Wanadoo Hometime Factuur

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb iemand die al gekregen ?

En ben je over het download limiet gegaan ?

Want ik kan hier bij niet goed mijn download meten enzow dus als ik eroverheen ga tjah hebben hun pech want ik kan nergens op hun site checken hoeveel ik gedownload heb.
Dus dan wil ik niet betalen.

Verwijderd

Nog nix gekregen hier. Al wel is er 84,67 van m'n rekening afgeschreven voor de maanden september en oktober + extra verbruik. Enne... idd stom dat je zelf die download moet meten. Dat kan Wanadoo dus niet gaan verwachten van z'n klanten. :)

• EsCo
  • Laatst online: 16-08 21:50
Ik heb dus ook geen bericht of factuur of wat dan ook gehad....

Wel 88 piek van me rekening af dus... :?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

En als je nu naar dat servicemenu gaat, zie jij dan nog de factuur van oktober? Die krijg ik nl. niet meer te zien. :?

Verwijderd

ik ben absoluut over mijn download limiet heen gegaan, maareh, zolang ik niet kan checken hoeveel ik download, ga ik er geen rekening mee houden, als ze het van me rek afschrijven stort ik het gewoon weer terug

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 18 november 2001 14:23 schreef Kertje het volgende:
ik ben absoluut over mijn download limiet heen gegaan, maareh, zolang ik niet kan checken hoeveel ik download, ga ik er geen rekening mee houden, als ze het van me rek afschrijven stort ik het gewoon weer terug
precies

• Attilla
kijk ik kan wel met du meter gaan kutten...

maar ik share hier de verbinding
dus als ik een file bij mun pa op zun desktop kwak dan rekent hij dat ook.

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Download limiet?
Mis ik iets??

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 02:10 schreef eXhale het volgende:
Download limiet?
Mis ik iets??
lees de algemene voorwaarden maar, fup

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 19 november 2001 02:10 schreef eXhale het volgende:
Download limiet?
Mis ik iets??
Ja, die 2 GB weet je wel, die in je contract staat.

Virussen? Scan ze hier!

• eXhale
  • Niet online
das toch van je homepage??

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Op maandag 19 november 2001 19:26 schreef eXhale het volgende:
das toch van je homepage??
een homepage van 2 gyg damm das weinig >:)

Sommige mensen....

• Attilla
nou jah isdn he
tis opzich wel redelijk
ik vind 5 gb meer redelijker :P

Verwijderd

ik vind opzich niet echt eenm probleem die limiet, maar als je het niet kan controleren kan je er ook geen rekening mee houden. Maargoed ik ben al lang blij dat ik een keertje geen telerek van 600 piek krijg :)

• eXhale
  • Niet online
Abonnementskosten 29,95 ( 66,-) per maand

Tijdvak ma-vrij 19:00-8:00 uur
za-zo 0:00-24:00

Telefoonkosten in tijdvak geen

Kosten per login in tijdvak geen

Telefoonkosten buiten tijdvak 0,0284 (0,0625) per minuut

Kosten per login buiten tijdvak 0,035 ( 0,0771)

Abonnementsgeld maandelijks vooruit

Factuur over extra uren achteraf op basis van gebruik

E-mail webmail en POP3-mail

Aantal e-mailadressen 4

Opslagruimte per e-mail 20 Mb

Beschikbare ruimte voor homepage 10 Mb gebannerd

Data-limiet homepage 2 Gb per maand (fair use policy)
Toegangssnelheid analoog 56 Kbps (geen ISDN)

Wanadoo Helpdesk 0,48 ( 1,05) per minuut

Wanadoo Helpdesk-nummer 0900-0134

E-mail op mobiele telefoon (WAP) ja

Gebruik van overige WAP-diensten ja
Zo, en waar staat ergens een limiet op je download gedrag?

• Attilla
geef de link es waar je dat vandaan heb

• eXhale
  • Niet online

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 19 november 2001 20:15 schreef eXhale het volgende:

[..]

Zo, en waar staat ergens een limiet op je download gedrag?
Waar dat staat? Nou, in de Algemene Voorwaaren bijvoorbeeld, zie maar:
. 'Fair Use'.
(5.1) In aanvulling op het bepaalde in artikel 11 van de Algemene Voorwaarden, en niet tegenstaande het bepaalde in 3 van de Aanvullende Voorwaarden, is Wanadoo gerechtigd een Klant welke in een maand meer dan 2 Gb (twee gigabytes) aan dataverkeer genereert, voor de kosten van het meerdere 0,16 (( 0,35) per Mb in rekening te brengen.
Bron: http://www.wanadoo.nl:9090/frontoffice/adsl/algemeen.jsp?OFFER=69687748

En dataverkeer is dus zowel download/upload, van je verbinding.

