er uit als een edo bankje!

--> Moet hier normaal het geheugen in zitten?? <--

Let me know... Tnx so far...

Verwijderd

Misschien is het iets om te verhalen op de verzekering van diegene die hem liet vallen?

Je hebt iets als WA Wettelijke Aansprakelijkheid.

Net als jij bijvoorbeeld als kind van 6 jaar de bal door de ruit van de buurman trapt.
Dat is allemaal te vergoeden dmv. verzekering.

Je hoeft natuurlijk niet meteen die persoon die je laptop liet vallen te claimen ofzo! Nee, het gaat allemaal in overleg.

Succes er verder mee!

Verwijderd

Helaas, helaas, het is een compaq. Daar gaat geen gewoon geheugen in. Zowiezo moet je al een so dimm hebben. Het betste kan je even kijken op www.kingston.com Daar kan je het goede serie nummer van het geheugen vinden. Daarna met een nedelandse zoekmachine op het nummer zoeken en kijken of iemand het levert (Kingston levert nog steeds niet buiten de USA) Of Dunnet bellen, zij kunnen het leveren. Hou je hart vast als je de prijs hoort, want dat zou wel eens goed schrikken kunnen zijn.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zondag 18 november 2001 15:03 schreef spankyfrenzy het volgende:
eindelijk heb ik het!!!! Ik kon nadat ik de pak eraf gehaalt heb er gedeeltelijk in komen, zoals ik al zei... Nu heb ik het toetsenbord er uit kunnen krijgen, en kan ik in de computer kijken...

Nu komt het...
Ik denk dat de laptop tijdenws de val zijn geheugen is kwijt geraakt :? Ik heb hier onder het toetsenbord de HD zitten, maar ook een klein bankje, van ongeveer 6 cm, wit kleurig en ziet er uit als een edo bankje!

--> Moet hier normaal het geheugen in zitten?? <--

Let me know... Tnx so far...
Dit is bedoeld voor geheugenuitbreiding, standaard zit er al geheugen op je mobo, dus als hier niets inzit wil dit alleen zeggen dat het geheugen nooit is uitgebreid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het nu weten, is het voor uitbreiding of is het mijn geheugen dat ik zoiezo nodig heb? :?
Anders koop ik dadelijk duur geheugen en dan doet ie het nog niet?

Zo ja, het is voor uitbreiding ---> Waar kan ik dan mijn eigen geheugen vinden en/of kan dit vervangen worden?

Alvast bedankt...

Verwijderd

Ik zou zeggen dat het voor uitbreiding is...

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Garantie geldt sowieso niet op gevallen produkten, aangezien het er niet voor bedoeld is. :+ Als het niet zichtbaar is, dan valt het wel mee.

Freelance tweaker

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Die laptop is op de grond gedonderd. Iedereen weet wat een laptop voor een miniatuursysteem is. Ik zit me hier dus af te vragen waarom je zelf dat ding gaat openmaken in de hoop dat "er een draadje lost zit". (weinig kans volgens mij, maar dat terzijde)

Ik vind persoonlijk dat de persoon die die laptop heeft geleend gewoon z'n verantwoordelijkheid moet nemen.

Wanneer de buurjongen de nieuwe voetbal van z'n vriendje lek maakt dan krijgt ie een nieuwe.

Als ik een cd wegmaak van broer/zus/vriend/vriendin dat zorg ik er ook voor dat er een vervangend exemplaar komt of anders een financiele vergoeding.

En wanneer ik de auto van m'n oom in de prak zou rijden is de kous ook niet af met een helaas pindakaas praatje...

