Toon posts:

Laptop in standby stand vervoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan het kwaad dat een laptop in de standby stand wordt vervoerd? Het is namelijk wel super handig dat wanneer je de deksel opend je gelijk aan de slag kunt.

En na 12 uur standby stand staat de accu nog steeds oo 100%.
Iemand ervaring mee???

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

dijkmane

biertje ?

ik doe de hele dag niet anders,
mijn laptop wordt elke dag gebruikt en gaat zo'n 10-12 keer per dag op suspend.

soms maar 2 keer in de week rebooten om een of andere vastloper en dat komt niet door de stand-by.

in stand-by wordt wel wat energie gebruikt. als je hem vol in suspend zet is ie na 2 weken leeg ( toen ik van vakantie terug kwam in ieder geval wel.).

specs : wil je niet weten

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je HD maar niet draait als ie in suspend staat zou ik zeggen. Laptop HD's zijn erg snel kapot (heb er al 2 gesloopt).

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, dan wordt het nu standby ipv. shutdown :)

hdd's gaan automatisch uit wanneer hij in standby gaat.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

hibernate....

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

is het erg als je laptot 24/7 op netstroom is aangesloten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 18 november 2001 11:55 schreef scipot het volgende:
Natuurlijk niet, is het erg als je desktop pc 24/7 op netstroom aangesloten is?, komt op hetzelfde neer.

Ik sjouw mijn notebook gewoon mee als ie aanstaat, geen enkel probleem.
(zit vaak in de trein te computeren (lees, compugames spelen of film kijken) en dan moet ik overstappen. Dan staat hij gewoon aan en loop ik van de een naar de andere trein)

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 11:55 schreef scipot het volgende:
Ik denk dat je het dan over je accu heb. Bijna alle laptop accu's hebben geen geheugen effect (Li-Ion accu's), dit wil zeggen dat ze continu onder stroom kunnen staan zonder dat je accu lui wordt.
Telefoons hebben dit bv niet, deze moet je pas opladen als ze echt (bijna) leeg zijn anders wordt je accu lui.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 18 november 2001 12:05 schreef nantasquad het volgende:

[..]

Ik denk dat je het dan over je accu heb. Bijna alle laptop accu's hebben geen geheugen effect (Li-Ion accu's), dit wil zeggen dat ze continu onder stroom kunnen staan zonder dat je accu lui wordt.
Telefoons hebben dit bv niet, deze moet je pas opladen als ze echt (bijna) leeg zijn anders wordt je accu lui.
Maar als je er echt bang voor bent dat je je accu sloopt, haal je deze er toch uit.?

Verwijderd

hmmz ik gebruik em al anderhalf jaar als portable mp3 speler voor als ik naar school ga... niets geen problemen mee

Verwijderd

[..]

tekst
Hmm oke bedankt!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 12:07 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Maar als je er echt bang voor bent dat je je accu sloopt, haal je deze er toch uit.?
werkt je laptop dan wel?

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 17:39
Moet geen probleem zijn hoor. De harddisk wordt als het ware geparkeerd. Dus hardwarematig kan er ook weinig fout gaan.

Verwijderd

Bij deze sluit ik mij aan bij de laptop-in-standby-zet personen :) Werkt perfect !

Verwijderd

Als je hem als portable mp3 speler gebruikt, moet je wel je tas openlaten staan, anders wordt dat ding wel erug heet...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

[..]
Correcite, niet ALLE telefoons hebben dit. Ik heb toch echt vrolijk een Li-Ion EN een Li-Polymeer, beide geen geheugenverlies (lui worden) en met die Polymeer batterij zels nog een lange spreektijd ook *D
Ericsson T28s voor de geinteresseerd
Pagina: 1