Toon posts:

Advies koeler gevraagd.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 1400mhz, en tja die worden nou eenmaal warm/heet.
Full-load (omzetten DVD --> MPG/Divx bijv) bereik ik soms wel 63 graden.
Dit alles met mijn Spire-cooler. Type : 5E34B3-H.

Volgens de site heeft de Fan de volgende specificaties :
5000 RPM +/- 10%.
31.8 dB
22,10 CFM at 5000 RPM.

Nu heeft een vriend van mij nog een Alpha PAL-6035 MFC, helaas zonder heatsink, maar gelukkig wel een fan. :)
De specificaties van de Alpha-fan :
5800 RPM
38 dB
30,00 CFM.

De Alpha-fan heeft meer toeren, meer geluid :( , en koelt meer.
Kan ik deze fan ook op mijn Spire Heatsink plaatsen zonder problemen ??
Zou hij dan beter koelen, of kan ik het maar beter niet uitproberen ??

Wie heeft er tips ??

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wil je overklokken? Anders zou ik echt niet de moeite nemen voor een misschien iets lagere temperatuur...

Verwijderd

je kan het altijd proberen natuurlijk, werkt het niet zo zoals jij wilt palaats je de oude weer terug.

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
mischien doet een betere cooler wonderen?? ik zou em iig op deze temp als ie daar nu al op zit niet over clocken... kweet niet of dit een goeie cooler is, zou bijna wel zo moeten zijn, beetje vaag allemaal, mischien doet een betere cooler wonderen, zeker weten doe ik niet dus niet gaan skellen ofzo :)

en probeer je oude cooler er gewoon op tezetten... komt vast goed... en een beetje meer geluid boeit toch ook niet ZO veel... mijn cooler maakt soms een hels kabaal in eens... naja het zei zo :)

Verwijderd

Je kunt de dragon Orb proberen, wel met storm fan upgrade en een beetje case-cooling.
Daarmee, houd ik hem (1,4) rond de 40 raden stressed.
Gebruik wel artic silver 2!

Verwijderd

Koop een NoiseControl Silverado :7

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 01:25 schreef artecman het volgende:
mischien doet een betere cooler wonderen??
Inderdaad, misschien moet je de keuze maken om je oude koeler het raam uit te gooien ;)

Als je niet krap bij kas zit en het beste met je CPU over hebt, ga dan voor de Alpha PAL8045T of de Swiftech MCX-462. Op beiden past de Papst 8412NGML (19dBA) en deze koelt redelijk goed, terwijl je 'm niet eens kan horen :9~

Verwijderd

Topicstarter
De heatsink is nu gelukkig ook boven water.
Lag nog ergens in een doos, terwijl hij dacht dat hij weg gemikkerd was.

Dus nu heb ik een complete Alpha PAL6035-MFC.
Zal ik dat dan eens proberen ipv mijn standaard Spire cooler ??

De fan van de Spire blaast op de processor, en zoals ik begrepen heb zuigt de Alpha bij de processor vandaan.
Moet ik de Alpha gewoon laten zuigen, of omdraaien en ook laten blazen naar de CPU toe ??

In ieder geval bedankt voor jullie reactie's.

Verwijderd

hoe komt het dat die dingen van jullie altijd zo warm worden mijn 1400 mhz komt echt niet boven de 50 graden uit met een standaard fan

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 12:30 schreef Tijn_3d het volgende:
hoe komt het dat die dingen van jullie altijd zo warm worden mijn 1400 mhz komt echt niet boven de 50 graden uit met een standaard fan
Aak met standaard koelprut ertussen of Artic Silver? Want dat maakt ook heel veel uit. Spire-koelprut is nl. behoorlijk slecht...

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 11:19 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Inderdaad, misschien moet je de keuze maken om je oude koeler het raam uit te gooien ;)

Als je niet krap bij kas zit en het beste met je CPU over hebt, ga dan voor de Alpha PAL8045T of de Swiftech MCX-462. Op beiden past de Papst 8412NGML (19dBA) en deze koelt redelijk goed, terwijl je 'm niet eens kan horen :9~
Die oude heatsink kan je beter op je mobo chipset plakken! :)

En de Alpha 8045 is echt een meesterlijke koeler! Die Swiftech is nog ietsjes beter, maar kost ook meer en is voor zover ik weet nog niet in NL verkrijgbaar.

Kan je trouwens niet ff de temp van je kast posten? Misschien koelt je koeler de cpu wel met te warme lucht?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 12:30 schreef Tijn_3d het volgende:
Wat voor standaard fan heb jij dan ?? Merk, type enz.
Ik vindt het ook vreemd dat bij de ene een standaard-koeler prima werkt, en bij mij toch een graad of 10 warmer wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 13:04 schreef Brabus het volgende:

[..]

Die oude heatsink kan je beter op je mobo chipset plakken! :)

En de Alpha 8045 is echt een meesterlijke koeler! Die Swiftech is nog ietsjes beter, maar kost ook meer en is voor zover ik weet nog niet in NL verkrijgbaar.

Kan je trouwens niet ff de temp van je kast posten? Misschien koelt je koeler de cpu wel met te warme lucht?
De temp van mijn kast weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Ik gebruikte Motherboard Monitor 5, en kreeg daaruit 3 metingen.
62 graden ---> lijkt mij de CPU
23 graden ---> de kast ?? :?
32 graden ---> moederbord ?? :?

De onderste lijken mij vrij normale temperaturen, toch ?

Verwijderd

CPU temp van 62oC is IMO te hoog, zeker nu het geen zomer meer is. Die andere temps zijn gewoon redelijk goed, dus daar is niks mis mee 8-)

Elk temps-monitoring programma geeft verschillende waarden aan, dus het het kan best zijn dat sommige tweakers lagere temps "hebben" dan anderen met precies hetzelfde systeem *D

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 11:14 schreef LoPoZ het volgende:
Koop een NoiseControl Silverado :7
riiiiiiight, niet dus :)
Silverado is TE duur
TE lawaaierig
en koelt TE weinig als men kijkt naar prijs/kwaliteit-verhouding.

Houd je huidige koeler en wees er blij mee , ik heb dezelfde config als jij en ik zit stressed al op 69 graden
Das redelijk normaal voor een 1.4 TB

w0ei!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op maandag 19 november 2001 11:50 schreef waxem het volgende:

[..]

riiiiiiight, niet dus :)
Silverado is TE duur
TE lawaaierig
en koelt TE weinig als men kijkt naar prijs/kwaliteit-verhouding.

Houd je huidige koeler en wees er blij mee , ik heb dezelfde config als jij en ik zit stressed al op 69 graden
Das redelijk normaal voor een 1.4 TB

w0ei!
dat scheelt, de silverado is 1 van de stilste coolers... ik heb hem hier op 12V en ik hoor hem gewoon niet boven mijn Voeding fan uitkomen...

en op zich koelt ie wel lekker (vergeleken met jou 69 graden), bij zit ie op 50 graden stressed... en dan nog niet eens ASII... :)

edit:

foutje
Pagina: 1