Mijn computer maakt stressed een ietsiepietsie meer geluid dan idle. Hoe komt dat? Volgens mij is het niet de harde schijf en volgens mij heb ik geen fan die afhankelijk van de temperatuur draait. Misschien heeft het met de eigenschappen van warme lucht te maken?
Verwijderd
Warme lucht heeft mindere dichtheid dus kunnen geluidsgolven beter worden verspreid. Maar dr komt minder druk op te staan op het moment dat de lucht op je heatsink word geblazen. Dus lijkt me dat niet echt het geval zoiezo is de vraag of dat hoorbaar zou zijn.
Ja ik kan mijn kast isoleren, maar daar gaat het even niet om. Het gaat erom hoe het komt dat mijn kast meer geluid maakt. Misschien omdat mijn proc meer stroom gebruikt en dat daardoor mijn fans langzamer gaan draaien ofzo?
Als je fans langzamer gaan draaien gaat hij toch juist minder geluid makenOp zaterdag 17 november 2001 22:44 schreef Sjord het volgende:
Ja ik kan mijn kast isoleren, maar daar gaat het even niet om. Het gaat erom hoe het komt dat mijn kast meer geluid maakt. Misschien omdat mijn proc meer stroom gebruikt en dat daardoor mijn fans langzamer gaan draaien ofzo?
For those about to rock, we salute you!
Het zou kunnen zijn dat je fans heb die zich aanpassen aan de temperatuur in je kast, meer verwarmte = harder blazen
heb je misschien een Aopen voeding???
die dingen zijn namelijk wel temperatuur gevoelig... zodra ie boven een bepaalde temp komt, gaat ie harder draaien...
die dingen zijn namelijk wel temperatuur gevoelig... zodra ie boven een bepaalde temp komt, gaat ie harder draaien...
Ik heb hetzelfde en ben van plan de noname 300 watt voeding te vervangen (HCC)...
Het zou kunnen dat op de max van de voeding (max stroom) de spanning iets omhoog gaat waardoor je ventilator sneller gaat draaien
Of juist langzamer draaien en dat de kast dan gaat resoneren op dat specefieke toerental...
Ik heb er dus geen toerentalmeeting op.
Het zou kunnen dat op de max van de voeding (max stroom) de spanning iets omhoog gaat waardoor je ventilator sneller gaat draaien
Of juist langzamer draaien en dat de kast dan gaat resoneren op dat specefieke toerental...
Ik heb er dus geen toerentalmeeting op.
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Pagina: 1