Toon posts:

[TV] Welke breedbeeld tv tussen de 2 en 3 duizend?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn 10 jaar oude (en nog wel prima werkende :) ) 52cm samsung tv gaan vervangen voor een breedbeeld tv.
Mijn budget ligt tussen de 2000 en 3000 gulden.
Wat zijn dingen waar je op moet letten? Vlakke beeldbuis? (vind ik bij mijn monitor wel erg prettig). 100Hz? Diversiteit aan aansluitingen (2x scart etc?).

Welk merk kunnen jullie me aanraden? Ik heb tips nodig! :)

Alvast bedankt... *D

Verwijderd

100Hz geeft wel een rustig beeld maar geeft soms 'ghost' effect bij snel beweegende beelden.

3 scarts is wel aan te bevelen met alle rand apparatuur (DVD, videorecorder, spelcomputer etc) tegenwoordig. Als het even kan met allemaal RGB mogenlijkheid maar meestal is er maar een geschikt voor RGB. Geeft veel beter beeld als composite video en zelfs S-video.

Vlakke beeldbuis geeft minder reflecties.

Ruis onderdrukking. Meestal een digitaal filter om ruis te onderdrukken is wel aanwezig.

NTSC (PAL in Nederland) geschikt als je Amerikaanse DVD's wilt bekijken en je DVD speler NTSC signaal uitstuurd (sommige DVD spelers maken er een PAL signaal van). Meeste TV hebben NTSC ondersteuning.

Dolby surround. Leuk als je nog geen stereo installatie hebt met Dolby surround. Er zijn TV's met Dolby surround (zelf dolby digital maar in hogere prijsklasse) decoder in gebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt, heb je ook een bepaalde tv die dit heeft die je me aan kan raden? Ik wil wel een tv waar ik voorlopig weer jaren mee vooruit kan. Dolbysurround heb ik nog niet en dat komt er voorlopig ook niet. Wel ben ik van mening dat dat via een aparte decoder zou moeten aangezien dat toch van een hogere kwaliteit zal zijn denk ik.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kunt bijvoorbeeld de Philips 28PW9525 nemen. Deze tv heeft bovendien ook nog Digital Natural Motion, wat dus dat 'ghost' effect zo goed als wegneemt. Bovendien is dat een van de weinige tvs in die prijsklasse met een klein beetje geluid erin.
Die tv moet je voor ongeveer f2999,- toch wel kunnen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon redelijk stereo geluid is goed genoeg hoor, wat ik al eerder poste komt superieur geluid volgens mij voort uit goede audio apparatuur en dus niet uit toevoegingen van een televisie zelf.

Wat zijn nu in ieder geval must haves op een breedbeeldtelevisie? (kom er nu toch wel achter dat ik er weinig vanaf weet, maar daar is deze post natuurlijk ook voor :) )

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Ik kan je de tvŽs van Loewe van harte aanbevelen. Ik heb sinds een paar maanden een 70 cm Planus breedbeeld, deze was net iets boven je budget (paar honderd gulden), maar dan heb je ook wat. Allerbeste beeldkwaliteit, en een sieraad in je woonkamer. I.c.m. een goede DVD-speler geeft deze tv het beste beeld wat je kunt krijgen.

• flagnite
  • Niet online
Voor mij persoonlijk moet er op zitten:

- echt vlakke beeldbuis
- 100 Hz beeldtechniek
- Natural Motion of vergelijkbaar (om 'vegen' tegen te gaan)
- teletekst systeem met groot geheugen
- digitale trucendozen om ruis weg te filteren

Maar wat het allerbelangrijkste is:
_zelf_ kijken/luisteren wat je mooi vind.
Er zijn namelijk best wel een aantal modellen van verschillende fabrikanten, die redelijk overeenkomen, maar het gaat er uiteindelijk om wat jou aanspreekt in een beeld. Misschien houd ik bijvoorbeeld van een heel gelijkmatig beeld, terwijl jij liever een erg fel beeld hebt. Maar dat had je vast zelf ook wel bedacht :)

Heb je nog vragen, post ze gerust

PS. Even afgezien van het feit dat het geluid misschien wat teveel voor je is, blijft mijn advies staan. Ik vind dat zelf een hele mooie televisie

