[VM] 80mm fan in versterker (pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
ja je leest het goed een VM -> versterker mod :)
ik heb me versterker vaak nogal lang aan staan en vooral HARD! in mijn slecht geventileerde kamer wil ie dus nogal eens warm worden, dus ik denk, laat ik er een fan in bouwen, is best goed gelukt :)

klik -> http://members.brabant.chello.nl/~a.hoppenbrouwers/modje.html

hoewel veel mensen walgen van het geluid van een fan in hun op en top class A versterker, vind ik het zelf best cool dat lichte gezoem als er geen muziek aanstaat :) en bij het lichtste volume hoor je hem al niet meer

ik moet er van JvS ff bij zeggen dat het zwaar onverantwoord is enzo, en dat het nergens op slaat :D
ok bij deze dan :7

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jij vindt gezoem juist mooi?

Nou ja, als je er blij mee bent vind ik het mooi voor je. Ik zou er nog geen seconde over na denken. :)

En je hebt het met al die kale 220 contacten nog levensgevaarlijk gebouwd ook. |:(

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik wil nog even zeggen dat het zwaar onverantwoord is enzo, en dat het nergens op slaat :P

Oh, dat is al gedaan.... :P

Ik vind het ook een enorme onzin :Z

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 01:20 schreef MisterDon het volgende:
Jij vindt gezoem juist mooi?

Nou ja, als je er blij mee bent vind ik het mooi voor je. Ik zou er nog geen seconde over na denken. :)

En je hebt het met al die kale 220 contacten nog levensgevaarlijk gebouwd ook. |:(
er zijn op de trafo van de versterker ook blote contacten waar 220 op staat, er zit niet voor niks een kap overheen

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja. En als die lijm van je loslaat ligt er maar 220 Volt tegen het metaal van je kast.

Jij liever dan ik.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

sorry, ik vind dit nou niet echt mooi/slim/enz.
er zijn versterkers waar standaard een fan in zit (of een optie daar toe hebben). Maar om een eigen fan in te bouwen -> liever niet. Bij een compu vind ik het geen probleem, maar ik ga mijn versterker toch liever niet ver(*#*

Verwijderd

"onder zie je de 4 eindversterkers goed zitten"....laten we het maar op 4 transistors houden... :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Hahaha, omgekeerde wereld. Ik geloof dat je iets niet helemaal gesnapt hebt, fans haal je namelijk alleen maar ergens uit, je zet er niet vrijwillig één in :P. Een fan verhoogt namelijk ontzettend het "stille geluidsniveau" in je kamer zodat je ontzettend veel dynamiek mis loopt. Doodzonde man. Maar goed, als je dat geen bezwaar vindt, dan zal je versterker het iig helemaal niet erg vinden :).

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wat maakt die ene fan uit in je kamer als er toch al een pc in staat?

Pak je rust!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 09:39 schreef den the man het volgende:
Wat maakt die ene fan uit in je kamer als er toch al een pc in staat?
Voor een computer is het helaas noodzakelijk maar om nu een probleem op te lossen dat er eigenlijk niet is vindt ik een beetje onzinnig.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Niemand heeft nog gevraagt wat de stressed temps zijn van die versterker. :+

Nee ff zonder gekheid, ik heb ook met de gedachte gespeeld om in mijn Rotel RB-1000 een fannetje in te bouwen.
Dit apparaat heeft ook de nare eigenschap om heet te worden.

Maar ik doe het niet omdat ik alles zo stil mogelijk wil hebben, en een verterker werkt ook goed als ie warm is... Toch. :?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
moah het stille geluid niveau van een <500 piek JVC versterker, daar moet je niet te veel van verwachten :D

"lijm die loslaat" euh jongen heb je ooit bison montage kit los zien laten? :)

jag: de verstoring van zon fan valt heel erg hard mee zon trafo vangt al heel wat schokken op, en tja, als iemand 2 verdiepingen lager een 1600Watt fohn aan zet dan heb ik die verstoring ook wel, of de afzuiging van de douche recht onder mij. Hoewel ik van deze ingebouwde fan nog helemaal niks heb kunnen horen, maar ik zal straks ff checken of er ruis te horen is.

