Toon posts:

Sygate ICS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele tijd wachten op een XP update van mijn favouriete programma WinRoute, was ik het zat en heb ik Sygate geïnstaleerd. Instellingen lijken me duidelijk, maar ik heb een vaag probleem. ICS werkt namelijk maar voor de 'helft'.

Ik kan wel:
- IP's/URL's pingen (GEEN DNS probleem dus)
- MSN gebruiken
- Email ontvangen (POP3)

Ik kan niet:
- Gewoon browsen
- ICQ gebruiken
- Email versturen (SMTP (dacht ik))

IE geeft aan dat de website wel 'gevonden' is, maar blijft dan steken op 'wachten op antwoord'. Ik gebruik van static IP-adressen.

Een Sygate-kenner hier?

(En dus niet gaan roepen dan winroute beter is; dat weet ik zelf ook wel...)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

er vanuit gaande dat je XP hebt... daar heb je geen sygate/winroute voor nodig die functie zit standaard in XP.. is ergens een vinkje... dus... maar omdat je het moeilijk wilt doen....

misschien oplossing ik denk gateway op client sjekken

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het ja, maar ik heb anders problemen met mijn printer :( En dit leek me makkelijker op te lossen... maar dit is zo raar. Kan ik misschien maar beter toch aan die printer gaan werken...

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
heb je DHCP lopen op de Sygate PC ???
in welke range / subnet zit je ?
als je XP draait kun je beter 172.168.x.x
of 10.x.x.x gebruiken.
Op een of andere manier wil 192.x.x.x of 168.x.x.x wel eens zeer vreemde problemen geven als je XP icm Sygate gebruikt.
Dit was namelijk ook de oplossing bij mijn thuisnetwerk probleempie.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Dank je! Ik zal het in mijn hoofd houden! Ik heb me onderhand gestort op het printerprobleem :)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op zondag 18 november 2001 13:09 schreef TheRaptoR het volgende:
Na een hele tijd wachten op een XP update van mijn favouriete programma WinRoute, was ik het zat en heb ik Sygate geïnstaleerd. Instellingen lijken me duidelijk, maar ik heb een vaag probleem. ICS werkt namelijk maar voor de 'helft'.

Ik kan wel:
- IP's/URL's pingen (GEEN DNS probleem dus)
- MSN gebruiken
- Email ontvangen (POP3)

Ik kan niet:
- Gewoon browsen
- ICQ gebruiken
- Email versturen (SMTP (dacht ik))

IE geeft aan dat de website wel 'gevonden' is, maar blijft dan steken op 'wachten op antwoord'. Ik gebruik van static IP-adressen.

Een Sygate-kenner hier?

(En dus niet gaan roepen dan winroute beter is; dat weet ik zelf ook wel...)
ik heb precies hetzelfde probleem.... :(
Op maandag 19 november 2001 00:20 schreef Mr.CeeJay het volgende:
heb je DHCP lopen op de Sygate PC ???
in welke range / subnet zit je ?
als je XP draait kun je beter 172.168.x.x
of 10.x.x.x gebruiken.
Op een of andere manier wil 192.x.x.x of 168.x.x.x wel eens zeer vreemde problemen geven als je XP icm Sygate gebruikt.
Dit was namelijk ook de oplossing bij mijn thuisnetwerk probleempie.
heb ik ook geprobeerd, maar lukte niet... DHCP uitgezet, alles manual, maar nog niet werken... :(

weet iemand een ander progje waarmee ik internet kan delen op XP? (en nee, ik ga geen XP ICS gebruiken, veel te weinig controle over mn dataverkeer..)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mensen Sygate 4.2 werkt NIET onder Xp...Naar mijn mening en toch meer dan 10x geprobeerd ben ik zelf over gegaan naar ICS van Microsoft Windows Xp te vinden onder de eigenschappen van de netwerkkaart(die verbinding met het internet maakt! op de server)/Inbelverbinding bij de laatste tabblad...Vergeet niet eerst Sygate te uninstaleren...anders geeft dat veel problemen...als je dat gedaan hebt ga je naar de clients..

en Bij de clients moet je de Ip nummers ffies zelf geven dat gaat dan net een stukkie sneller...
Dus server moet dan Ip nummer 192.168.0.1 hebben (Bijvoorbeeld) met Subnetmask 255.255.255.0 (dat vult WinXp meestal zelf in)de rest hoeft niet op de server
op de clients ga je psies hetzelfde te werk maar dan met Ip adressen beginnent op 192.168.0.2 t/m 192.168.0.* en natuurlijk subnetmask op 255.255.255.0
DNS moet je ook invoeren HOST NAME is (Servername) DOMAIN (Netwerkgroep) En Zoekvolgorde moet op 192.168.0.1 komen
Gateway moet ook ingevoert worden en dat is dus het Ip nummer van de server (192.168.0.1) in mijn geval.

en dat doe je bij alle clients >:)

/offtopic
Had niets te doen
/offtopic :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap eigenlijk niet dat ze geen update voor winroute uitbrengen. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet :? |:(

• Vorkie
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 21:56 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

ik heb precies hetzelfde probleem.... :(
[..]

heb ik ook geprobeerd, maar lukte niet... DHCP uitgezet, alles manual, maar nog niet werken... :(

weet iemand een ander progje waarmee ik internet kan delen op XP? (en nee, ik ga geen XP ICS gebruiken, veel te weinig controle over mn dataverkeer..)
En de controle...Die kan je vinden in de geadvanceerde Opties als je ICS aan hebt dus je kan porten doorwijzen naar andere computers in het netwerk...
deze ICS van Windows lijkt ABSOLUUT niet qua mogelijkheden op die andere voorlopers...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik gebruik het nu dus ook, en ik moet zeggen... het werkt wel; maar is het ook mogelijk om bandbreedte te verdelen?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ben nu maar winproxy aan het downloaden... (van winproxy.com, dus niet nl, die werkt ook niet onder XP)

volgens de site moet ie onder XP werken...

hoop dat dit werkt... heb vandaag al 4 verschillende proxys op mn PC gehad... |:(

• Vorkie
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 22:07 schreef TheRaptoR het volgende:
Ja, ik gebruik het nu dus ook, en ik moet zeggen... het werkt wel; maar is het ook mogelijk om bandbreedte te verdelen?
Aangezien ik die optie niet heb zien zitten is de kans dus klein...tot niet ;( dat is het enigste wat ik zonde vind ervan...

Verwijderd

Topicstarter
Jammer... :'(

Maar ik blijf erbij; ik ga echt weer terug naar winroute als ze met een XP-compatible versie komen!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

jemug, winproxy wil de setup niet eens draaien onder XP... |:(

is er een proxy die onder XP wel werkt??

ik wordt hier een beetje ziek van... :'(

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Winroute xp-compatibel komt ws pas volgend voorjaar en mensen, sygate werkt echt wel onder xp

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 10,5 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Pagina: 1