Virussen? Scan ze hier!

• eXhale
  • Niet online
Zou wel erg toevallig zijn dat er een 2Gb max zit op je homepage + connectie, en in je verhaal staat nergens dat die dataverkeer van je Verbinding is, en niet van je homepage.

Ik kom dus weer terug op: En waar staat ergens een limiet op je download gedrag?

• Attilla
Bron: http://www.wanadoo.nl:9090/frontoffice/adsl/algemeen.jsp?OFFER=69687748

En dataverkeer is dus zowel download/upload, van je verbinding.
Jah maar van je inbel verbinding of van je webspace
staat er nogsteeds niet bij :7

• Wokschotel
  • Laatst online: 09:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 19 november 2001 23:04 schreef Attilla het volgende:

[..]

Jah maar van je inbel verbinding of van je webspace
staat er nogsteeds niet bij :7
Doet er niet toe. In artikel 11 staat het volgende:
Artikel 11. Gebruik van de Wanadoo Diensten

1. De Klant draagt zorg voor het beschikken over en het deugdelijk functioneren van alle voor de toegang tot de Wanadoo Diensten en/of Internet benodigde software, hardware, randapparatuur en de aansluiting op een telecommunicatienetwerk.

2. De Klant is gehouden redelijke instructies van Wanadoo ten aanzien van het gebruik van de Wanadoo Diensten op te volgen. De Klant is aansprakelijk voor de gevolgen van elk (on)bevoegd gebruik van de Toegangscodes door derden.

3. Het is de Klant niet toegestaan de door Wanadoo ter beschikking gestelde Software en/of overige door Wanadoo geboden voorzieningen te gebruiken om onbevoegd toegang te zoeken dan wel te verkrijgen tot netwerken of computersystemen van derden, verkregen informatie onrechtmatig te gebruiken, Gegevensbestanden en/of programmatuur te beschadigen of te gebruiken. Daarnaast is het de Klant niet toegestaan met gebruikmaking van de Software en/of overige door Wanadoo geboden voorzieningen te handelen in strijd met de wet, de goede zeden, de openbare orde, het Abonnement en/of de Netiquette (de wereldwijd gangbare gedragsregels voor het gebruik van (de toepassingen van) het Internet). De Klant vrijwaart Wanadoo tegen vorderingen van derden, verband houdende met schending door de Klant van zijn verplichtingen van het Abonnement.

4. De Klant mag de Userhomepage niet voor commerciële doeleinden aanwenden. Onder commerciële doeleinden wordt, onder meer, verstaan: de publieke aanprijzing, aanbeveling of het aanbod van producten, diensten, informatie, kennis, arbeid, bedrijven en instellingen; het aanbieden van, of uitnodigen tot het aangaan van overeenkomsten ter uitvoeren van commerciële activiteiten.
En wat verstaat men onder de Wanadoo Diensten:
12. Wanadoo Diensten: de door Wanadoo uit hoofde van het Abonnement te leveren diensten, bestaande uit onder meer (i) het verlenen van toegang tot het Internet, (ii) het tegen betaling verlenen van toegang tot door of namens Wanadoo te leveren informatiediensten, (iii) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk e-mail-adres en (iv) de mogelijkheid een Userhomepage te openen en gebruiken.
En in die aanvulling staat:
(5.1) In aanvulling op het bepaalde in artikel 11 van de Algemene Voorwaarden, en niet tegenstaande het bepaalde in 3 van de Aanvullende Voorwaarden, is Wanadoo gerechtigd een Klant welke in een maand meer dan 2 Gb (twee gigabytes) aan dataverkeer genereert, voor de kosten van het meerdere 0,16 (( 0,35) per Mb in rekening te brengen.
Dat lijkt me dus wel duidelijk. Zo te zien is het zelfs de optelsom van webspace en dataverkeer.

• Attilla
het spijt me

maar tis een hele leuke copy van je maar er staat niks boeiends in.

In artikel 5.1 staat DATAVERKEER

maar er staat niet wat voor.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 20:20

me1299

$ondertitel

Staat er dus totaal niet duidelijk. Ben bang dat ik als ze het willen flink wat geld kunnen plunderen bij mij want ik zit daar misschien best wel flink overheen.