Ten 2e als je rustig muziek aan het draaien bent ofzo, en hem niet tot de helft opendraait ofzo, dan zet je de fan gewoon UIT, oplettende kijkers zien dat ik er een uit-knop in heb gebouwd :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 04:39 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
"onder zie je de 4 eindversterkers goed zitten"....laten we het maar op 4 transistors houden... :P
euh ja dat is dus hetzelfde :P

Verwijderd

ook niet echt orgineel heb ik al jaren
en die adaptor er binne in is al helemaal geen gezicht
tap dan ergens 12 volt van de voeding af

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

In mij yamaha rv-795RDS zit ook een ventilator, ik heb die ventilartor nog nooit gehoord en ik denk dat die ook nog nooit is aan geweest zal wel een temperatuur sensor in zitten.
Maar als ze in de fabriek hun werk goed hebben gedaan zal er wel een ventilator in zitten (het is een jvc dus dat zal dan wel) als dat nodig is, ik zie het nut niet om een ventilator in er bij bouwen

PGEQRZEM

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 10:59 schreef Tijn_3d het volgende:
ook niet echt orgineel heb ik al jaren
en die adaptor er binne in is al helemaal geen gezicht
tap dan ergens 12 volt van de voeding af
hehe man da zie je toch niet, ik heb al gezocht voor 12V maar met die zoektocht heb ik al een fan doodgemaakt :P

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 11:03 schreef MARTIJN_ het volgende:
In mij yamaha rv-795RDS zit ook een ventilator, ik heb die ventilartor nog nooit gehoord en ik denk dat die ook nog nooit is aan geweest zal wel een temperatuur sensor in zitten.
Maar als ze in de fabriek hun werk goed hebben gedaan zal er wel een ventilator in zitten (het is een jvc dus dat zal dan wel) als dat nodig is, ik zie het nut niet om een ventilator in er bij bouwen
zoals ik zei, ik gebruik die alleen als ik mijn versterker flink aan het verkrachten ben :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Uhmm.. je fan blaast koele lucht langs je headsink... en die lucht word dus verwarmt. Vervolgens word de warme lucht naar beneden door je hele versterker geblazen.

Je moet de warme lucht afvoeren!

Ik zou je fan maar ff omdraaien!!

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Tsja beetje onnodig denk ik. Die versterker is er om ontworpen dat ie zijn warmte kwijt kan. Alleen met feestjes en zo moet je opletten dat ie niet de hele tijd staat te vervormen.
Je hebt nog niet eens de helft van je koelrib bedekt :z misschien moet je hem dan maar in het midden zetten. En bij the way staat ie op zuigen? De luchtstroom moet omhoog zijn! zeker in jouw geval met de halfdekkende fan.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik kan me niet voorstellen, ook al breek je nog zo met dat ding dat ie die fan nodig heeft, ik heb al eens een teac reciever gehad waar een fan in zat en ik ergerde me dood aan dat &^(*& ding.

Verwijderd

Ja, heel leuk gedaan, en het maakt echt niet uit, nog een extra fannetje in je kamer als je de dragon orb III hebt staan draaien in je pc :9, en het is gewoon leuk om een beetje te klooien, dus gefeliciteerd met je amp-mod.

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 11:09 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

hehe man da zie je toch niet, ik heb al gezocht voor 12V maar met die zoektocht heb ik al een fan doodgemaakt :P
je kan makkelijk ergens 12 volt vandaan halen als je maar goed zoekt en anders zet je er een voltage regulator tussen dan maakt het niet uit wat je erop zet

Verwijderd

wow.. waarom beginnen mensen met een tekort aan kennis/ervaring niet gewoon met iets simpels? zoals het aansluiten van kerstlampjes op een adapter? daar kan tenminste niet echt veel mee misgaan.

