Toon posts:

Partitie merge ... ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow,

ik heb een HDD van 8 gig, maar die heeft iemand bij mij door tweeën gesplitst (eentje van 6 gig(hier staat alleen maar stuff op) en de andere van 2 gig(hier staat windows op) nu wil ik ze dus bijelkaar brengen, ik gebruik partition magic 7, hoe krijg ik ze bijelkaar ??
ik heb op allebei de partities nog wat staan, kan ik met het proggie in windows gewoon bijelkaar merge ? of moet ik de ene schijf leeg gooien (de 6 gig) en kan ik hem dan bij elkaar merge, of kan dat ook niet, zo nee wat dan wel ??????

:? :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
De ene leeggooien (waarschijnlijk de 2e), dan de 2e verwijderen en dan de 1e uitbreiden met de vrije ruimte van de 2e :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja okej maar de eerste weer uitbreiden snap ik weer niet, kan ik gewoon niet de tweede formateren, en dan die merge met 1 ???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 18 november 2001 10:53 schreef viper007 het volgende:
Ja okej maar de eerste weer uitbreiden snap ik weer niet, kan ik gewoon niet de tweede formateren, en dan die merge met 1 ???
Dat is toch hetzelfde als Dennisdotcom zei :?

Maar je kunt als de partitie weg is de ruimte gaan gebruiken om een andere partitie te vergroten.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:41
Yep, en niet snappen dat kennen we hier niet :7
Gewoon resize kiezen, dat snap je toch wel ;) :)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat de 2e een logical drive is, die moet dus leeg en de extended partite (groene balk die overblijft als je de logical partite weghaalt) moet ook WEG! Dan kan je mergen.

Ik raad het echt NIET aan 1 partite te nemen, minimaal 2, 1 voor Windows OS en andere voor data/windows progs).

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En de partites hoeven helmaal niet leeg te zijn! Het kan ook zonder dat ze leeg zijn (met resize). Beetje kloten met Windows versie van PQMagic en dan kom je er wel uit zonder dat je HD iets doet.
Pagina: 1