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:52
Op zondag 18 november 2001 12:39 schreef flagnite het volgende:
Je kunt bijvoorbeeld de Philips 28PW9525 nemen. Deze tv heeft bovendien ook nog Digital Natural Motion, wat dus dat 'ghost' effect zo goed als wegneemt. Bovendien is dat een van de weinige tvs in die prijsklasse met een klein beetje geluid erin.
Die tv moet je voor ongeveer f2999,- toch wel kunnen kopen.
Ik heb deze voor 2900 gekocht bij de Megapool (een lange onderhandeling) En het is echt een supergeil tv'tje. Genoeg ingangen en een heel strak beeld...... :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik kan je de Sony KV28FX65 van harte aanraden. Erg goed toestel (heb zelf de grote broer de KV32FX65). Maar goed, het geld ook (wel in mindere mate) net zoals met audio. Ga even kijken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Nog een belangrijke tip: zap-snelheid :P

Sony's hebben de naam dat zappen extreem langzaam gaat. Ikzelf heb een Aristona = Philips en die zapt redelijk vlot weg.

Een absoluut-vlakke beeldbuis vind ik persoonlijk trouwens niet prettig kijken omdat ik constant het idee heb dat ik tegen een hol vlak aankijk, maar dat is een kwestie van voorkeur. Groot teletekst geheugen is idd belangrijk, bij mijn TV zitten na ongeveer 30 sec alle TT-pagina's van een zender in het geheugen en dat is erg relaxed :)

Succes.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
voor meer info kan je natuurlijk altijd even DE site van nederland bezoeken (ok op dit gebied dan toch ;) ) http://www.kieskeurig.nl

Lees hier trouwens ook even de ervaringen over philips. Bij sommige tv's zijn er vage klachten, dus kijk altijd goed voor je koopt!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

K had eerst een Philips grootbeeld, maar die had meer van vlekken weg (Ghost effeckt), toen ingeruild voor een Sony Breedbeeld
28FX60 als ik het goed heb. Maar daar kan ik je vertellen dat het zapperigheid echt klote is. En als je het geluid harder zet dan hoor je dat telkens
dus die gaat naar mijn ouders en ik ga dan een andere kopen
(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/323781/1?limit=25)]

Let eert op de beeldkwaliteit en dan de aansluitingen
Vraag ook of je ff met de instellingen mag rotzooien.
Weet je gelijk of je tevreden bent met het menu enz.

I got a problem-solver and its name is revolver

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Byzanthy:
Nog een belangrijke tip: zap-snelheid :P

Sony's hebben de naam dat zappen extreem langzaam gaat.
Mijn ouders hebben een sony breedbeeld TV, en die is idd niet vooruit te branden. Echt, bij iedere "zap" moet je minstens 1 sec wachten voordat je beeld krijgt.

Op mijn kleine philips tvtje zap ik toch wel 3 tot 4 kanalen per seconde als het moet... (ja, dan zie je niet echt veel, maar toch)

Ik zou echt geen niet die tv van m'n ouders willen, alleen daarom dus.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja aan een site als kieskeurig.nl heb ik zeker wat, staan ook gebruikers ervaringen op. Mijn doel is om een paar favorieten te krijgen zodat ik wat gerichter kan gaan kopen/vergelijken. 3 of 4 toestellen vergelijken is makkelijker dan een stuk of 15.

In welke zaak regio Rotterdam kan ik het beste gaan kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb op die kieskeurig site wat rond zitten neuzen en de volgende tv lijkt me wel wat:
Philips 28PW8807 (hmmm dat ik ooit nog eens een philips product zou overwegen zeg :) )

http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/tele?opendocument&id=6114449236883CF1C1256ACA0060E947

Verwijderd

Ik heb de 8806 van Philips in het zilver.
Met een mooi glazen meubel eronder en zilverkleurige video en dvd speler echt een sieraad in je woonkamer.
Heeft ook nog eens een mooi beeld.
Is de 8806(72 cm) niet het kleine broertje van de 8807(80 cm) ????
Ik heb 3 Sony tv's gehad waarvan er 2 stuks na 5 jaar zijn doorgebrand.
Bij 1 Sony tv was mijn geluid na 2 jaar defect geraakt.
Ook goede tv's zijn die van Samsung.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm slechte berichten dus over de Sony's, dat zie ik overal tenminste. Ik heb een sony videorecorder en die bevalt me prima :) Had eerder slechte dingen van de philips tv's verwacht maar als ik overal de reviews bekijk komt philips juist als een van de beste tv's uit de bus!