De knuppel (sorry voor flaiming) hier heeft dus niet in de gaten dat hij levens, maar dan ook echt LEVENSgevaarlijk bezig is door netspanning zomaar open en bloot op te hangen in een metalen omgeving. zonde van je versterker en evt stoppen. verder is die fan totaal zinloos bevestigd, hij zal daar meer kwaad dan goed doen. ten eerste de luchtstroom. de ontwerpers van jvc hebben de kastindeling (layout) zo berekent en bedacht dat de warme lucht van onder naar boven kan stromen. wat doe jij? je brengt een fan aan die warme lucht nog eens fijntjes door je hele versterker gaat blazen met het ernstige risico op 'hotspots' (wat je in een compu kast ook krijgt als je netals jij een beetje niet serieus nadenkt bij wat je doet)
dit verkort de levensduur van je versterker, dus zou er mee uitkijken. ten 2e, die fan is super onefficient geplaatst, want hij zit niet DIRECT tegen je caserooster aan. je moet nl. zorgen dat je 100% frisse lucht aanzuigt, of 100% warme lucht uitblaast. aangezien jouw fan niet direct tegen het rooster zit zorg je meer voor wervelstormen (en dus ook weer hotspots) dan voor frisselucht inlaat.

voor de voeding voor je fan.. man regel gewoon een mooie 12 of 9v aansluiting bij de trafo, of maak een klein voedingsprintje wat je degelijk isoleerd en goed stevig bevestigd. (gewoon 12v spanningsregelaartje, wat c'tjes en klaar is kees)

je hebt fans gemold bij je zoektocht naar 12v???? tjee!! mensen zoals jij horen niet bij schroevendraaiers in de buurt te kunnen komen!!! nooit gehoord van een fatsoenlijke multimeter of scoop om je desgewenste signaal/spanning/voedingsspanning op te zoeken? DOH |:(

Suc6 met het verbeteren van je mod, en ik wens je een goed eindresultaat toe..

Ps. Begrijp me niet verkeerd. ik heb waardering voor mensen die zien dat hun apparatuur een verbetering nodig hebben. ofwel in de vorm van een betere koeling, ofwel in (elektro)technische verbeteringen. Maar zorg dan ook dat je het goed doet. Ja toch? Ikzelf heb ook al sinds m'n 8e m'n voedingen zitten verbeteren in de vorm van een stabielere/ mooier afgevlakte uitgangspanning, een verbeterde koeling dmv fans en verbeterd luchtstroomprofiel. verder moesten ook allerlei zenders, tv's, stereo's moederboorden, eigen ontwerp mobo's, embedded systemen, en voedingen eraan geloven om wat verbeteringen te krijgen. dus zie me niet als een frigide persoon die geen apparaat open durft/wil maken. integendeel. maar ik ben er, als ontwerper, wel 100% voor dat het ook GOED gebeurd.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik zou er nog geen seconde over na denken.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ik heb ff zitten denken hoe ik die fan er het beste in kon zetten. Maar je hebt geen gelijk als je zegt dat de lucht alleen maar door de kast wordt geblazen, de ruimte onder de heatsink is namelijk 1 groot rooster dus het komt er onder uit. hoewel ik denk dat ik nou beter de fan om kan draaien

over dat de fan het gebied niet helemaal bedekt, dat doet ie wel bijna, de 4 eindversterkers zijn niet over de hele heatsink verspreid dus hij haalt het net.

even over die 12 volt, die is er niet, het laagste wat ik kon vinden op die trafo zat zo rond de 50 volt, waar dus die fan aan dood ging. en als ik op de versterker zelf 12 ga zoeken, nee ja dan zou ik slim zijn, dan verhoer je je output signaal ja! deze oplossing is toch zeker een van de betere. Hoewel ik hem netter had kunnen inbouwen

en Axkman: je kan ook wel eventjes normaal reageren. die blote netspanning in de versterker is er toch wel, bovenop de trafo, daar zit je makkelijker met je vinger tegenaan dan tegen die stekker.
De versterker is idd ontworpen om te werken zonder fan. en ik zet hem ook alleen aan als ik hem aan het "verkrachten ben" he liever een fannetje dan een kappote eindversterker. tja ieder zijn eigen mening hoor ;)
Dat de fan niet optimaal geplaatst is dat zal ik bij deze toegeven maar zo erg dat ie de levensduur verkort? ik dacht het niet, de eindversterkers worden wel degelijk gekoeld.

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
Ik vind het wel grappig :P

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 18 november 2001 10:56 schreef AtomicShockwave het volgende:

"lijm die loslaat" euh jongen heb je ooit bison montage kit los zien laten? :)
Ja. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 18 november 2001 14:02 schreef Nacho_Man het volgende:
Ik vind het wel grappig :P
Ik vind het ook wel grappig, alleen is het wel totaal nutteloos ;).

