Toon posts:

USB-hub: nog aanraders?

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga vrijdag naar de HCC-beurs en ik wil o.a. een USB-hub aanschaffen. Ik heb nu een computer met twee USB-aansluitingen die ik gebruik voor m'n Intellimouse en m'n Afga snapcan Touch scanner en ik wil ook nog een Webcam erbij en dus heb ik een USB-ruimte probleem.

Waar moet ik bij de aanschaf opletten en wie heeft er al een USB-hub naar volle tevredenheid in gebruik?

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Volgens mij maakt het bij USB-hubs niet echt uit wat je koopt (qua snelheid) hooguit het design, of die passief (dus zonder eigen stroom) of actief (dit moet jij hebben, hierbij krijg hij eigen stroom uit een adapter) is, en wat hij kost. Dus je moet alleen erop letten dat je een actieve USB-hub neemt, voor de rest is het jouw vrijheid wat je kiest..

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik heb een 'belkin' modelletje, prima ding alleen wel prijzig

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 10:35 schreef B_O_S_S het volgende:
Volgens mij maakt het bij USB-hubs niet echt uit wat je koopt (qua snelheid) hooguit het design, of die passief (dus zonder eigen stroom) of actief (dit moet jij hebben, hierbij krijg hij eigen stroom uit een adapter) is, en wat hij kost. Dus je moet alleen erop letten dat je een actieve USB-hub neemt, voor de rest is het jouw vrijheid wat je kiest..
Dus je raad een AKTIEVE(met eigen stroomvoorziening) aan? Waarom dan, zijn die passieve dan minder of zo?
Bij de Kijkshop zag ik een USB-hub van Sitecom(volgens mij een passieve) voor 79 gulden geloof ik. Is dat dan geen goede dan?

Wat kost een beetje AKTIEVE usb-hub dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 10:36 schreef zwelgje2 het volgende:
ik heb een 'belkin' modelletje, prima ding alleen wel prijzig
Aktief of passief?

• Zwelgje
actief, er zit een aparte adapter bij voor stroomvoorziening,

check anders www.belkin.com (bij pc components, dan bij 4 ports hubs, die heb ik dus)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op zondag 18 november 2001 10:41 schreef rara het volgende:

[..]

Dus je raad een AKTIEVE(met eigen stroomvoorziening) aan? Waarom dan, zijn die passieve dan minder of zo?
Bij de Kijkshop zag ik een USB-hub van Sitecom(volgens mij een passieve) voor 79 gulden geloof ik. Is dat dan geen goede dan?

Wat kost een beetje AKTIEVE usb-hub dan?
Ik weet niet of die Agfa scanner een eigen adapter heeft. Zo niet kan je allebei (actief/passief) nemen, maar actief heeft dus het voordeel dat apparaten die daartoe in staat zijn, stroom kunnen halen uit de USB-Hub, altijd handig voor de toekomst en alleen hele goedkope hubs zijn passief....dus |:( zou het zijn om een passieve te nemen...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen aanrader maar een afrader. De Sitecom USB talking Hub.
Voor wat hij moet doen (USB hubben) is het een perfect ding. Maar dat $#@geluid wat er uit komt. |:(
Ze zijn niet echt duur dus dat scheelt (en je kunt ze ook open draaien en het speakertje eruitslopen. Doe dat vooral want je wordt er echt gek van)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 10:46 schreef zwelgje2 het volgende:
actief, er zit een aparte adapter bij voor stroomvoorziening,

check anders www.belkin.com (bij pc components, dan bij 4 ports hubs, die heb ik dus)
Bedankt! Ziet er mooi uit. Zal het meenemen in m'n aankoopbeslissing.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 10:48 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Ik weet niet of die Agfa scanner een eigen adapter heeft. Zo niet kan je allebei (actief/passief) nemen, maar actief heeft dus het voordeel dat apparaten die daartoe in staat zijn, stroom kunnen halen uit de USB-Hub, altijd handig voor de toekomst en alleen hele goedkope hubs zijn passief....dus |:( zou het zijn om een passieve te nemen...
Agfa scanner heeft een eigen stroomadapter. De webcam die ik op het oog heb(Philips webcam pro 3D) heeft dat overigens niet. Ik ga dan maar voor een aktieve hub. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 10:49 schreef terw_dan het volgende:
Geen aanrader maar een afrader. De Sitecom USB talking Hub.
Voor wat hij moet doen (USB hubben) is het een perfect ding. Maar dat $#@geluid wat er uit komt. |:(
Ze zijn niet echt duur dus dat scheelt (en je kunt ze ook open draaien en het speakertje eruitslopen. Doe dat vooral want je wordt er echt gek van)
Ik proef uit je verhaal dat je er zelf een hebt aangeschaft. Heeft hij een speakertje? Waar is dat nu goed voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op de site van Informatique een Sitecom USB-hub(CN-012) voor 75,-(met eigen stroomvoorziening).