Nog andere tips? :)

edit:

Ik weet niet of deze tv het broertje is van, de 8807 is 28inch...

• flagnite
  • Niet online
Philips 28PW8807 kan ook nog ja (let wel op dat je de voorganger, 8806, niet koopt, deze heeft nog geen Natural Motion).
Over die 'klachten' bij Philips TVs. Uit ervaring kan ik je zeggen dat de helft van de mensen gewoon de klachten van anderen napraten. Echter, heeft je tv een probleem kan dit in de meeste gevallen gewoon bij je thuis door een service-monteur verholpen worden. Zit namelijk een speciaal servicemenu in waar zo ongeveer elke instelling mee bijgesteld kan worden.
Sony KV28FX65 is het voor mij net niet, leuke tv, maar persoonlijk vind ik de kleuren te fel (vooral het rood) en heeft deze tv dus last van het na-ijlen bij snel bewegende beelden.
Winkels in de omgeving rotterdam om te gaan kijken: Correct / Mediamarkt.

Verwijderd

Als alles goed gaat heb ik morgen of overmorgen een Philips 28PW6005. Mensen met ervaring met deze tv? Het is geen topmodel, maar ik krijg em voor een heel erg eerlijke prijs ;)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

Vorige week een JVC 71cm plat, 100hz met Digipure gekocht.

:9~ :9 :7

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Sony zapt misschien niet snel, maar ze hebben wel de beste beeldkwaliteit van allemaal. Super helder, gewoon goed realistisch beeld. Goed, dit is deels subjectief, dus ga kijken in de dichtsbijzijnde el cheapo winkel en vergelijk. Heb je dan een mooie gezien die en aan je eisen voldoet en mooi beeld heeft (Sony :P), dan loop je vervolgens naar een winkel waar ze verstand ervan hebben. En dan zeg je 'ik wil dat toestel', je laat je niks wijs maken door de verkoper en voor je het weet zit je thuis te genieten van je mooie nieuwe tv :)

PS, een tip: koop een tv waarbij je alle digitale snufjes kunt uitschakelen. Sommige van die snufjes vern**ken je beeld dusdanig dat het ontzettend lelijk is. Oftewel, koop geen Philips of Aristona. Die zijn echt heel erg wat dat betreft.

• tbusquet
Op zondag 18 november 2001 18:09 schreef Luxx het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben een sony breedbeeld TV, en die is idd niet vooruit te branden. Echt, bij iedere "zap" moet je minstens 1 sec wachten voordat je beeld krijgt.

Op mijn kleine philips tvtje zap ik toch wel 3 tot 4 kanalen per seconde als het moet... (ja, dan zie je niet echt veel, maar toch)

Ik zou echt geen niet die tv van m'n ouders willen, alleen daarom dus.
Dat doen bijna alle sonys maar het went enorm.
Ik denk er nu al niet eens meer over na.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op zondag 18 november 2001 21:53 schreef flagnite het volgende:
Sony KV28FX65 is het voor mij net niet, leuke tv, maar persoonlijk vind ik de kleuren te fel (vooral het rood) en heeft deze tv dus last van het na-ijlen bij snel bewegende beelden.
Winkels in de omgeving rotterdam om te gaan kijken: Correct / Mediamarkt.
Dan heb jij niet goed naar mij geluistert. In de winkel staan de toestellen helemaal verkeerd afgestelt.

Bovendien moet je de Noise Reductie uitzetten, mijn toestel heeft nl. nog nooit na ge-ijlt.

In de winkel moet je maar eens een AB vragen. En de tv dan ff zo afstellen dat het beeld goed is. Heb ik ook gedaan. Wereld van verschil kan ik je vertellen.

