OpenGL wel, D3D niet

Pagina: 1
Acties:

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 07:30

damswer

mSW - LU since 2005

Topicstarter
Ik heb een heel vervelend, en beroerd probleem. De spellen die ik speel doen het wel als ik openGL draai, maar zodra ik hem op D3D zet dan krijg ik allemaal strepen door het scherm en knippert de hele handel.

Draai onder win2k, heb ME en XP ook geprobeerd, zonder suc6. Videokaart defect? Verkeerde spanning? of gewoon defect moederboard. Iemand een idee?

Zowel met Asus 7100 GF2mx als met de Ati Radion ddr uit andere pc het probleem.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Verwijderd

dit probleem ken ik een neef van mij heeft het ook (nog steeds) met zijn Hercules GF2MX400

helaas doet de search het niet dus kan ik je het topic niet geven

daar d88 ze dat het aan een te zwakke powersupply lag, want bij een vriend deed ie het wel...

Verwijderd

http://onno.dhs.org doet het wel hoor :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier hetzelfde verhaal.
ik verdenk mijn processor of moederbord, want mijn videokaart doet het prima in een andere PC, en een PCI videokaartje in mijn PC veroorzaakt precies dezelfde gekke dingen. Ik heb ondertussen wel alles geprobeerd ( [topic=218436] ), dus als iemand een suggestie heeft: gaarne

• damswer

damswer

mSW - LU since 2005

Topicstarter
Ik heb der een 300W voeding in hangen, lijkt mij toch wel voldoende. Maar misschien heeft iemand een oplossing. Zie al wel dat ik niet de enige ben.
Op zondag 18 november 2001 11:23 schreef Jos_The_Boss het volgende:
dit probleem ken ik een neef van mij heeft het ook (nog steeds) met zijn Hercules GF2MX400

daar d88 ze dat het aan een te zwakke powersupply lag, want bij een vriend deed ie het wel...

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• damswer

damswer

mSW - LU since 2005

Topicstarter
Ik ben toch bang dat m'n cpu de geest heeft gegeven ;(

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dat lijkt me dus onzin. Als je cpu het begeven zou hebben zou er vast wel meer gebeuren dan een rare d3d ondersteuning. Heb je de AGP GART drivers wel goed geinstalleerd? Als die niet goed of gewoon niet zijn geinstalleerd dan kan d3d idd raar gaan doen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Volgende gebeurt er bij mij:

Ik heb een Celeronnetje 700 op een VIA setje met GeForce2MX (32MB) AGP kaartje. Wanneer ik nou 98 of ME install dan krijg ik absoluut geen 3D uit die kaart.. Blue Screens of Death vliegen je om de oren wanneer je met DxDiag een testje doet...

Kaart is perfect (in m'n net gekochte 1.7 giegelhertz doettie het wel) en andersom heb ik met een andere GeForce in die 700 bak ook problemen.

Mailtje van Creative was weinig spannend (nog niet getest of het allemaal werkt) maar ze hadden het over BIOS instellingen (zoals Video Cacheable) veranderen en dan maar kijken of het werkt...

Overigens doet het hele zooitje het wél goed (met D3D en Direct Draw) in Win2000... ga je je toch iets afvragen.. :?
Pagina: 1