Wat heb ik hiervoor nodig.

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Yo

ik heb te weinig ide kanalen in mijn systeempje.

Ik wil er dus een io kaart bijprikken waar ik cdroms en zipdrives etc. aan kan hangen. Heel simpel, wil ik niet van booten.

Wat moet ik dan hebben? en welk merk? promise?

gaat me w2k dan niet raar doen als ik hem erinzet, of dat de pc dan daarvan wil booten? weet hier nix van :)

specs

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Ja, een promise kan je prima nemen, maar die dingen zijn vooral bedoeld voor harde schijven, dus kijk niet raar of dat een cdrom gek doet als je m eraan hangt..

O ja, als jij niet wilt dat je ervan boot doet ie dat natuurlijk niet.. Hangt van je windozen af.

Je moet m trouwens onder windows 2000 wel onder een normale ide controller installeren, je kan m er niet gelijk aanhangen.

Dat kan onder XP wel, super makkelijk.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 17:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 17 november 2001 23:26 schreef gladiool het volgende:
Yo

ik heb te weinig ide kanalen in mijn systeempje.

Ik wil er dus een io kaart bijprikken waar ik cdroms en zipdrives etc. aan kan hangen. Heel simpel, wil ik niet van booten.
Zou als je dat wel zou willen wel kunnen

Wat moet ik dan hebben? en welk merk? promise?
Bijvoorbeeld een Promise Ultra100

gaat me w2k dan niet raar doen als ik hem erinzet, of dat de pc dan daarvan wil booten? weet hier nix van :)
Nee hoor, windows blijft jouw onboard-IDE als eerste aanspreken, tenzij je tijdens de windowsinstallatie gaat lopen F6-en
Verder Succes!
Op zaterdag 17 november 2001 23:32 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
Ja, een promise kan je prima nemen, maar die dingen zijn vooral bedoeld voor harde schijven, dus kijk niet raar of dat een cdrom gek doet als je m eraan hangt..
Dan zit je denk ik in de war met een RAID-controller, een ATA100 uitbreidingskaart is namelijk zéér geschikt voor Zip-drives, DVD's, CD-ROM's.

20*350ZO45°

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op zaterdag 17 november 2001 23:32 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
:?
ik heb nog nooit problemen gehad met zo'n controler-kaartje icm een cd-rom drive oid. Waar staat dat ze eigenlijk alleen voor hd's bedoeld zijn?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 20:27
Op zaterdag 17 november 2001 23:34 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

:?
ik heb nog nooit problemen gehad met zo'n controler-kaartje icm een cd-rom drive oid. Waar staat dat ze eigenlijk alleen voor hd's bedoeld zijn?
Tja, das gewoon een feit he...:P
Nee maar ze zijn echt bedoeld voor harde schijven.
Je kan er wel cdroms aan hangen, maar dat KAN problemen geven.
K heb het hier op GoT gelezen o.a., maar ik kan je nu geen harde bewijzen geven, sorry....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
dus ik prik zo'n kaart erin, start op, en windows start dan gewoon op en dan moet ik drivers instaleren ofzo?

specs

Pagina: 1