Ga gewoon naar die gast toe en vertel hem dat je verwacht dat hij de reparatie voor z'n rekening neemt. Als hij dat niet wil kan je nog een ander voorstel doen door de kosten te delen. Wanneer dat ook geen succes heeft zou ik helemaal nooit meer iets uitlenen aan die persoon.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

www.interngeheugen.com

83 piek voor 128 mb.....enne je moet eens rustig lezen, al 2 keer een reactie met een verwijzing naar een servicemanual.............. |:(

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op zondag 18 november 2001 15:03 schreef spankyfrenzy het volgende:

Nu komt het...
Ik denk dat de laptop tijdens de val zijn geheugen is kwijt geraakt :?
Op zondag 18 november 2001 17:17 schreef spankyfrenzy het volgende:
Anders koop ik dadelijk duur geheugen en dan doet ie het nog niet?
Is die val van een vrachtwagen geweest :?
Dan toch maar eens achter de laadklep gaan zoeken of het daar nog ligt. :)

? weet jij wat.

• originalmycroft
  • Laatst online: 09-07 20:33
Het lijkt mij dat als dat geheugen uit die bank is gevallen, dat het dan nog ergens in je laptopje rondrammelt...... ZOEK!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Goh, stel, je geheugen is inderdaad losgeraakt van die bank waar je het over hebt (die in de echte wereld idd een uitbreidingsbank is, het vaste geheugen zit in chipjes vast op je mobo...) zou het dan kunnen dat het tijdens het losraken een snelhheid groter dan de lichtsnelheid heeft bereikt en zo DOOR DE CASING die je zelf al zo moeilijk open kon krijgen heen geschoten is, en je het nu dus niet meer in de copmuter terug kunt vinden....

ZUCHT

Zo, dat ben ik ook weer effe kwijt :9

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Schoefje in het midden aan de onderkant losschroeven (staat icoontje met toetsenbord op) en dan tussen de F4 en F5 etc zitten vlakjes die je naar beneden moet schuiven. Viola en het toetsenbord is er al uit :) suc6

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb het volgende bereikt sinds vanochtend...

1. Ik heb de Laptop nagekeken op loszittende bedrading, alles zat vast!

2. Ik weet dus dat er ergens anders een probleem zit, en dat het waarschijnlijk niet me geheugen is (aangezien dat bankje bedoelt is voor uitbreiding!)

3. Ik heb dus een groter probleem dan ik dacht. Laat ik jullie eens opnieuw een vraag stellen en kijken of jullie dan nog echte scherpe aan/opmerkingen hebben!

Komt ie:

De laptop is dus gevallen, en iedere keer als ik hem aan zet, gaan de lampjes (HDD led/Floppy led) wel aan, maar dan klinkt er direct een zoemend geluid en gaan de laptop uit.

--> Het lijkt dus precies het zelfde als je een Desktop PC aan zet terwijl er nog geen geheugen in zit!!! <--

Zeg maar, wie weet er nu nog iets te verzinnen, want ik geef het op!!!

( Btw, ik heb het al met de jongen en de verzekering geregeld, maar ik wil kijken of deze nog aan de praat kan krijgen, snappen jullie???!! (8> )

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Kan een breuk in het mobo zijn, door de klap.

• Plague
  • Niet online
waarom niet LATEN repareren? Dan kan je het als je het goed speelt onder de verzekering laten vallen.... Zeg gewoon dat hij em per ongeluk heeft laten vallen en dat het bij jou thuis was. Maar ik zou het in geen geval zelf doen... :)

Ook een reden dat je em niet wil LATEN repareren is dat hij idd van de vrachtwagen is kome vallen en dat je bang bent dat ze het serienummer controleren en dat je hangt.... In dat geval ben je ten eerste zielig en ten tweede verstandig dat je het niet laat repareren. Als je em wel eerlijk hebt verkregen het laatste deel graag als niet getiept beschouwen. ;)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

dat gezoem kan de hd zijn ofzo :?
check die ff

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
OK, ff duidelijk nu: Hij is eerlijk gekocht, en ik wil hem repareren omdat ik toch geld van de verzekering krijg om een nieuwe mee te kopen, dus als ik deze dan weer aan de praat krijgen..

(Of snap ik het niet :?)

U mag weer verder posten aub...

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
Op zondag 18 november 2001 20:35 schreef spankyfrenzy het volgende:
--> Het lijkt dus precies het zelfde als je een Desktop PC aan zet terwijl er nog geen geheugen in zit!!! <--
mmh, elke PC die ik ooit heb gezien zonder geheugen (en dat zijn er veel; ik werk op een hogeschool bij de ICT) die beginnen met piepen.

