Toon posts:

Problemen met XP en Abit KT7 RAID moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb het volgende geprobeerd:

Het installeren van XP op mijn pc (Abit KT7 RAID, Athlon TB 1000 Mhz,40 gig Maxtor 7200 UDMA 100,392 Mb RAM,NVIDIA geforce 2 MX400,SB 128,Pioneer 16*40 DVD,Lite-on 12*32,HP Ultra VGA 21".
Zowel de Engelse als NL final version van XP krijg ik niet geinstalleerd.
Ook niet na het upgraden van zowel mijn moederboard bios als de bios van de HPT370 RAID controller.(De cd's zijn ok, want op andere pc's is de installatie wel geslaagd.)
Ook heb ik tijdens het installatieproces de XP drivers van de RAID controller geladen zoals geadviseerd. Maar ook nu liep de zooi vast.
Wanneer ik de setup in '98 opstartte (upgrade van 98--> XP kan blijkbaar), liep na de herstart de boel weer in de soep.
Na X-keer formateren en installeren van 98 SE heb ik er nu schoon genoeg van. Waarom wil dat #@!%&*^$# XP niet gewoon normaal geinstalleerd worden.
Wie van jullie kan mij HELPEN AUB??????????

GRTN LOWKICK

Verwijderd

Ik heb hier ook problemen mee gehad.
Heel lang mee bezig geweest.
Het enige wat lukte was het laden van de "fail safe" (of zoiets) setting in mijn BIOS.

Verwijderd

heb je met fail safe toevallig je raid-controller uitgeschakeld ? Misschien moet je dat eens proberen

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb 2 verschillende systemen met dit bord opgezet.
Ik heb geen enkele drivers (zelf) geïnstalleerd: alles door XP uit laten zoeken.
Alles werkt prima......

Verwijderd

Ik heb dan wel geen Abit KT7 moederbord, maar wel zo'n RAID controller. Ik had ook problemen met XP en de enige oplossing was door oude drivers voor Win2k te installeren.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
goto http://www.highpoint-tech.com/ then press support... choose your raidcontroller.... download.. the win2k drivers should work for XP... but I couldnŽt get the raid admin GUI to work in XP.. you can always press CTRL-H while booting to come in and see what mode you are using on your raidset
Van een andere site of course :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de failsave waarden geladen, dit heeft geen veranderingen opgeleverd. De installatie blijft vastlopen.

Ik heb ook al de RAID controller uitgeschakeld en de HD op de gewone IDE poort aangesloten, dit hielp ook niet.

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik heb een promise riad contr.Ook problemen gehad.
Tijdens install. de win 2000 drivers geladen, liep perfect.
Succes.

Verwijderd

Ik heb de oplossing gevonden !

1 = Haal je AGP Videokaart, en al je PCI kaarten uit de PC.
2 = Zet er 1 PCI videokaart terug in.
3 = Fdisk een partitie van minimaal 15 GB
4 = Installeer XP met de High-Point Drivers van XP Zelf
5 = Wacht Tot Installatie Klaar Is.
6 = Frommel je AGP Videokaart en de PCI kaarten er terug in.
7 = Download de laatste update van XP bij Microsoft.
8 = Pak een biertje en klop jezelf op de borst *D
9 = You've Did It

Werkte bij mij prima.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 10:45 schreef 2ThemaXtreme het volgende:
4 = Installeer XP met de High-Point Drivers van XP Zelf
Dit werkt misschien wel mooi zonder een RAID configuratie maar met RAID gaat dit niet lukken dacht ik zo. *
Als je namelijk de drivers van de XP-CD zelf pakt krijg ik de melding dat Windows niet kan schrijven naar Harddisk.
Oftewel Windows XP verwacht een IDE HDD en tijdens installatie wordt de RAID-Controller als device erbij geinstalleerd.
Wanneer er gekozen wordt voor de F6 optie en dan een RAID-driver van diskette geladen wordt, herkend Windows de RAID-Controller met de daaraan gekoppelde HDD's als partitie waarop Windows XP zichzelf kan installeren.

Iemand bekent met deze situatie ?
(twas overigens op een KT7A-RAIDv1.0 BIOS64_2.31 met bijbehorende RAID-Driver. Alles ging goed tijdens installatie maar na opstarten een BSOD).

* Correct me if i am wrong

Verwijderd

Dit heb ik gedaan op de RAID schijven, het vreemde was alleen dat als ik een partitie aanmaakte van 10GB de installatie vast liep, en als ik er 1tje van 15GB maakte dat het allemaal goed ging. Ik had alleen mijn RAID schijven in het systeem hangen, de rest heb ik er later in gezet.

Verwijderd

ik heb ook een probleem met die raid controller op de abit kt7-raid.
Ik maak namelijk een area aan in die setup van highpoint. En dan ga ik de installie van win xp uitvoeren. Na een paar tellen moet je opgeven dat je met raid werkt (f6)
Dan vraagt de setup om een diskette die keurig bij het mobo-tje geleverd wordt.
Hij zegt dan dat er op de diskette een nieuwe driver staat dan die van winxp. Je kan dan op s (van de diskette installeren) en op de enter(de drivers van winxp installeren) drukken.
Als ik op s druk dan gebeurt er niets. En als ik op enter druk dan ziet hij de raid controller niet. Als ik dan opnieuw in de setup van xp de drivers van win2k van de diskette pak. Dan ziet hij de raid controller wel. Alleen wilt de setup niet door.
Aan me xp kan het niet liggen want ik heb hem even op een andere machine met een raid controller getest en daar werkt het prima.
Als ik dan op het werk de win2k cd pak en dan het hele verhaal herhaal dan doet de installatie het wel.
Weten jullie hier misschien een oplossing voor

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Misschien hebben jullie hier wat aan:

Onofficiele Abit KTx(-RAID) FAQ (Zeer uitgebreid)
http://www.sudhian.com/faqs.cfm/fid/2/fcid/20.sud#119

Officiele Abit Windows XP-installation guide
ftp://ftp.leo.org/pub/com.../manual/english/winxp.pdf

[ Voor 1% gewijzigd door CoRrRan op 10-12-2002 13:26 . Reden: Woord toegevoegd ]

-- == Alta Alatis Patent == --

• juroz1980
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07-2025

juroz1980

Flex

Zet in de bios boot volgorde de raid er tussen verder activeer raid in je bios en schrijfbeheer
Pagina: 1