Remote beheer, welk pakket voor over internet.

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07
Mijn vraag,

Welk pakket, naast PCAnywhere, kan werkstations overnemen van users/klanten, over internet en heeft daarbij naast een goede beveiliging ook nog eens een acceptabelle reponstijd over minimaal 128Kbps lijnen (2xBRI ISDN).

Werk je met zo'n pakket, welk pakket is dat dan en hoe bevalt het jou en de users/klanten ?

PCAnywhere vind ik namelijk een te grote impact hebben op het systeem, mijn inziens is het te groot en te log geworden. Gewoon teveel toeters en bellen.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Gemakkelijk, klein, snel, universeel bruikbaar en freeware - het bestaat nog :) Ik beveel VNC van harte aan.

http://www.uk.research.att.com/vnc/

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

of eventueel Remotely Anywhere
werkt alleen onder windows btw..
en is niet goedkoop :)

maar je kan er wel veel mee :-P

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Bij m'n stagebedrijf gebruiken ze netsupport, gebruiken ze dan voor de helpdesk. Op afstand mee kijken en evt. helpen.

• OldButNotSoWise
Op zondag 18 november 2001 00:31 schreef DeBolle het volgende:
Gemakkelijk, klein, snel, universeel bruikbaar en freeware - het bestaat nog :) Ik beveel VNC van harte aan.

http://www.uk.research.att.com/vnc/
Heb het natuurlijk even bekeken, ziet er heel goed uit helemaal in combinatie met ZeBeDee

Nou nog even testen over internet of de response een beetje redelijk is, want een echt antwoord daarop krijg je niet.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

SSHD; VNC voor grafische zaken.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Remote administrator :+ :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

BO2K, controllT

• OldButNotSoWise
Sorry mensen, grijp even in :P

Kijk heb natuurlijk zelf ook het e.e.a. opgezocht, waar ik nu naar op zoek ben is ervaringen van mensen die met zo'n pakket werken.

Bijvoorbeeld of het pakket waar hun mee werken ook over een 128Kbps nog redelijk hanteerbaar is of dat het alleen over 10mb netwerken pas lekker begint te werken.

Dadelijk heb ik een lijst met 100 programma's en weet ik nog niets :+

Verwijderd

Wij gebruiken VNC om NT4 servers/werkstaions op afstand te beheren, het is veilig, makelijk het enige nadeel is dat het niet heel erg snel is maar werkbaar over een enkel ISDN lijntje.

In het geval van win2k server gebruiken we terminal service omdat dit toch een stuk sneller werkt.

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:11

Struis

Tis wat he.....

Wij gebruiken op het werk citrix.

Werelds mooi programma.

• TG
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

remotly anywhere draait bij ons op de server en ik kan over een enkele isdn prima de server besturen

het is een soort van webserver en je benaderd je server dus via een browser en ip adres :)

imho werkt het prima.. zij het wat duur voor persoonlijke aanschaf :P :'(

• ijdod
  • Laatst online: 01-05 07:42
Over het algemeen wordt PCDuo door diverse testers aangewezen als het meest efficient met bandbreedte. Zelf heb ik een aantal van de hierboven genoemde pakketten getest (n.a.v. een vergelijkbare discussie) tegen PCDuo, op m'n Casema Basic kabelmodem (da's dus vergelijkbaar met een analoog modem), waarbij de server op 1024x768@256 liep. PCDuo was aanmerkelijk sneller dan de rest, hoewel het verschil uiteenliep. Uiteraard blijft het een trage lijn, maar bij PCDuo vond ik het wachten acceptabel. Ik heb bij het testen diverse zaken getest, zowel 'normale' vensters, als grafische vensters.

De footprint wat geheugen een resources betreft is 'ie normaal, dus een 4 MB idle (dat zijn de meesten) zonder cpu load, in gebruik wel iets CPU load, een paar %.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

We werken hier naast terminal services ook met NetOp.
Zeer uitgebreid pakket met o.a. file transfer en chat/audio-chat. Snelheid is prima.

http://www.danware.com

Nederlandse distributeur is Mensys:

http://www.mensys.nl

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 21:46
Remote administrator. Zelfs over een 56 K modem bloedje snel. En eerst 30 dagen gratis te proberen. Echt een fantastisch pakket.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Netmeeting is ook goed te gebruiken als je 'remote desktop' activeert. Werkt een stuk sneller dan VNC.

• ijdod
Rendier: probeer PCDuo eens, als je Remote Administrator al snel vind :). Overigens hebben de meeste pakket een gratis probeer periode.

• Bockelaar
  • Laatst online: 04-05 15:37
Persoonlijk vind ik Dameware een erg prettig tooltje voor remote beheer. Je hoeft voor een hele hoop zaken de desktop niet eens over te nemen. Ik weet niet wat de performance is over een ISDN verbinding, ik ken hem in een 100mbit LAN, een 10mbit LAN, en vanaf thuis met 512/64 kbit verbinding. Op die verbindingen werkt eigenlijk elke tooltje wel aardig.
trouwens: ControlIT is traag en vervelend (uit ervaring), zou ik niet gebruiken.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Is er een pakket dat enkel verkeer zend over een te bepalen poort bv poort 21?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

CIM

Voor de mensen die VNC prettig vinden (opensource, multiplatform etc.) en de mensen die de snelheid van RAdmin belangrijk vinden, is er TIGHTVNC.(www.TIGHTVNC.com).Ik gebruik hem zelf en heb er zelfs RAdmin voor verwijderd. Werkt ook prima op mam's kabeltje naar mijn pc toe.

