Toon posts:

Celeron loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Celeron 566@853 Mhz (op 1.95V) loopt regelmatig vast als het systeem al lange tijd aan staat. Is dit door de overklokking of kan dit andere redenen hebben?

Het systeem hangt dan gewoon; bevriest als het ware.

Heeft iemand ervaring hiermee en zou de aanschaf van een Celeron 1Ghz op mijn Abit Be6-2.2 bord een verbetering zijn?

Verwijderd

Check de temperaturen eens..... Mischien dat je celly te warm wordt.

Het kan ook zijn dat je geheugen het niet meer trekt, En mischien is het zelfs zo dat die celeron die snelheid gewoon simpelweg niet aan kan (of niet helemaal)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Wat is een lange tijd :?
Ik zou zeggen, clock hem eens iets terug en kijk of hij dan nog dezelfde problemen geeft :)

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
vrij wel zeker dat het door je overclocking komt... dus hij loopt gewoon net niet stabiel genoeg... ietsjes terug clocken, of beter cooling, maar die zal je vast wel hebben want je hebt em mooi een eind op geclocked zeg :) probeer em gewoon ietsjes terug tezetten zoals hier boven gezegt werd. of haal ergens zon progje op dat is er wel om je cpu wat stabieler telaten lopen, vraag me niet waar want ik zoek er namenlijk ook nog steeds op....

greetz!!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Kijk idd effe met de search terug in de tijd.
Toen de Celly 566 uitkwam zijn er tientallen topics over verschenen. Het was idd een geweldige CPU die 566, alles lukte met dat ding.

Verwijderd

Mijn Celeron 566@853 Mhz (op 1.95V) loopt regelmatig vast als het systeem al lange tijd aan staat. Is dit door de overklokking of kan dit andere redenen hebben?
Ik neem aan dat je win draait ? Ik weet ook niet over hoe lange uptime je spreekt.. maar het is een bekende MS trekje dat je nooit goede uptimes kunt halen met hun producten (voornamelijk win9X) install Linux zou ik zeggen.. ;)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 11:01
Ik heb ook een Celly 566 @ 723 nu, omdat XP hoger niet leuk vind, HEEL GAAR vind ik dat.

Maar probeer eens betere koeling, en een Bios update. Misschien helpt het.

Verwijderd

Mmm raar. Mijn celeron doet wel 1050mhz met XP. Helemaal geen problemen. Zit je cooler er wel goed op. Was ook het geval bij mijn buurjongen namelijk. Zaten van die nopjes onder zijn Alpha waardoor ie steeds vast liep. Nu loopt zijn 633 weer heel stabiel op 950mhz.

Greetz

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Hmm. helemaal hangen klinkt als koeling of te weinig voedingsspanning voor de megaherzen. Kan je hem hoger zetten? Let wel, als je hem hoger zet wordt hij weer warmer en moet je dus weer beter koelen. Die van mij moest voor stabiel draaien op 900 best wel hoog, maar dat kan verder dus niet echt kwaad. Intel CPU's kunnen wel tegen een stootje: als hij te heet wordt dan zet hij zichzelf gewoon uit. :)

||
\/ Check mijn sig voor voltage 8-)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
zal idd wel door het ocen komen.
ik heb een 566@850 @1,8V lopen

No problemo

Ik kan hem ook op 953 mhz laten lopen, maar dan heb ik wat problems met mijn pci (scsikaart, nic) omdat deze dan 37 mhz is, maar dit is bij jou niet het geval omdat je pci gewoon 33.3 mhz is. Dit doettie ook bij hogere voltages. Heb geprobeert tot 2V maar geen stabiliteitswinst. Veel besturingssystemen gehad, Win98SE, Win2k, WinME, WinXP, maar nog steeds de problems.

Binnekort gaat de scsi-brander in de server, dan nog eens proberen :)
Pagina: 1