Dedicated CS Linux Server

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik wil nu met linux (madrake 8.1) een HL-CS server gaan draaien, maar zodra ik hem heb gedownload (ftp.strikerz.net) en heb uitgepakt wil ik hl opstarten met ./hlds_run -game cstrike <nog wat meer commands>
en dan zegt hij libhlwon.so: cannot open object file: no such file or directory
en is dan weer terug in de console (van linux that is)
ik heb alles al geprobeerd
de server opnieuw installeren, heel linux en partities gewist en opnieuw gemaakt...

de harddisk (4gig) heeft ong. 10 bad sectors, maar die zit op het einde, en dat heb ik juist unallocated gelaten (1gig aan het einde)

weet iemand waar dit aan kan liggen?

kan het er mischien aan liggen dat ik hem van een andere ftp moet downloaden, dat die van strikerz corrupted is

Verwijderd

probeer eens de dir waar je hl in hebt staan aan /etc/ld.so.conf toe te voegen en dan het commando
ldconfig uitvoeren
en dan nog eens proberen hlds uit te voeren

Verwijderd

Mjah, je doet een hoop werk voor niks.

De foutmelding is dat hij dat bestand niet kan vinden.
Staat dat bestand ergens anders dan? Waar?

En die executable, waar zoekt hij dat bestand?
Probeer eens: ldd <executable>
Dan zou hij een lijst moeten geven met libraries die hij probeert te laden.

• CU2morO
Op zaterdag 17 november 2001 23:01 schreef laafke het volgende:
probeer eens de dir waar je hl in hebt staan aan /etc/ld.so.conf toe te voegen en dan het commando
ldconfig uitvoeren
en dan nog eens proberen hlds uit te voeren
hier snap ik dus geen ene kont van (van het topic onder die van jou ook niet BTW, jullie zijn natuurlijk allemaal heel slim, maar ik ben maar een n00b op het gebied van linux :P dus kun je het mischien nog eens stap voor stap, letterlijk uitleggen wat ik moet doen?

• CU2morO
en nog een update:
als ik het bestandje libhlwon.so wil uitvoeren zegt ie: segmentatie fout, core dumped (waarna er een rood :? weergegeven filetje met de naam core komt te staan in de dir)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12

zwik

randomized

Heb je dit toevallig ook gedaan ?
code:
1
export LD_LIBRARY_PATH=/halflife/hlds_l:$LD_LIBRARY_PATH

Hier moet je dus wel de goede dir typen ;) . Dit kun je gewoon in je profile zetten zodat je dit niet iedere keer hoeft in te voeren als je je pc opnieuw opstart.
Ik heb hier thuis het volgende:
code:
1
export LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/games/halflife/hlds_l:$LD_LIBRARY_PATH

Veel succes.

Verwijderd

Volgens mij kun je beter eerst proberen enige basiskennis van Linux op te doen. Dit schiet niet echt op zo.. Zie ook de onvolprezen FAQ.

• CU2morO
Op zondag 18 november 2001 01:47 schreef zwik het volgende:
Heb je dit toevallig ook gedaan ?
code:
1
export LD_LIBRARY_PATH=/halflife/hlds_l:$LD_LIBRARY_PATH

Hier moet je dus wel de goede dir typen ;) . Dit kun je gewoon in je profile zetten zodat je dit niet iedere keer hoeft in te voeren als je je pc opnieuw opstart.
Ik heb hier thuis het volgende:
code:
1
export LD_LIBRARY_PATH=/usr/local/games/halflife/hlds_l:$LD_LIBRARY_PATH

Veel succes.
hoe kan het dan dat ik het nu wel in moet voeren en dat hij het op een andere machine het meteen doet?

edit:

WHOOOHOOO hij werkt nu, maar ik vind het nog steeds vreemd dat ik het nu wel moet invoeren en op die andere pc niet :?
hoe kan ik zorgen dat hij nu meteen inlogd als root en dat command opstart?

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:12

zwik

randomized

Op zondag 18 november 2001 02:21 schreef CU2morO het volgende:
Hoe kan ik zorgen dat hij nu meteen inlogd als root en dat command opstart?
Je moet dan het gewenste commando in je rc.local zetten. Dan hoef je ook niet meer in te loggen :) . Ik weet eigenlijk niet of dit de goede manier is, maar het kan iig wel.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Hij moet gewoon de website/INSTALL file lezen. Ik heb hem laatst ook gedownload.... ff lezen.... bestandjes kopieren.... libraries kopieren naar goede dir.... ldconfig runnen en draaien met die handel.

Ik heb nog nooit zo'n makkelijke handleiding gelezen.

En wat jullie allemaal roepen over rc.local en variables exportern... dat heb ik nooit hoeven doen om CS aan de praat te krijgen.