Verder (zie sig.) heb ik een Armada M700 en deze heeft eigenlijk helemaal geen losse kabeltjes, het enige zichtbare kabeltje na demotage is het kabeltje naar het TFT scherm en toetsenbord. Ps op mijn model kan je met 3 lipjes te verschuiven het toestenbord oplichten en daar kan je de processor en het geheugen zien zitten.

1. Het lijkt me eerder in je hardeschijf te zitten (kunnen zoiezo niet zo best tegen klappen). Probeer eens te booten zonder schijf

2. Misschien is je scherm naar zijn grootje, hang is een scherm aan je laptopie, misschien dat je dan wat ziet en beter kan bepalen wat het is?

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

Er zitten GEEN bandkabel in!!! althans dat was/is niet bij mijn acer die heb ik ook even uit elkaar gehaalt BTW is easy

Verwijderd

Topicstarter
Neej geen bandkabels, na 2 uur bezig te zijn geweest met demonteren kwam ik daar ook achter, weet ik veel...

Eerste keer dat ik zo'n ding open haal!!!!

Tnx anyway voor meedenken, i appriciate it!!!

Verwijderd

Topicstarter
OK mensen, ik heb nu iets meer, als de Laptop uitgaat na het zoemende geluid (2 seconden na het aanzetten) hoor ik een knakkent geluid en flitst het beeldscherm!! Nu is het geknak niet van de HD maar klinkt het meer als een eletrische knak, soort van kortsluiting!
Ik heb de HD eraf gehad, en ik heb ook me LG 17" erop gehad, maar nog doet ie hetzelfde/niets!

Hoop dat we elkaar nu NOG beter begrijpen...!!!

Ik wacht weer af...!!!

• Struis
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Is je hardeschijf misschien overleden door de klap ??

• zeef
  • Laatst online: 13-08 07:28
wat zie je voor activiteit op 't scherm ? zit de bios chip gesoldeerd ja/nee ? Zo nee zit ie goed vast ? Kun je de HD met eeb verloopje eens in je eigen PC testen ? Al vermoed ik eerlijk gezegd dat het probleem niet in de HD zit, want dan zou ie als het goed is wel gewoon moeten POSTen.

Probeer eens te starten zonder accu. Even uit de laptop halen, en alleen met trafo starten.

Hmmmz duidelijk een klusje voor de lokale electronica klusboer, want als je naar compaq gaat, sluit dan maar een 2e hypotheek af :P

een electronica verzekering is niet duur, voor 150 piek p. jaar zijn mijn APS spiegelreflex+lenzen, palm, GSM, videocamera en laptop verzekerd voor extra ellende bovenop de inboedelverzekering

Verwijderd

Topicstarter
OK, hier weer een kleine update!

De CD-rom is DOOD! Als ik de CD-rom er uit trek kom ik tot het scherm 'Compaq' en begint het ding als een gek te piepen.
Tijdens het piepen blijft het 'icoontje' op het toetsenbord van de floppy branden! Maar ik krijg geen POST!

Ok, let me know again...!

Verwijderd

[URL=http://www.tweakers.net/aanbod/29087/v]Rilling[URL] :?

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op zondag 18 november 2001 22:03 schreef klaasjong het volgende:
[URL=http://www.tweakers.net/aanbod/29087/v]Rilling[URL] :?
vergeet de slash niet :P

Rilling :D

It seemed like a good idea at the time

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Keyboard wel weer goed gemonteerd (hangende toets)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
compaqs zijn erg brak.. kan het weten want m'n hele klas heeft een compaq armada 110.. je wil echt niet weten hoeveel er al terug gestuurd zijn .. die van mij doet het nog gelukkig :P

Verwijderd

mjah ik zou toch maar es je hdd checken.... lijkt mij dat daar het prob zit.. als dat niet zo is dan is het vernaait voor je.. hdd is een van de weininge onderdelen in een laptop die goed te vervangen is..
Pagina: 1