Is dat een goede?

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aanrader: neem geen USB hub, krengen zijn erg traag in vergelijking met een 100 MBit netwerk

Verwijderd

ik heb 3 of 4 weken terug bij comptechworld de goedkoopste usb hub gehaald die ze hadden
zo'n heel klein geval met 4 poorten voor 43 piek

zit ook een adapter bij voor voeding, maar heb al ontdekt dat die helemaal niet aan hoeft te staan...

doet het perfect! momenteel hangen er m'n digitale camera en scanner aan...

• Zwelgje
Op zondag 18 november 2001 11:18 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Aanrader: neem geen USB hub, krengen zijn erg traag in vergelijking met een 100 MBit netwerk
hij gaat hem niet in een netwerk gebruiken, maar als hub voor meerdere USB apparaten,

(lees zijn eerste posting nog maar eens goed door) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 11:18 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Ik gebruik hem niet voor in een netwerk. Ik heb kabelinternet en heb daar een 3com netwerkkaart voor.

Ik ga het voor een webcam, digitale camera etc. gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 11:21 schreef Eddo het volgende:
ik heb 3 of 4 weken terug bij comptechworld de goedkoopste usb hub gehaald die ze hadden
zo'n heel klein geval met 4 poorten voor 43 piek

zit ook een adapter bij voor voeding, maar heb al ontdekt dat die helemaal niet aan hoeft te staan...

doet het perfect! momenteel hangen er m'n digitale camera en scanner aan...
En wat is het merk? Dat is niet duur en wellicht kan ik hem op de beurs nog iets goedkoper krijgen.

Het hoeft niet het allergoedkoopst te zijn natuurlijk. Ik had een bedrag van maximaal 125 gulden in gedachten. Maar ik vind wel dat het niet duurder hoeft te zijn dan noodzakelijk: hij moet "hubben"(lees: meerdere USB-apparaten op de komputer kunnen aansluiten) en lang mee gaan.
Ik hoef niet per se een duur merk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 10:48 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Ik weet niet of die Agfa scanner een eigen adapter heeft. Zo niet kan je allebei (actief/passief) nemen, ...
Bedoel je niet: Zo JA, dan kun je allebei nemen...

Snapscan heeft een eigen stroomadapter en dan maakt het niet uit of de USB-hub wel of niet een eigen stroomvooriening heeft(hoeft niet ook nog eens de scanner avn stroom te voorzien).

Bedankt voor je reaktie.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 18 november 2001 10:58 schreef rara het volgende:

[..]

Ik proef uit je verhaal dat je er zelf een hebt aangeschaft. Heeft hij een speakertje? Waar is dat nu goed voor?
Je hebt het door, ik heb er dus ook een gekocht.
Dat speakertje zit erin om je te vertellen welke poort in gebruik is. (dus als je een poort inplugt, vertelt ie dat, als je een poort uitplugt vertelt ie dat. Als er een overcurrent (overspanning) onstaat). Op zich handig, maar dat kreng zegt dus bij het booten van je systeem (met alle 4 de poorten in gebruik) 16 keer dat er een poort in en uitgeplugd wordt |:(, vandaar sloop het speakertje eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 11:55 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Je hebt het door, ik heb er dus ook een gekocht.
Dat speakertje zit erin om je te vertellen welke poort in gebruik is. (dus als je een poort inplugt, vertelt ie dat, als je een poort uitplugt vertelt ie dat. Als er een overcurrent (overspanning) onstaat). Op zich handig, maar dat kreng zegt dus bij het booten van je systeem (met alle 4 de poorten in gebruik) 16 keer dat er een poort in en uitgeplugd wordt |:(, vandaar sloop het speakertje eruit.
En als je zegt: Hou je kop kreng, dan luistert hij niet...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 18 november 2001 12:00 schreef rara het volgende:

[..]

En als je zegt: Hou je kop kreng, dan luistert hij niet...
Nee, dus dan maar met een hamer dat ding mollen (maar dan doet hij helemaal niets meer) gewoon openschroeven en je bent van hetgezeur af.
Pagina: 1