Nou ja.. ik ben ook zo aardig :)

file: linuxreadme.txt

"To run the Half-Life/TFC decidated linux server, unpack the hlds_l3103.tar.gz file into a directory on your server. If you have the 3.1.0.1 or 3.1.0.2 version installed, you can just unpack hlds_l3103upgrd.tar.zip into your current Half-Life server directory.

You will need to copy libhlwon.so on your library path(/etc/ld.so.conf). After doing this, you will need to run ldconfig to get Linux to recognize your changes to the ld.so.conf file."

en dan draaien met die handel

Signature van nature

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Welke debiel wel er nou automatisch als root inloggen??

Doe anders even lekker eng ofzo.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• CU2morO
Op zondag 18 november 2001 10:05 schreef Sircuri het volgende:
Hij moet gewoon de website/INSTALL file lezen. Ik heb hem laatst ook gedownload.... ff lezen.... bestandjes kopieren.... libraries kopieren naar goede dir.... ldconfig runnen en draaien met die handel.

Ik heb nog nooit zo'n makkelijke handleiding gelezen.

En wat jullie allemaal roepen over rc.local en variables exportern... dat heb ik nooit hoeven doen om CS aan de praat te krijgen.

Nou ja.. ik ben ook zo aardig :)

file: linuxreadme.txt

"To run the Half-Life/TFC decidated linux server, unpack the hlds_l3103.tar.gz file into a directory on your server. If you have the 3.1.0.1 or 3.1.0.2 version installed, you can just unpack hlds_l3103upgrd.tar.zip into your current Half-Life server directory.

You will need to copy libhlwon.so on your library path(/etc/ld.so.conf). After doing this, you will need to run ldconfig to get Linux to recognize your changes to the ld.so.conf file."

en dan draaien met die handel
ok, nu werkt hij jah, waarschijnlijk heeft iemand vorige keer dat al gedaan bij mij :)

nu het volgende probleem:
ik zit achter een getweakte ADSL Ethernet ISDN modem en ik heb met telnet de poorten 27010 en 27015 doorgeroute naar 10.0.0.150
maar hij blijft 10.0.0.150 gebruiken, ipv de 62.131.168.2XX
hierdoor is hij dus niet toegankelijk over het internet (ook al start ik hem op met +sv_lan 0) hij zegt wel WON AUTH SERVER, wat betekend dat hij is goedgekeurd door WON

hoe zorg ik dat hij toegankelijk is voor heel internet?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
het commando +ip xxx.xxx.xxx.xxx meegeven al geprobeert?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zondag 18 november 2001 12:05 schreef kieskes het volgende:
als jij dat aan de praat krijgt wil ik graag nog even met je praten :) 2 nics in 1 server maar kreeg niet 2 verschillende cs servers over 2 verschillende nics aan de praat! :(

blup

• CU2morO
Op zondag 18 november 2001 12:05 schreef kieskes het volgende:
-> WARNING UDP_Opensocket port: 27015 bind: cannot assign requested address
Error could not allocate dedicated server ip port

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
./hlds_run -game cstrike +ip 63.226.81.153 +maxplayers 10 +map cs_assault
als ik bv dit commando geef werkt het hier perfect, kan dus op beide nics cs server draaien :)

• CU2morO
Op zondag 18 november 2001 12:35 schreef kieskes het volgende:
./hlds_run -game cstrike +ip 63.226.81.153 +maxplayers 10 +map cs_assault
als ik bv dit commando geef werkt het hier perfect, kan dus op beide nics cs server draaien :)
ja maaar ik heb hier maar 1 nic (10.0.0.150) erin zitten, en als ik een 2e erbij zet waarvan ik het ip op bijv 62.131.168.236 zet, dan pakt hij het internet niet (hij moet op dezelfde range als de modem zitten (10.0.0.138))

hoe los ik dit nu weer op :?

edit:

vergeet niet dat ik achter een getweakte modem zit en dat mijn nat.ini er zo uit ziet:

bind application=RAUDIO(PNA) port=7070
bind application=IRC port=6667
bind application=RTSP port=554
bind application=FTP port=ftp
enable
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:27010 outside_addr=62.131.168.236:27010
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:27015 outside_addr=62.131.168.236:27015
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:27015 outside_addr=62.131.168.236:27015
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:ftp-data outside_addr=62.131.168.236:ftp-data
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:ftp outside_addr=62.131.168.236:ftp

• CU2morO
niemand :?

• CU2morO
c'mon, reageer nou eens :(

• CU2morO
HALLOH:?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja hoor... en nu heb je wel genoeg gekicked. Is vrij irritant en daarom gaat dit topic dicht.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.