AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Probeer dit eens..
En dit is misschien ook wel een nuttige tip
code:
1
| mount -t iso9660 /dev/scd0 /mnt/cdrom |
En dit is misschien ook wel een nuttige tip
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Probeer eens:
Mocht dat niet werken kijk dan of je kernel wel support heeft voor iso9660 (middels module of statisch in de kernel)
[edit]
/me begint traag te worden
(of moto-moi is gewoon snel
)
code:
1
| mount /dev/cdrom /mnt/cdrom -t iso9660 |
Mocht dat niet werken kijk dan of je kernel wel support heeft voor iso9660 (middels module of statisch in de kernel)
[edit]
/me begint traag te worden
(of moto-moi is gewoon snel
Ik weet zelf ongeveer wel hoe ik moet mounten. Ik heb met de huidige installatie al eerder de cdrom moeten gebruiken (ook via mount ...) maar nu doet deze het dus niet meer.
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
Verwijderd
Dan ligt het naar alle waarschijnlijkheid aan de /dev/cdrom symlink (zoals moto-moi ook al aangaf)
//zeer offtopicOp zondag 18 november 2001 12:14 schreef nelske het volgende:
[edit]
* moto-moi begint traag te worden
(of moto-moi is gewoon snel)
Topic gepost : 12:06,
* moto-moi wacht tot 12:13 om een reply te posten..
Heb je toch 7(!!) hele minuten de tijd gehad, om een reply te posten, naja, daarna dacht ik, ik post maar wat, en dan moet jij opeens ook gaan posten, 1 minuten nadat ik post.. M.a.w. : Je hebt m'n antwoord ook nog eens gejat!
/zeer ontopic
Verwijderd
je schrijft: mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
maar het is toch alleen:
mount /dev/cdrom
PS: tip (als het geen typo is)
kijk altijd effe de commando's na voor je zo'n topic start, immmers iedereen kan zich een keer vergissen.
maar het is toch alleen:
mount /dev/cdrom
kijk altijd effe de commando's na voor je zo'n topic start, immmers iedereen kan zich een keer vergissen.
mount /dev/cdrom kun je alleen gebruiken, als er het e.a. in fstab staat, degene met mount /dev/cdrom /mnt/cdrom ook, maar daarmee kun je ook een schijf op bijv. /usr/local/cdrom mounten, mocht dat mogelijk zijn..Op zondag 18 november 2001 12:33 schreef andre_at_home het volgende:
maar het is toch alleen:
mount /dev/cdrom
De uitgebreide versie, die ik meestal gebruik, is mount -t iso9660 /dev/hdc /mnt/cdrom, deze gaat ook goed, als er niets in /etc/fstab staat...
commando's kloppen dus wel <grijns>PS: tip (als het geen typo is)
Alleen als er een entry voor /dev/cdrom in /etc/fstab staatOp zondag 18 november 2001 12:33 schreef andre_at_home het volgende:
maar het is toch alleen:
mount /dev/cdrom
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Op zondag 18 november 2001 12:27 schreef moto-moi het volgende:
[..]
//zeer offtopic
Topic gepost : 12:06,
* moto-moi wacht tot 12:13 om een reply te posten..
Heb je toch 7(!!) hele minuten de tijd gehad, om een reply te posten, naja, daarna dacht ik, ik post maar wat, en dan moet jij opeens ook gaan posten, 1 minuten nadat ik post.. M.a.w. : Je hebt m'n antwoord ook nog eens gejat!
/zeer ontopic
Het excuus dat ik niet die hele 7 minuten op GoT zat geloof je zeker niet.
Zie [topic=163843]; staat een stukje in over mounten.Op zondag 18 november 2001 12:33 schreef andre_at_home het volgende:
maar het is toch alleen:
mount /dev/cdrom
Verder staat het in "man mount" als het goed is ook uitgelegd.
Hmzz ik zal het maar niet een 2e keer presteren om moto-moi na te praten.
+1 opmerkzaamOp zondag 18 november 2001 12:43 schreef nelske het volgende:
![]()
Het excuus dat ik niet die hele 7 minuten op GoT zat geloof je zeker niet.
Mag wel hoor, alleen val je dan wel van je voetstuk..Hmzz ik zal het maar niet een 2e keer presteren om moto-moi na te praten.
Pagina: 1