Ook vind ik het bijdehand dat ze je minuten e.d. bijhouden, maar je traffic totaal niet. Dus heb je daar als normale gebruiker totaal geen controle over.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 19 november 2001 23:30 schreef Attilla het volgende:
het spijt me

maar tis een hele leuke copy van je maar er staat niks boeiends in.

In artikel 5.1 staat DATAVERKEER

maar er staat niet wat voor.
Lees nu eens goed.
(5.1) In aanvulling op het bepaalde in artikel 11
En waar gaat artikel 11 over?
Artikel 11. Gebruik van de Wanadoo Diensten
En hoe worden de Wanadoo diensten gedefinieerd?
12. Wanadoo Diensten: de door Wanadoo uit hoofde van het Abonnement te leveren diensten, bestaande uit onder meer (i) het verlenen van toegang tot het Internet, (ii) het tegen betaling verlenen van toegang tot door of namens Wanadoo te leveren informatiediensten, (iii) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk e-mail-adres en (iv) de mogelijkheid een Userhomepage te openen en gebruiken.
Concludeer zelf. Zo moeilijk is het echt niet, volgens mij.

Verwijderd

Dataverkeer voor ADSL dus... dit is geen isdn/analoog (telefoon)

Plus dataverkeer van je homepage die daar gehost staat...
2 gig is i.v.m. homepagesdatalimiet van b.v. mp3site's enzo.. zodat zij (wanadoo) geen superhoge lijnbelasting heeft van 300 users met een homepage waar per dag zo'n 1 gig. van gedownload wordt

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 19 november 2001 23:50 schreef niemand het volgende:
Dataverkeer voor ADSL dus... dit is geen isdn/analoog (telefoon)

Plus dataverkeer van je homepage die daar gehost staat...
2 gig is i.v.m. homepagesdatalimiet van b.v. mp3site's enzo.. zodat zij (wanadoo) geen superhoge lijnbelasting heeft van 300 users met een homepage waar per dag zo'n 1 gig. van gedownload wordt
Nee hoor, toch echt van Hometime. Die ADSL in de URL staat daar wel wat verwarrend :)

Verwijderd

ok, maar dat onderste geld wel...

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 20 november 2001 00:07 schreef niemand het volgende:
ok, maar dat onderste geld wel...
Sorry, maar ik begreep die zin niet helemaal.

• Attilla
Het is hierbij dus echt net hoe je het leest en hoe je het interpeteerd.

Dus dat betekent dat in een eventuele rechtzaak wanadoo nooit zijn gelijk zal krijgen.

wat betekent dat wij (voorlopig) unlimited kunnen leechen >:)

• eXhale
  • Niet online
Kortom,

Zo dienen algemene voorwaarden redelijk en billijk te zijn. Het feit dat 90 % eroverheen leest, geeft al aan dat het niet duidelijk aangegeven is. Maar blijkbaar zijn er niet veel mensen die er ook daadwerkelijk overheen gaan. In ieder geval kan het niet zo zijn dat de gebruiker moet bijhouden hoeveel ie verbruikt. In dit geval stellen zij de limiet en moeten ze aangeven wanneer die bereikt is. Zeker met een zo lastig meetbaar iets als dataverkeer.

• Attilla
Op dinsdag 20 november 2001 15:11 schreef eXhale het volgende:
Kortom,

Zo dienen algemene voorwaarden redelijk en billijk te zijn. Het feit dat 90 % eroverheen leest, geeft al aan dat het niet duidelijk aangegeven is. Maar blijkbaar zijn er niet veel mensen die er ook daadwerkelijk overheen gaan. In ieder geval kan het niet zo zijn dat de gebruiker moet bijhouden hoeveel ie verbruikt. In dit geval stellen zij de limiet en moeten ze aangeven wanneer die bereikt is. Zeker met een zo lastig meetbaar iets als dataverkeer.
naja goed ik KAN niet eens meten.