Verwijderd

Sony beeldbuizen staan wereldwijd als zeer goed bekend voor natuurlijke weergave. Philips heeft ook een goede reputatie wat dat betrefd maar wat mindere reputatie van service en kwaliteit of dat nog steeds zo is weet ik niet.

Ik zag ondanks nog een samsung 28" voor duizend gulden bij Its en voordat geld zag het er fantastisch uit.

Persoonlijk heb ik altijd (25 jaar) een Sony gehad en nooit problemen en scherp,strak en dynamisch beeld maar dat is niet iedereen zijn smaak en ze zijn duurder dan de rest over het algemeen. Ga gewoon kijken en het is waar dat in de meeste TV winkels slechte afstelling en/of slechte video bron (kabel TV, video recorder) hebben maar in een goede zaak je kunnen helpen en dat is meestal niet Megapool etc. Als je in de beurt van Rotterdam woont zou ik zeker naar Correct gaan om even te kijken. Hebben een groot aantal TV's staan en prijzen zijn niet slecht en je kan dan altijd nog gaan shoppen voor de beste prijs als je eenmaal DE TV hebt gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik dacht dus dat ik het had gevonden in de philips pw8807, maar begin nu toch weer te twijfelen. Tja toch nog maar verder zoeken.

Hebben jullie nog bepaalde tv's die jullie me kunnen aanraden? Of internetsites met reviews?

Het liefst hoor ik welke tv jullie aanraden en waarom je vindt dat hij (of zij :) ) zo goed is...

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09
Op zondag 18 november 2001 14:25 schreef tbusquet het volgende:
Ik kan je de Sony KV28FX65 van harte aanraden. Erg goed toestel (heb zelf de grote broer de KV32FX65). Maar goed, het geld ook (wel in mindere mate) net zoals met audio. Ga even kijken.
Heb (nu ongeveer een jaar) dezelfde Sony als jij en ben hier ook zeer tevreden over. Het enige nadeel is idd z'n zapsnelheid, maar dat is dan ook meteen het enige.
Philips viel destijds voor mij meteen af toen ik (in verschillende winkels) het beeld zag. Het leek net alsof je door een waas heen keek.
Loewe heeft ook mooie schermen, alleen zijn die wat prijziger.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm die Sony KV-28FX65 lijkt me inderdaad ook wel wat, vergelijk ik die in de winkels gewoon met de philips pw8807.

Even kijken dus wat ik zelf mooier vind! :)

Verwijderd

Ik heb dus ook zo'n Sony en over dat zappen, nu jullie het zeggen valt het op daarvoor eigenlijk niet.
Ik zou zeggen: vergeet het geluid en laat dat via stereo lopen, dus zeker 100 htz. , Platte beeldbuis , goed teletext beheer,
en ik weet niet of die andere merken het hebben , maar bij de Sony heb je split screen, teletext kijken en je vrouwtje gewoon BB door kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft die philips dus ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ben net even wezen kijken en zo op het eerste gezicht vind ik het beeld van de sony KV28fx65 veel scherper en duidelijker. Ik heb dus waarschijnlijk meer voorkeur voor het wat "hardere" beeld van de sony's. :)
De sony koste daar trouwens wel 2799 gulden! Is dat niet een beetje aan de dure kant? Is hij elders niet goedkoper te krijgen? En weet iemand ook hoeveel het (een?) speciaal meubel erbij kost?

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 10:21

Elroy

Zelda!!!

Ik heb zelf de 28pw8506 van Philips en ik ben er erg tevreden mee. Er zit alleen 1 nadeel aan : het duurt minstens half min > 1 min voordat de tv aan staat.

Specs Computer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me vertellen waar deze tv goedkoop verkrijgbaar is in de omg rdam? Liefst inclusief meubel.

Verwijderd

Kan je die zap snelheid van Sony niet instellen in het service menu???

