Aldi pc: goedkoop of niet?

Pagina: 1
Acties:

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aldi pc's bieden veel waar voor hun geld. Ik zou een van de heren/dames hier uit willen dagen om voor dezelfde prijs met (eventueel) andere onderdelen hetzelfde systeem samen te stellen.
Kreeg nl. veel commentaar toen ik zei dat het op het moment dat ik mijn PC (P3-667) kocht bij de ALDI, het niet mogelijk was om eenzelfde systeem samen te stellen bij de pricewatch.
Mensen die zich geroepen voelen, ga je gang.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de specs zou geven zou ik het even na kunnen kijken.

Een Aldi pc is niet echt slecht maar ik zou gewoon niet zo snel een computer kopen die tussen de koekjes en de limonade in de schappen staat. Zou toch meer gaan voor service en garantie

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Er is al een topic hierover: [topic=319425].
Ook [topic=321125/1] is al gesloten.

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 10:46 schreef terw_dan het volgende:
Als je de specs zou geven zou ik het even na kunnen kijken.

Een Aldi pc is niet echt slecht maar ik zou gewoon niet zo snel een computer kopen die tussen de koekjes en de limonade in de schappen staat. Zou toch meer gaan voor service en garantie
Helaas zijn veel computerwinkels minder qua service dan de Aldi daar kan je het meteen ruilen. Een gemiddelde computershop stuurt eerst de zooi op en dan mag je weken gaan wachten.

Verwijderd

je moet alleen wel voor de deur slapen anders heb je helemaal niks bij de aldi
want dat gaat daar met zoete broodjes de deur uit

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
ja inderdaad, laats hadden ze weer es wat, schint dat ze hebben liggen meppen enzo ervoor !! :D

Freelance tweaker

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 16:50 schreef Taco het volgende:

Helaas zijn veel computerwinkels minder qua service dan de Aldi daar kan je het meteen ruilen. Een gemiddelde computershop stuurt eerst de zooi op en dan mag je weken gaan wachten.
Daar ben ik het helemaal mee eens. En het is meestal zo dat de mensen die zeggen dat het niets is, er gewoon geen moeite voor willen doen om wat winst te pakken.
En dat ze niet te overklokken zijn ben ik het ook niet mee eens:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jan.derooij/734.jpg

Zo

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
Me 1ste pctje was die 450mhz van de aldi :-) nooooit problemen mee gehad. later vanalles bijgekocht/vervangen, maar dat houd je tog

service enz is via een ander bedrijf.. bij mij was dat FiF

• J0YR1D3R
  • Niet online
En even ter verduidelijking: die 734,5 is op het standaard micro-ATX moederbord met maar drie PCI-sloten. Waarom zou je er meer willen? ADSL-servertje voldoet met 2 en gamen doe je via de AGP-poort, dus... heb je er nog eentje vrij :)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Op zondag 18 november 2001 19:57 schreef J0YR1D3R het volgende:
En even ter verduidelijking: die 734,5 is op het standaard micro-ATX moederbord met maar drie PCI-sloten. Waarom zou je er meer willen? ADSL-serverjte voldoet met 2 en gamen doe je via de AGP-poort, dus... heb je er nog eentje vrij :)
Hé was dat de P3 667 met 128 mb Siemens ram, een 20 Gb Seagate schijf, een TNT2 Pro 32 mb en een 56k PCI modem?

Ik wil hem ook wel een beetje overklokken, maar in de bios kan het niet en met SoftFSB weet ik niet welke instellingen ik moet kiezen...

(PC is ongeveer een jaar oud schat ik zo)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 20:08 schreef Undertaker2 het volgende:

[..]

Hé was dat de P3 667 met 128 mb Siemens ram, een 20 Gb Seagate schijf, een TNT2 Pro 32 mb en een 56k PCI modem?

Ik wil hem ook wel een beetje overklokken, maar in de bios kan het niet en met SoftFSB weet ik niet welke instellingen ik moet kiezen...

(PC is ongeveer een jaar oud schat ik zo)
Dat was inderdaad die van 12 April 2000. Ik gebruik zelf CPUFSB. En het moederbord dat erin zat was een MSI-6318.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jan.derooij/CPUFSB.jpg

Die fsb kan je zelf instellen, het gaat helaas niet met stapjes van 1 Mhz :( SoftFSB kan dat misschien wel, maar die ondersteunt je moederbord niet.
Jij kunt je FSB bv. op 138 zetten met CPUFSB.
Pagina: 1