PC freezed enkele seconden na OC'en

Pagina: 1
Acties:

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:16

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Ik heb een PIII-450 MHz draaien op een Gigabyte BX2000. Omdat 't allemaal toch wat traag wordt nowadays, heb ik besloten 'm te OC'en. Op dit mobo, is de dichtbijzijnste setting van de FSB 112 MHz. multiplier veranderen is door de lock niet mogelijk.

Ik heb mijn pro nu op 4,5x112 - 504 MHz lopen. Is volledig stabiel en de pro temp. blijft mooi op 43 graden. Probleem is alleen dat de pc nu in spellen op willekeurige momenten voor enkele seconden freezed. Zowel beeld als geluid. Daarna gaat 'ie gewoon weer verder. Is er iemand die weet waar dit aan kan liggen?

Systeem:
PIII-450
Gigabyte BX2000
256 MB infineon PC133
Voodoo 3-3000 (niet oc'd en met ventilator)
Win 98Se
Soundblaster Live (oude versie)
Winbond NE2000 compatible NIC

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik denk dat het aan het overklokken ligt >:)

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
ehm, denk dat je pci et niet zo leuk vind ofzo, probeer het eens zonder netwerkkaartje ofzo :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Dit is een snelheid die normaal gesproken wel werkt met een Pentium III 450. Ik heb een keer een Pentium III 450 van een kennis inelkaar gezet en die deed het prima nog tot 558 mhz met standaard boxed Intel koeler.

Aan de hitte lijkt het ook niet te liggen, die is vrij normaal. Heb je het, om een eventueel hitteprobleem uit te sluiten, al geprobeerd om met een open kast te draaien?

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je bijzonder veel pech hebt met een slecht opvoerbare CPU.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:16

Killjoy

Klingon lawn products

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 23:42 schreef budi het volgende:
Aan de hitte lijkt het ook niet te liggen, die is vrij normaal. Heb je het, om een eventueel hitteprobleem uit te sluiten, al geprobeerd om met een open kast te draaien?
Met open kast draaien kan ik wellicht een keer proberen. Weet echter niet of ik daar iets mee opschiet. Vanavond had ik het probleem namelijk al toen ik direct na opstarten Diablo II ging spelen. Toen was de pro zeker nog niet op temperatuur.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haal al je PCI kaarten er is uit en kijk of het dan ophoud.

Verwijderd

net als bij mij ik kan nie hoger dan 350@316 ;( en kan ook me volt nie verhogen.....
Pagina: 1