Toon posts:

problemen met scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb er al een vraag over gesteld maar blijkbaar in het verkeerde topic denk ik.
Ik heb het volgende probleem:

Ik ben foto's aan het scannen en krijg daarbij een groene en rode lijn in mijn foto na het scannen. Ik had eerst een Plustek Optic Pro 4800 scanner(parallel) . Ik heb allerlei instellingen gecontroleerd (epp in bios etc.) Nu heb ik op aanraden van iemand op Tweakers een nieuwe scanner gekocht een HP scanjet 2100 usb, maar nu heb ik nog steeds die gekleurde lijnen. Het maakt ook niet uit in welke resolutie ik inscan.

Wat gebeurd hier????

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 17:39
Als de lijnen steeds op dezelfde plek zitten kan het zijn dat een gedeelte van de scanner wat de terugval van het licht opvangt niet helemaal in orde is. Wel erg vreemd dat je dit bij twee verschillende scanners hebt.

Is het ook op andere PC's ?? Als dat nou het geval is gewoon terug met het apparaat. Dat zou wel stom toeval zijn, maargoed.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wazig dat het bij 2 scanners is... maar goed dat kan maar moet het ergens anders aan liggen. Heb je ALLE windows update's gedaan en gekenen naar nieuwe drivers van je scanner???

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Mischien een dom antwoord maar probeer het eens op een andere computer. Als je daar geen problemen op hebt ligt het dus in ieder geval niet aan de scanners. Waar je dan het probleem precies in moet zoeken weet ik niet maar je moet gewoon steeds iets meer "dingen" uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag met HP gebeld en volgens de helpdesk is hij de scanner niet in orde

ze komen hem woensdag omruilen en ik krijg een nieuwer type ;)

goede service lijkt me