Toon posts:

fouten met memtest86

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar eens helemaal laten doorlopen en ja hooor: fout gevonden. toen maar de hele nacht laten doorlopen. Hee, telkens andere fouten. gevonden met test 6 en 7. bitfoutjes. Nou heb ik 2 simmetjes van 128Mb en de fouten die gevonden worden zitten dan weer onder en dan weer boven de 128Mb grens. Ik heb verschillende settings in het bios geprobeert en ook met de langzaamste setting gebeurt hetzelfde (pc100 ipv pc133 en 333)
Mobo asus k7v, slot A met athlon 800

Iemand een ijzersterke gouden tip?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je je CPU overgeclockt? Want zelfs als je geheugen 'standaard draait', als je CPU te ver geclockt is dan krijg je net zo goed fouten in je geheugentest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:15

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 18 november 2001 09:13 schreef Kheperi het volgende:
...

Iemand een ijzersterke gouden tip?
Weergeven als je nog garantie hebt en anders nieuw RAM :)

Wat je nog kan doen is eens 1 reep eruit halen.
Testen
Andere reep erin en die eruit
Testen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 12:48 schreef Exirion het volgende:
Heb je je CPU overgeclockt? Want zelfs als je geheugen 'standaard draait', als je CPU te ver geclockt is dan krijg je net zo goed fouten in je geheugentest.
ummm sja wat is 'te ver'... :-) het was een 700Mhz en tis nu een 800Mhz. Ik heb de test ook gedraait met het mobo op 90Mhz (ipv 100), wat toch alweer een aardige stap terug is wb overklokken. Maar het resultaat was het zelfde.

Ondertussen ook de simmetjes apart getest. de ene geeft geen fouten en de andere wel. En na 4 volledige tests 3 maal op de zelfde plaats en de 4-de maal ging het ineens goed.
En volgens mij heb ik nog garantie op dat ding... :-)

Was net wel even schrikken trouwens. heb ik de verdachte sim er uit en draai dus met 128Mb krijg ik ineens een keiharde reset bij het starten van een programmaatje! Nou zeg! En dat had ik al in tijden niet meer gehad (win2k).