Werkt ook via de browser btw (!!).

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 08:24
Op zondag 18 november 2001 11:31 schreef tomsworld het volgende:
Ja, Remote Administrator. Het is al eerder gezegd in dit topic, maar Remote Administrator is de absolute king! Zeker als je de prijs ook nog in de vergelijking meeneemt. Kost slechts $35 dollar per 2 PC's. Zelf gebruik ik Remote Administrator voor het onderhoud van ons bedrijfsnetwerk over 1 ISDN lijntje. Respons is prima. Werkt onder alle Windows platforms.

De enige tool die echt goed presteert is Microsoft Terminal Server (en dus ook Citrix Metaframe). Maar deze zitten in een heel andere prijscategorie.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Op zondag 18 november 2001 11:41 schreef MarcKonings het volgende:

[..]

Ja, Remote Administrator. Het is al eerder gezegd in dit topic, maar Remote Administrator is de absolute king! Zeker als je de prijs ook nog in de vergelijking meeneemt. Kost slechts $35 dollar per 2 PC's. Zelf gebruik ik Remote Administrator voor het onderhoud van ons bedrijfsnetwerk over 1 ISDN lijntje. Respons is prima. Werkt onder alle Windows platforms.

De enige tool die echt goed presteert is Microsoft Terminal Server (en dus ook Citrix Metaframe). Maar deze zitten in een heel andere prijscategorie.
Ik gebruik op mijn server zoveel mogeleijk TS maar het probleem is dat deze datat over 3389 zend en die poort is geblokt op school en ik wil graag mijn desktop op school. Daarom een programma dat data over bv 21 zend.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• ijdod
De meeste tools doen dat. Sommige tools hebben zelfs de mogelijkheid om simpelweg een webinterface te gebruiken. PCDuo doet beiden, de web interface is via ActiveX.

Wat de Citrix-achtige oplossing betreft: in welke manier presteert die beter dan een aantal van de hierboven genoemde oplossingen? De terminal-server oplossingen die ik gezien heb (zowel MS als Citrix) presteren vergelijkbaar, en in sommige gevallen minder. Wel hebben ze wat, aan het concept inherente, voor en nadelen.

Ik heb al bij twee bedrijven gezien waar men de Terminal Services van Win2k AS wilde gaan gebruiken ipv, respectievelijk, PCAnywhere en PCDuo. Beiden zijn weer terug op het oude product. Als ik naar mijn servertje thuis kijk, ervaar ik hetzelfde: zelfs over het 100 Mbps LAN vind ik PCDuo plezieriger werken dan de MS Terminal Services. Nu is dat vziw een min-of-meer light uitvoering, maar toch...

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 18:41

McMiGHtY

- burp -

Op zondag 18 november 2001 11:44 schreef tomsworld het volgende:

[..]

Ik gebruik op mijn server zoveel mogeleijk TS maar het probleem is dat deze datat over 3389 zend en die poort is geblokt op school en ik wil graag mijn desktop op school. Daarom een programma dat data over bv 21 zend.
Je hebt voor de Terminal Services een webdingie. Downloaden bij microsoft.com (even zoeken en dan heb je hem) integreert zich in de iis. Connect je door http://jouwipadres/tsweb als jehem standaard installeerd.
en werkt best leuk

En je iis kun je natuurlijk op een poort zetten die je wel kan gebruiken :) Op je client krijg je alleen een ActiveX dingie, dus daar moet je wel rechten tot hebben om die te draaien

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Op zondag 18 november 2001 12:42 schreef McMiGHtY het volgende:

Je hebt voor de Terminal Services een webdingie. Downloaden bij microsoft.com (even zoeken en dan heb je hem) integreert zich in de iis. Connect je door http://jouwipadres/tsweb als jehem standaard installeerd.
en werkt best leuk

En je iis kun je natuurlijk op een poort zetten die je wel kan gebruiken :) Op je client krijg je alleen een ActiveX dingie, dus daar moet je wel rechten tot hebben om die te draaien
Dat doe ik de login krijg te zien dat is op poort 80 maar vanaf dat de activex de connectie opzet gaat de data over 3389

Verwijderd

Wink2 Terminal server is geen optie lijkt me, dat draait alleen op win2k server en dus niet op de clients. In XP zit terminal server wel ingebakken.
Op zondag 18 november 2001 11:44 schreef tomsworld het volgende:

[..]

Staat de vpn poort mischien wel open op je school (uit m'n hoofd 1723, maar zoek dit even op). Je zou dan een vpn kunnen leggen en daarin weer een TS sessie..

Grtz,
Ed

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59
pcduo kan je op elke poort draaien die je maar wil dus ook op poort 21 :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien is het al gezegd..maar had geen zin om alles door te lezen...

Maar ik vind opzich heel erg belangrijk dat je extra veel info krijgt over de computer die je remote controlled. Net support heeft in zich..
Zeg niet dat dit de beste is...maar als je meer wil hebben dan alleen remotedesktop..dan zal ik zeker voor deze kiezen!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1