Versterkers mogen best wel warm worden hoor. het is niet zo dat je met een koeler op een simpele versterker ineens harder kan spelen enzo :P. (theoretisch vast wel :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Verbetering aangebracht:

De fan zit nu tegen de case. Er wordt nu alleen van buiten aangezogen, en de fan bedekt nu een groter gedeelte van de heatsink

De levensgevaarlijke contactpunten zijn afgeschermd met tape :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 14:33 schreef JvS het volgende:

[..]

Versterkers mogen best wel warm worden hoor. het is niet zo dat je met een koeler op een simpele versterker ineens harder kan spelen enzo :P. (theoretisch vast wel :o).
hehe die illusie heb ik me ook nooit voorgenomen :D
lol hoe meer fans hoe harder, ja hoe harder je de fans hoort ja :P

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:44
wel als de lijm warm wordt (bijv. door het verkeerd plaatsen van de ventilatie ;) )

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 14:30 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ja. :)
als ik die trafo eraf probeer te trekken trek ik eerder de behuizing kapot. Gegarandeerd

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 14:39 schreef internetinfo het volgende:
wel als de lijm warm wordt (bijv. door het verkeerd plaatsen van de ventilatie ;) )
lijm 100graden? naaaaah

Verwijderd

Hmm heb je er wel eens aan gedacht dat de versterker zo is ontworpen dat wanneer hij te warm word hij in beveiliging treed. Nu je de lucht circulatie in je versterker verandert heb je kans dat misschien door het bv koelen van je temp sensor van je beveiligings circuit alsnog je versterker opblaast omdat de sommige power transistoren/fets van je eindversterker toch wat te warm worden ? Zo ook leuke temp verschillen tussen de verschillende transistoren/fets wat tot versterkingsverschillen kan leiden waardoor je geluid niet geheel meer optimaal klinkt.

Het is een beetje gaan dwijlen met de kraan open, ofwel je kan beter de kraan dichtdraaien ipv een grote waterbak onder de kraan zetten.

Kijk eerst eens na waarom je versterker zo arm word, misschien beetje verkeerde speaker keuze t.o.v. versterker ?

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 15:14 schreef petalwing het volgende:
Hmm heb je er wel eens aan gedacht dat de versterker zo is ontworpen dat wanneer hij te warm word hij in beveiliging treed. Nu je de lucht circulatie in je versterker verandert heb je kans dat misschien door het bv koelen van je temp sensor van je beveiligings circuit alsnog je versterker opblaast omdat de sommige power transistoren/fets van je eindversterker toch wat te warm worden ? Zo ook leuke temp verschillen tussen de verschillende transistoren/fets wat tot versterkingsverschillen kan leiden waardoor je geluid niet geheel meer optimaal klinkt.

Het is een beetje gaan dwijlen met de kraan open, ofwel je kan beter de kraan dichtdraaien ipv een grote waterbak onder de kraan zetten.

Kijk eerst eens na waarom je versterker zo arm word, misschien beetje verkeerde speaker keuze t.o.v. versterker ?
de speakers hebben een iets hoger wattage dan de versterker aanbeveelt de versterker is 2X65 watt ofzo en de boxen zijn 100watt per stuk. Normaal wordt ie niet asociaal warm maar ik ga me wel zorgen maken als ik hem echt gewoon een tijd lang hard heb staan. daarvoor zit ie erin

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

frapex

got r00t

ehm.... gaat de versterker nu harder lopen? komt er nu meer power uit :?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 15:19 schreef frapex het volgende:
|:( wat denk je zelf

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 15:19 schreef frapex het volgende:
nee hij blijft koeler. mijn nieuwe pm1500r word na een paar uur luisteren wel een klein beetje warm, maar een fan inbouwen doe ik dus echt niet.. werkt prima zo, heatsinks zijn groot genoeg :Y)

Verwijderd

Ik doelde dus op impedanties van je speakers die je versterker niet leuk vind. Ik had bv eerst een Denon AV versterker gekoppelt aan mijn speakers, echter mijn speakers willen nog wel eens onder de 4 ohm (versterker min 4.3 ohm) komen bij bepaalde muziek stukken. Gevolg was dat de versterker het niet trok en er mee stopte. Dit terwijl mijn volume nog niet eens op de helft open stond en de versterker werd al warm. In de versterker zelf zat al een fan welke de versterker koelde wanneer deze te warm werd.

