Vmware linux 7.1 mandrake enz

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
ok instalatie loopt geod maar zodra onder vmware linux opstart kom ik aleen in de root en niet in de gui van linux dus gnome kde
Wat kan hier fout gegaan zijn
onder de instal heb ik gewoon gezechd dat hij alles moest instaleren en hem verteld wat voor een video kaart ik heb muis beeldscherm enz
Wat heb ik verkeerd gedaan.

(dit zelfde probleem ben ik nog niet tegen gekomen op GOT.)

Meschien is er iemand die mn kan helpen

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi snapt dit niet helemaal geloof ik..
Kun je het nog een keertje uitleggen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• jordan2k
je hebt vmware
Daaronder wil ik linux draaien
het probleem is dat ik wel in een consol kom maar niet in de X Gui zoals KDE GNOME
Heb net het weer geprobeerd en kom tot de conclusie dat op een of andere manier je onder vmware geen hogere resolutie dan 800*600 kan met maar 8 bit kleuren volgens mandrake

En dan is nu de vraag Hoe kan je dit verandre zodat je toch 1024*768 kan met 16 bit of 32 bit kleuren

Ik heb een geforce gts 32mb

Verwijderd

En als je dan in de console startx intoetst ?

• jordan2k
ok gaat ik zo proberen in linux redhat ik ben nu wel in de gui gekomen van mandrake en dit leverde me het op

ik kan geen resulutie verander hoe doe
Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~pappaalf-j2k/GOT/linux.jpg

en ja ik weet dat je dat in een config scherm kan doen maar aangezien ik geen venster kan openen met deze resolutie word het wel moeilijk om dat te doen
Ik ben nu op zoek naar een consol command die dat doet of hoe ik dat in vmware kan instelen
tijdens setup van mandrake heb ik gekozen voor 1024 * 768 maar heel vaag heeft hij dat terug gezet naar 640 480

• jordan2k
als ik startx doe dan verschijnt redhat wel maar in de zelfde resolutie als mandrake :(

Hoe verandere je de resolutie in een consol command of onder vmware ??????

IS er nog iemand die mn kan helpen ???

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Less documentatie en ga met joe of een andere command line text editor je XF86Config file aanpassen... Als je gewoon bijvoorbeeld wat VMware docs zou lezen zou je gewoon letterlijke XF86Config regels voor VMware X sessies tegenkomen...

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Je zult de VMWare tools moeten installeren onder je linux in je sessie. Dit staat ergens in het menu, met goeie help uitgelegd. Hiernaa werken de modes tot aan 1024x768 met 16bits kleuren.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• jordan2k
Op maandag 19 november 2001 12:12 schreef Platel het volgende:
Je zult de VMWare tools moeten installeren onder je linux in je sessie. Dit staat ergens in het menu, met goeie help uitgelegd. Hiernaa werken de modes tot aan 1024x768 met 16bits kleuren.
Kijk gaat ik meteen proberen Vmware tools voor linux mag ik aanemen he.

• jordan2k
Bedankt Het werkt :) :) meteen 32 bit en 1152*864 :) aleen nu is hij net iets te groot :S dus nu moet ik hem weer kleiner gaan maken eff zoeken..

Maar heel erg bedankt voor de hulp.
Pagina: 1