• flagnite
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 16:07 schreef -WestPark- het volgende:
Hmmm ben net even wezen kijken en zo op het eerste gezicht vind ik het beeld van de sony KV28fx65 veel scherper en duidelijker. Ik heb dus waarschijnlijk meer voorkeur voor het wat "hardere" beeld van de sony's. :)
De sony koste daar trouwens wel 2799 gulden! Is dat niet een beetje aan de dure kant? Is hij elders niet goedkoper te krijgen? En weet iemand ook hoeveel het (een?) speciaal meubel erbij kost?
Hier in het zuiden des lands staat die tv voor f2499,- te koop. Misschien eens bij BCC / De Block / Scheer & Foppen kijken? (ken eerlijk gezegd die zaken daarzo allemaal niet zo)

Bijpassend meubel SU-FX1 gaat voor ongeveer f199,- of f299,- over de toonbank (mits nog leverbaar, daar ben ik ff niet zeker van)

• flagnite
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 10:57 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dan heb jij niet goed naar mij geluistert. In de winkel staan de toestellen helemaal verkeerd afgestelt.

Bovendien moet je de Noise Reductie uitzetten, mijn toestel heeft nl. nog nooit na ge-ijlt.

In de winkel moet je maar eens een AB vragen. En de tv dan ff zo afstellen dat het beeld goed is. Heb ik ook gedaan. Wereld van verschil kan ik je vertellen.
Vreemd... als ik naar bijvoorbeeld RTL-Z kijk (RTL 5 overdag tijdens werkdagen) en ik kijk naar dat aandelenspul wat onderin voorbij scrollt, zie ik toch echt het verschil.

PS. Natural Motion bedoel je misschien ipv Noise Reductie? Noise Reductie is bij mijn weten namelijk alleen maar een filter om het ruis eruit te filteren. Indien je kabelingangssignaal goed is, zul je dit inderdaad niet nodig hebben. Natural Motion daarentegen vind ik persoonlijk het beeld toch wel beter maken (maargoed, als je het nix vindt kun je het ook uitzetten in het menu)

Verwijderd

Topicstarter
Bijpassend meubel is de SU-28FX2 trouwens :)

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 21:27

C0nscious

Mysteryman.

Ik heb destijds (ongeveer 2 jaar geleden) over de 500,- betaald voor het bijpassende meubel bij de 32FX60 :(.

Heb de tv zelf wel voor een mooi prijsje kunnen krijgen, +/- 3400,-. Komt trouwens nog best een lekker geluidje uit dit model en het beeld is perfecto :9~.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• flagnite
  • Niet online
voor die serie wat het ook een ander meubel hoor, met deurtjes enzo... dit is gewoon maar een simpel open dingetje.

sorry voor het verkeerde type btw ;)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Op zondag 25 november 2001 11:13 schreef gardien het volgende:
Ik zou even op www.vergelijk.nl kijken http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/prijzen.nsf/toonprijs?readform&id=84417CF90D102212C125696800503A1C~code=tele~specs=ja~merk=Sony~type=KV-28FX65~

Daar staat hij voor 2047,-
waarop kijk je dan op vergelijk??????????? je kan gewoon rechtstreeks naar kieskeurig gaan, vergelijk linkt alleen maar door :)

Verwijderd

Ik heb lang gezocht en vergeleken. Uiteindelijk de dure philips gekocht. De 28PW9616 Waarom? Veel uitzendingen zijn nog niet in breedbeeld. Ik vond de philips het beste omgaan met het omzetten van 3:4 naar het breedbeeldscherm. Daarnaast heeft ie digital natural motion, heel belangrijk bij 100 Hz tv's, ik heb even een tv gehad zonder en dat was vrij hinderlijk. Hij heeft het scherpste beeld, mijn ouders hebben een nieuwe sony en die is absoluut minder scherp. Verder heeft de philips dolby digital met draadloze achterspeakers. Prima bass weergave, en het dolby digital is ook best cool zonder dvd, bij video of gewone tv uitzendingen klinkt het ook super.
Ik ben dus heel tevreden over deze tv, en neem niet de goedkopere philips, die is qua beeld en geluid een stuk minder, ik kan het weten want ik heb hem een week in huis gehad en snel weer omgeruild. Het gaat om de philips die vorig jaar een award heeft gehad, zie philips folder. Van deze tv krijg je geen spijt denk ik.

• TheFugitive
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 09:40
Pagina: 1