Op dit moment heb ik 2 mono blokken zonder ventilator maar wel afgestemd op de vraag van me speakers en nu doen deze qua warmte niks ... ofwel worden gewoon niet warm ook na lang en luid spelen.

Verwijderd

>de speakers hebben een iets hoger wattage dan de versterker

De speakers zijn van een iets hoger vermogen dan de versterker

>als ik de 12v van de versterker print aftap verhoer ik m'n output signaal

Waarom zou je? Als je 12v voedingsspanning kan vinden (waar dan ook) dan kan je dat gewoon gebruiken. ontkoppel c'tje van 10n of 100n over de aansluitingen en je kan rustig je fannetje aansluiten hoor, niets geen gehoer of storing :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
pfew de reacties beginnen iets positiever te worden :D

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 18 november 2001 14:33 schreef JvS het volgende:

[..]

"Psychoacoustiek" (c) JvS 2001 Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/laugh.gif

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

He Axman, wat is jouw probleem :? Iets minder flamerig zou niet erg zijn.

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Op zondag 18 november 2001 09:47 schreef bazs2000 het volgende:
Niemand heeft nog gevraagt wat de stressed temps zijn van die versterker. :+

Nee ff zonder gekheid, ik heb ook met de gedachte gespeeld om in mijn Rotel RB-1000 een fannetje in te bouwen.
Dit apparaat heeft ook de nare eigenschap om heet te worden.

Maar ik doe het niet omdat ik alles zo stil mogelijk wil hebben, en een verterker werkt ook goed als ie warm is... Toch. :?
Ik heb een Rotel RA-921, Maar je moet er geen fan inzetten, voor zover ik weet moet ie zowiezo eerst goed warm zijn zodat ie mooi klinkt, natuurlijk is elke graad daarboven natuurlijk weer niet goed, maar volgens mij verlaagd de fan de temp zoveel dat je net zo goed een Sony versterker van een paar geeldjes had kunnen kopen als je het verschil niet denkt te horen. (heb ik trouwens ook, want ik hoor het verschil toch niet door een goedkope geluidskaart) Die Rotel ga ik straks aansluiten op mijn toekomstige HiFi-set

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Huh da's vreemd, ik heb mijn rotel 972 voortrap gewoon op mijn 1070 eindbak gezet, omdat ie niet meer dan handwarm wordt, ook al draai je een hele tijd loeihard...

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 20:52

Metten

ik hou het graag simpel

Ik heb ook weleens met deze gedachte gespeeld, ik gebruikte mijn Sony TA-FB930R weleens op feestjes en dan met 4 boxen (wel 8 ohm allemaal) hard spelen en hij schoot in de beveiliging. Nu maak ik me niet zo'n zorgen dat mijn amp er van zal sterven, maar het is toch knap kut als je opeens *klik* *stilte* krijgt op een feestje. hij deed het vrij snel daarna gewoon weer, minus het 2e paar boxen.

Maargoed hij werd dus te warm dus wat ik dan dacht wat zou kunnen helpen is een omhoog gerichte 220v 12cm fan bovenop het rooster leggen zodat de luchtstroom omhoog versnelt. Weten de experts wat het effect hiervan zou zijn??

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ja volgens mij gaat dat wel werken maar je kan hem dan het beste niet strak op het rooster leggen maar 2 tot 3 mm er boven laten zweven.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op zondag 18 november 2001 15:16 schreef AtomicShockwave het volgende:

de speakers hebben een iets hoger wattage dan de versterker aanbeveelt de versterker is 2X65 watt ofzo en de boxen zijn 100watt per stuk. Normaal wordt ie niet asociaal warm maar ik ga me wel zorgen maken als ik hem echt gewoon een tijd lang hard heb staan. daarvoor zit ie erin
Hmmmz. Heb ook een JVC-receiver staan met omgeveer deze specs. Is weliswaar een iets ouder model, maar oververhitting heb ik nog nooit last van gehad, alleen overbelasting :P En dan schakelt ie zichzelf heel netjes uit. Wat er bij mij vooral warm wordt, is de trafo die er in zit, van de condensatoren heb ik nog geen last gehad. En hij krijgt hier regelmatig op z'n donder hoor!

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

al met al krijg je wel veel replies :P
Pagina: 1