Toon posts:

[CGI/JAVASCRIPT] Resultaat variabele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In CGI heb ik een kleine Contentmanager gemaakt. Zodra een gebruiker iets gaat toevoegen komt hij/zij op een pagina waar de pagina of onderdeel, waar de informatie geplaatst moet worden, kan kiezen een onderwerp kan typen en kan kiezen voor de editor. Als men op de editor klikt wordt een nieuwe pagina met een WYSIWYG editor gestart, men typt de tekst en drukt op opslaan. De tekst wordt d.m.v. een stukje JAVAScript 'verzonden' naar de eerste pagina (Zie begin vd tekst) met de volgende code :
- Pagina waarop de editor gestart kan worden :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script>
<!--
function remote()
{
var resultaat;
      resultaat=window.open("http://.......
resultaat.creator=self
}
</script>
//-->

- Editor
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<SCRIPT>
function save_html(codi)
{ 
 creator.resultaat = codi;
 window.close();
  return true 
} 
</SCRIPT>

Dit werkt heel mooi, maar nu wil ik het ook anders doen, men moet de tekst namelijk ook kunnen wijzigen. Dus men stuurt de tekst naar de editor (Overigens wordt daarin PHP gebruikt). Maar als var. in de window.open kan ik die informatie niet meesturen, want er kunnen " of ; etc... instaan en dan werkt window.open niet meer. Iemand een idee?
(Mag in PHP/CGI/JAVASCRIPT, ik gebruik deze voor het CMS-systeempje)

edit:
[ code ] & [/ code ] tags toegevoegd.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kan je die "'s en ;'s niet wegslashen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 12:05 schreef eamelink het volgende:
Kan je die "'s en ;'s niet wegslashen ofzo?
Nope, want dat is de content van de gebruiker, en die heeft gekozen voor " en ;'s voor zijn informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het in de editor gewoon uit het bestand, waar de content in staat, ga 'trekken' of iemand anders moet een idee hebben.