Toon posts:

3ds max 4.2 & OGL/Maxtreme probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

dit is nu al mijn tweede systeem waarin de Elsa Synergy III 3ds max 4.2 niet lekker draait; zowel onder OpenGL als Maxtreme heb ik dat t eerst n tijd goed gaat, maar dan ineens wanneer ik op viewport min/max klik, heeft max heel veel (cpu) tijd nodig, en daarna ook voor iedere bewerking. Dus bij iedere zoom/pan/transform etc. is er te lang de "bezig" cursor, ook bij n scene van 10 polys...

Met de default software z-buffer driver heb ik geen last.

Komt dit probleem iemand misschien bekend voor? Is er 1 of ander buffer wat vol loopt? AGP aperture veranderen? Oja, de synergy is dus n quadro mxr, maar t zou me niet verbazen als t probleem ook bij andere nvidia kaarten voor komt. Althans, dat hoop ik... en dat er n oplossing voor is natuurlijk :)

Alvast bedankt

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 11:45 schreef deGrad het volgende:
Hi,

dit is nu al mijn tweede systeem waarin de Elsa Synergy III 3ds max 4.2 niet lekker draait; zowel onder OpenGL als Maxtreme heb ik dat t eerst n tijd goed gaat, maar dan ineens wanneer ik op viewport min/max klik, heeft max heel veel (cpu) tijd nodig, en daarna ook voor iedere bewerking. Dus bij iedere zoom/pan/transform etc. is er te lang de "bezig" cursor, ook bij n scene van 10 polys...

Met de default software z-buffer driver heb ik geen last.

Komt dit probleem iemand misschien bekend voor? Is er 1 of ander buffer wat vol loopt? AGP aperture veranderen? Oja, de synergy is dus n quadro mxr, maar t zou me niet verbazen als t probleem ook bij andere nvidia kaarten voor komt. Althans, dat hoop ik... en dat er n oplossing voor is natuurlijk :)

Alvast bedankt
ik heb hier een gf2 mx400 gesoftquadro'd naar een quadro, en de maxtreme drivers erop gezet. alles loopt ok.

wat draai je win2000? want ik dacht dat er voor sommige kaarten alleen maar beta drivers voor win2000 waren.
al eens een reinstall gedaan?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai w2k sp2 en gebruik Maxtreme 4.00.13 en det. 12.83. Ook bij n oudere Maxtreme en "originele" Elsa driver deed het probleem zich voor. Wat zo vervelend is, is dat t verschijnsel niet zomaar te reproduceren valt; t gebeurt nogal at random. Reinstall heb ik uiteraard ook geprobeerd.

BTW heb je voor de Maxtreme drivers geen Elsa bios meer nodig?

• maratropa
  • Niet online
blijkbaar niet ! :)

mischien een andere versie van de nvidea detonators proberen? ik draai 12.41, met de sofquadro patch.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dan heb ik 700,- teveel betaald... enniewees, thx. Ik zal nog wat andere drivers proberen, en wellicht n nieuw bios.

• maratropa
  • Niet online
naja als je een geforce naar quadro mod dan heb je nog geen echte quadro. Maar je hebt wel de zelfde sofware acceleratie opties als bij de quadro.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij betreft ging t (ten tijde van max 3.1) erom Maxtreme drivers te kunnen draaien; t verschil met OpenGl was toen nog dramatisch. Met de komst van max 4 is dat naar mijn gevoel n stuk minder geworden. Alas... ben trouwens benieuwd hoe die nieuwe op de Radeon gebaseerde Fire GL kaartjes van ATI zich gaan houden.

• maratropa
  • Niet online
maxtreme is OpenGL, alleen wat getweaked.

specs

Pagina: 1