Installatie van Alpha Pal6035 op een Asus A7V266-E

Pagina: 1
Acties:

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Ik heb gisteren een Asus A7V266-E mobo gekocht met een AthlonXP 1800+ processor. Voor de koeling heb ik gekozen voor een Alpha PAL6035 met Y.S.Tech fan.

Ik moet nu zelf de processor en de koeler op het mobo plaatsen, en daar ligt nu mijn vraag.

De Alpha wordt op het mobo vastgezet met een clip. Nu heb ik het zonder de processor proberen vast te maken, maar ik vindt dat ik nogal wat kracht moet zetten om de koeler vast te zetten. Kan de processor deze kracht wel aan als deze in het mobo zit en ik dan de koeler erop ga zetten?

Een andere vraag is, hoe ik de thermal grease moet gebruiken???

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 08:34 schreef Fritske het volgende:

De Alpha wordt op het mobo vastgezet met een clip. Nu heb ik het zonder de processor proberen vast te maken, maar ik vindt dat ik nogal wat kracht moet zetten om de koeler vast te zetten. Kan de processor deze kracht wel aan als deze in het mobo zit en ik dan de koeler erop ga zetten?
ja, als je er tenminste niet mee gaat schuiven (ByMeSDy denkt terug aan zijn dode duron 800 en superorb |:( )

Verwijderd

veel weerstand is normaal ander zit hij er gewoon niet goed op. de thermal grease gewoon op de core van de cpu smeeren niet een al te dike laag. ik doe dit meestal met een oud telefoon kaart

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Topicstarter
Als ik het dus goed begrijp kan de processor wel een beetje druk aan. Laten we het hopen ;)

Hier zou wat zinnigs moeten staan...