zolang hun het niet op hun page zetten een teller zal ik me er niet aan houden

• Attilla
Specificaties Hometime
Abonnementskosten 29,95 ( 66,-) per maand
Tijdvak ma-vrij 19:00-8:00 uur
za-zo 0:00-24:00
Telefoonkosten in tijdvak geen
Kosten per login in tijdvak geen
Telefoonkosten buiten tijdvak 0,0284 (0,0625) per minuut
Kosten per login buiten tijdvak 0,035 ( 0,0771)
Abonnementsgeld maandelijks vooruit
Factuur over extra uren achteraf op basis van gebruik
E-mail webmail en POP3-mail
Aantal e-mailadressen 4
Opslagruimte per e-mail 20 Mb
Beschikbare ruimte voor homepage 10 Mb gebannerd
Data-limiet homepage 2 Gb per maand (fair use policy)
Toegangssnelheid analoog 56 Kbps (geen ISDN)
Wanadoo Helpdesk 0,48 ( 1,05) per minuut
Wanadoo Helpdesk-nummer 0900-0134
E-mail op mobiele telefoon (WAP) ja
Gebruik van overige WAP-diensten ja

• eXhale
  • Niet online
is al gepost hoor...

gooi hier nu maar een slotje op

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

gheh ik ga ook echter niet 40 minuten(stond in de spites) wachten om ff te weten hoeveel GB ik gedownload .eeeh aan data gegenereerd heb

• EsCo
  • Laatst online: 16-08 21:50
De algemene voorwaarden kunnen nog zo vaag zijn, feit is wel dat er ipv 66 gewoon 88 piek van mijn rekening is afgeschreven...

En of dit voor extra tijd is, of voor extra MB's, dat is niet aangegeven, en kan ik zelf nergens controleren... :?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• rkrythe
  • Laatst online: 08-08 16:19
effe off-topic misschien, maar ik zie dat er mensen zijn die hometime met isdn hebben, op de site staat dat dat niet kan. Kan ik dus gewoon hometime aanvragen en met m'n isdn kaartje gaan inbellen of werkt het gewoon niet?

Flickr

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Op donderdag 22 november 2001 14:16 schreef ruubruub het volgende:
effe off-topic misschien, maar ik zie dat er mensen zijn die hometime met isdn hebben, op de site staat dat dat niet kan. Kan ik dus gewoon hometime aanvragen en met m'n isdn kaartje gaan inbellen of werkt het gewoon niet?
Het kon dus wel...maar omdat de vraag te groot werd hebben ze dat stop gezet.

Of het "kuch"stiekem"kuch" wel kan weet ik niet....

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

'k heb me zelf nu ook aangemeld voor dat hometime abbonnement, en ik wou hier graag iets over kwijt.

Ik heb me aangemeld op de website (en aangegeven dat ik een isdn modem heb). Krijg ik een brief thuis met alle gegevens. Hierin stond informatie voor mensen met analoge modem. Ik vond dit al raar, maar dacht dat het niet veel zou uitmaken. In het pakketje zat ook een brief die ik moet terugsturen ter bevestiging. Dus ik heb die brief teruggestuurd. Daarna heb ik bericht terug gekregen dat ik kon inbellen.

Nou ik dus een paar dagen later proberen in te bellen. Maar ze hebben me alleen een analoog inbelnummer gegeven. Ik dus de technische helpdesk opbellen en het isdn inbel nummer vragen.

Een paar dagen later probeerde ik met het isdn nummer in te bellen, nu bleek het Wachtwoord/gebruikersnaam ongeldig.

Toen heb ik de technische helpdesk opnieuw opgebeld. Ze hadden geen idee hoe het kon. Daarna vroeg ik of ze misschien niet de moeite wouden nemen om even in de log files te kijken. In de log files stond dus dat ik niet mocht inbellen. Volgens hun omdat ik als analoog gebruiker aangemeld was. Ze verwezen me door naar de administratie om het abonnement van analoog naar isdn om te zetten.

Daar kreeg ik dus zo'n toethola aan de lijn. Ik vroeg of ze het ff konden omzetten. Maar volgens hun moest dit schriftelijk per brief of het liefst nog via fax gebeuren. Ik heb nog een kwartier zitten zeuren zonder resultaat. Daarna heb ik gezegd maar te stoppen met m'n abbonnement of een abonnement van een andere provider te nemen. En toen hing ik op.

Al met al heb ik een heel erg slechte indruk van wanadoo gekregen. Fout in website (digitaal ==> analoog), waar ze mij de schuld van geven en moeilijk doen over het omzetten van het abbonnement van analoog naar digitaal. Ik heb besloten om er niks meer mee te maken te willen hebben. Hebben jullie ook ervaringen met Hometime (goed/slecht)?
Pagina: 1