Toon posts:

ADSL of Telenet laten aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit een Newbie vraag is. Maar ik wilde toch graag jullie mening/ervaring weten. Ik wil internet aansluiten en ik weet niet goed of ik ADSL of Telenet moet
aansluiten.

Verwijderd

wat is telenet precies? bedoel je kabelinternet?

Als dat zo is, dan zou wat meer info handig zijn...welke adsl je kan nemen, en welke kabel (isp's)

En of je het alleen gebruikt voor uploaden, of alleen downloaden, of geld een (belangrijke) rol speelt...en als je upc hebt of je gediend ben van slechte klantenservice ;)

edit: ik kan niet veel advies geven op betrouwbaarheid etc. aangezien ik (nog) op isdn zit...ik kan wel advies geven op kosten etc. want daar ben ik redelijk van op de hoogte

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Het hangt er ook een beetje vanaf waar je woont. Misschien kun je dat ook vermelden en kunnen mensen die op dezelfde server zitten je iets zeggen over de snelheid van hun internetverbinding

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Kapellen in België.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Voor de Nederlanders: Telenet is de enige aanbieder van kabelinternet in België. Voor ADSL kun je kiezen uit enkele ISP's zoals Skynet (Belgacom), Planet Internet,...

Ik heb Telenet en ik ben er heel tevreden mee. Telenet is gewoon sneller (blijkt uit verschillende onafhankelijke tests). En ze zetten voordurend bakjes en kastjes bij zodat ze sneller blijven dan ADSL.

Telenet is ook iets goedkoper (1499bef/maand), zeker met de gratis 'Doe het zelf'-installatie. Aansluiten is gratis, je moet alleen de kabelmodem verbinden met de netwerkkaart van je pc en je pc configureren zoals in de handleiding. Als je nog geen netwerkkaart hebt zal je die zelf moeten kopen, de UTP-kabel en connectoren krijg je van de installateur die de modem komt plaatsen.