Toon posts:

Compact Flash Probleem: Wie helpt ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een Agfa CL20. Perfect dingetje, op die 1mb geheugen na offcourse :-). Dus wat doe ik, ik haal een Compact Flash kaartje erbij (Sandisk 64mb), stop die in me cam, werkt allemaal perfect. Na wat foto's gemaakt te hebben lees ik het kaartje uit op mijn USB reader en kopieer de foto's naar mijn pc. Na dit een paar keer gedaan te hebben ziet mijn Cam die Flashkaart opeens niet meer ?!:-'( Ik trug naar de winkel en Flash kaarje geruild, na een dag WEEEEER hetzelfde probleem :-(. De cam geeft een piepje bij het insteken van de kaart en vervolgens gaat het lampje leuk knipperen, maar verder ziet hij de kaart niet en kan ik niks meer doen.

WIE O WIE kan hier iets nuttigs over zeggen....:?

Tnx....

Verwijderd

ik heb ook een cl20 met 64 mb flash maar eerst kon ik 371 fotos maken als ik het kaartje geformteerd had en nu (5 keer formateren later ) nog (maar) 360 zo erg is dat natuurlijk niet maar wel vreemd. zometeen kan ik weer 10 fotos minder maken :(
mischien als ik hem in een ander fototoestel of reader formateer dat het helpt

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
dat heb ik nu ook ...

hoe kan ik dit oplossen ? ik heb een pcmcia reader ... en daarmee kan ik em formateren in Windows (95 op me laptop) naar FAT12 en FAT16

Kan ik dat zomaar doen ?

• Vrieskist
* Vrieskist heeft de oplossing !

ff die schijfcontrole erover heengooien (als je een pcmcia adapter ofzoiets hebt)

Dan vind ie een paar bestanden die er nog op staan ... maar niet worden weergeven ofzo... die kan je dan verwijderen :)

en hup het werkt weer goed :)

Verwijderd

Ik wel vaker gehoord dat je niet op een PC de foto's mag wissen omdat dat de camera moeilijk gaat doen. Is bij mij ook zo (smartmedia). Ik wis dus altijd de foto's in mijn camera en heb nooit problemen zo. :)

• Vrieskist
Op vrijdag 07 december 2001 13:23 schreef I.Nijman het volgende:
Ik wel vaker gehoord dat je niet op een PC de foto's mag wissen omdat dat de camera moeilijk gaat doen. Is bij mij ook zo (smartmedia). Ik wis dus altijd de foto's in mijn camera en heb nooit problemen zo. :)
heb ik ook altijd gedaan.... bekijk soms wel eens de plaatjes op me laptop .... (heb geen lcd scherm op me camera). En toch dit probleem :) maar nu niet meer.

Verwijderd

he vrieskist heb je nu hetzelfde probleem als mijn of Bootini?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
For the record..

Mijn CompactFlash heeft nog nooit moeilijk gedaan.. Ik delete de foto's eigenlijk ook altijd op mijn comp.. Duss, niet altijd problemen. Wel als je je CF kaart niet goed in je cam doet, foto's gaat maken en hem weer in je comp stopt. Of andersom. Maar anders nooit problemen (Kodak DC3800)..

Expanding the inexpandable

Pagina: 1