Toon posts:

ASUS P3C-D

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS P3C-D op het oog in combinatie met 2*p3 1ghz
nou is mijn vraag, omdat het een slot 1 mobo is het ik converters nodig naar fcpga, kan ik daar elke converter voor gebruiken, of heb ik daar een speciale dual fcpga convertor voor nodig.

en dan nog een vraagje, dit mobo gebruikt rimm, kan ik de 3 sloten allemaal gebruiken of alleen de eerste 2

bedankt,
Gerard

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op zaterdag 17 november 2001 22:16 schreef gpvelzen het volgende:

dit mobo gebruikt rimm, kan ik de 3 sloten allemaal gebruiken of alleen de eerste 2
Dit moederbord heeft de i820 chipset. Deze gebruikt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de i850 voor de P4, niet dual-channel rambus maar gewoon single-channel. Oftewel je plaatst rimms per stuk en niet per twee. Je kan dus gewoon 1, 2 of 3 sloten vullen.

Verwijderd

Nou heb ik ook een vraagje: is dit dan speciaal rimm omdat dit "single" is?

Verwijderd

emmm de abit en asus ondersteunen iig dual, sommige converters doen dit niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op dinsdag 15 januari 2002 16:06 schreef Scar het volgende:
Nou heb ik ook een vraagje: is dit dan speciaal rimm omdat dit "single" is?
Nee, dat zijn gewoon huis, tuin & keuken RIMM's die ook voor de nieuwste P4 borden worden gebruikt. Gewoon 1,2 of 3 PC800 RIMM's er op prikken dus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Mooi thanx!

B-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien een overbodige vraag, maar waarom in hemelsnaam een i820 platform??

Zelfs als je de mobo erg goedkoop/gratis kunt krijgen, zullen de RIMMs de prijs dermate opdrijven (als je een fatsoenlijke hoeveelheid RAM voor een dual config neemt- 256MB-512MB) dat je een 694D mobo nieuw + dezelfde hoeveelheid SDRAM voor minder zou kunnen nemen.

Qua performance ontlopen de i820 en de 694D (ApolloPro133) elkaar nauwelijks, sterker nog de ApolloPro266 is beduidend sneller (maar wel moeilijk te vinden).

ApolloPro133 mobo's heb je al vanaf €85 ECS D6VXAT - bij Alternate, waar ze ook de ASUS-CUV4X-D hebben
ApolloPro266 kun je ook van ASUS kopen, de CUV266-D voor €239

Dan hoef je ook niet te rommelen met de convertors. i820 is een dead-end platform. Nu eentje kopen is erg merkwaardig.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ja het is wel een koopje voor 67,5 euro!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op dinsdag 15 januari 2002 18:52 schreef dion_b het volgende:
Misschien een overbodige vraag, maar waarom in hemelsnaam een i820 platform??

Zelfs als je de mobo erg goedkoop/gratis kunt krijgen, zullen de RIMMs de prijs dermate opdrijven (als je een fatsoenlijke hoeveelheid RAM voor een dual config neemt- 256MB-512MB) dat je een 694D mobo nieuw + dezelfde hoeveelheid SDRAM voor minder zou kunnen nemen.

Qua performance ontlopen de i820 en de 694D (ApolloPro133) elkaar nauwelijks, sterker nog de ApolloPro266 is beduidend sneller (maar wel moeilijk te vinden).

ApolloPro133 mobo's heb je al vanaf €85 ECS D6VXAT - bij Alternate, waar ze ook de ASUS-CUV4X-D hebben
ApolloPro266 kun je ook van ASUS kopen, de CUV266-D voor €239

Dan hoef je ook niet te rommelen met de convertors. i820 is een dead-end platform. Nu eentje kopen is erg merkwaardig.
Dat de ApolloPro266 beduidend sneller is waag ik in twijfel te trekken; zo'n dual i820 is verrassend snel, en zeker sneller dan een 694D bord, alleen kun je je terecht afvragen of de meerprijs van RDRAM en de socket converters dat kleine beetje (ja, veel snelheidsverschil zit er absoluut gezien ook weer niet tussen) waard is. Daar staat tegenover dat je natuurlijk wél een Intel chipset hebt :) (voor velen een sterk argument)
En dan nog, € 124,- voor een merk (Dane-Elec)256MB PC800 RIMM is ook niet echt schrikbarend; exact twee maal zo duur als een 256MB PC133 CL2 DIMM van hetzelfde merk (maakt natuurlijk wel uit als je er flink wat MB's in wil proppen ;) )

edit:
Wat, zo'n RIMM is zelfs geen eens twee maal zo duur als een CL2 PC133 DIMM

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Prima bord.. De i820 is even stabiel en snel als bv een bx.. Zolang je maar met rdram werkt en niet met mem converters.. Maar dat doe je niet.. Geen zorgen dus !

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Topicstarter
zou dit mobo ook weken met 2* cellie 366@550 ? ik gebruik Abit convertors met instelbaar voltage, en ze ondersteunen ook smp (cpu`s ook)
ik heb die namelijk nu liggen

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

nee de 820 sjipchet ondersteunt geen 66 mhz dus geen'oude' celeron. Je zult hem dus hoger moeten klokken wil je zon celeron laten draaien

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 04:06 schreef Ossenaar het volgende:
nee de 820 sjipchet ondersteunt geen 66 mhz dus geen'oude' celeron. Je zult hem dus hoger moeten klokken wil je zon celeron laten draaien
ik scrijf ook op 366@550 dus 100mhz bus :),
maar ondersteunt dat moederbord een dual cellie wel?

en dan nog iets, hoe zit dat met het geheugen? ik weet dat ik het 3de slot niet kan gebruiken daar moet zo'n continuite (ik weet het dislekties dimm in maar moeten de 2 andere sloten dan gevult zijn of mag ik ook gewoon 1 gebruiken? en 1 leeg laten of moet daar dan ook zo'n continuite dimm in?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 februari 2002 17:30 schreef gpvelzen het volgende:

[..]

ik scrijf ook op 366@550 dus 100mhz bus :),
maar ondersteunt dat moederbord een dual cellie wel?

en dan nog iets, hoe zit dat met het geheugen? ik weet dat ik het 3de slot niet kan gebruiken daar moet zo'n continuite (ik weet het dislekties dimm in maar moeten de 2 andere sloten dan gevult zijn of mag ik ook gewoon 1 gebruiken? en 1 leeg laten of moet daar dan ook zo'n continuite dimm in?
FF hierboven lezen! (ook een vak :Z )

Je kunt ze gewoon alledrie gebruiken en de RIMMs hoeven niet per 2 gebruikt te worden. Over de cRIMMs bij 820 weet ik niet zo- ooit gedacht om bij www.asus.com de manual te downloaden :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 17:52 schreef dion_b het volgende:

[..]

FF hierboven lezen! (ook een vak :Z )

Je kunt ze gewoon alledrie gebruiken en de RIMMs hoeven niet per 2 gebruikt te worden. Over de cRIMMs bij 820 weet ik niet zo- ooit gedacht om bij www.asus.com de manual te downloaden :?
de manual zegt daar niks over (?) is meer een reclame blaadje, de geheugen configs het ik nu ook al
rimm0: je RIMM bankje
rimm1: CTRIMM
rimm2: C-RIMM

of

rimm0: je RIMM bankje
rimm1: je RIMM bankje
rimm2: C-RIMM

of

rimm0: C-RIMM
rimm1: C-RIMM
rimm2: Dimm riser (niet aan te raden)
Pagina: 1