Toon posts:

Internet Explorer voor Linux??

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als je op www.microsoft.com/unix kijkt dan zie je daar Internet Explorer 5.5 voor Unix (HP-UX). Is het ook mogelijk om deze onder Linux te gebruiken?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Nope...

Verwijderd

Topicstarter
Kun je ook globaal uitleggen waarom niet...??

Dat moet toch allemaal samen kunnen werken? Ook niet een emulator?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Omdat ie gecompiled is geloof ik.
Als je iets compiled voor een bepaald OS werkt het niet op een andere.

Correct me if I'm wrong though :P

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Tis ook helemaal niet voor x86 gebouwt, maar voor een unix systeem en dat werkt echt compleet anders...

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

[nutteloos]
Als je ook een Sun-bak hebt staan, kan je hem daarop draaien en dan naar de X-client van je Linux-pctje sturen. :) Als je geen sun-bak hebt, kan je hier kijken (waarschuwing: werkt nooit).

Nogal offtopic, maar wel lachen: de man page van IE voor Linux: http://www.monster-island.org/tinashumor/humor/ielinux.html ;)
[/nutteloos]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Waarom zou je IE voor Linux willen :?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 17 november 2001 21:33 schreef The_Surfer het volgende:
[nutteloos]
Als je ook een Sun-bak hebt staan, kan je hem daarop draaien en dan naar de X-client van je Linux-pctje sturen. :) Als je geen sun-bak hebt, kan je hier kijken (waarschuwing: werkt nooit).

Nogal offtopic, maar wel lachen: de man page van IE voor Linux: http://www.monster-island.org/tinashumor/humor/ielinux.html ;)
[/nutteloos]
LOL! :D

"BUG REPORTS TO
/dev/null"

hoe komen ze erbij! :D

🌞🍃

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Hoe meer mensen alternatieve browser gaan gebruiken, hoe meer deze ontwikkeld worden. Als je MSIE blijft gebruiken (moedwillig, niet omdat je geen keus hebt), dan zal je dus de rest van je leven eraan vast zitten.

Mij trekt dat laatste me niet zo, maar jou misschien wel natuurlijk...

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Als ie erwas voor linux zou dat niet slecht zijn volgens mij. Er zijn best veel sites die er alleen redelijk in internet explorer uitzien.

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 10:38 schreef schot het volgende:

Als ie erwas voor linux zou dat niet slecht zijn volgens mij. Er zijn best veel sites die er alleen redelijk in internet explorer uitzien.
Dat zijn meestal slechte sites. De professionele sites zorgen echt wel dat ze zich goed aan de w3 standaard houden.

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over Netscape 6.2. Afgezien van het trage starten zien de pages er prima uit en laden ze razendsnel. Ik verwacht niet dat M$ gezien eerdere uitlatingen over Linux ooit met een IE voor Linux gaat komen....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Das niet waar. Ze zagen eerst ook helemaal niks in Internet. Toen het wel wat bleek te worden hebben ze zich er vol op gestort. Voor de Mac hebben ze ook IE gemaakt. Voor Linux zullen ze dat misschien ook doen. En maar proberen mensen weer naar Windows te halen door nog meer te integreren, en dus Linux slechts een "oude" versie te geven :D

You can't have everything. Where would you put it?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:19
Voor Linux zullen ze dat misschien ook doen. En maar proberen mensen weer naar Windows te halen door nog meer te integreren, en dus Linux slechts een "oude" versie te geven :D
Ik denk het niet. MS ziet Linux nou niet echt als vriend. Dat memootje wat laatst uitgelekt was gaf dat wel aan. Texten als "Elke ziel die je kan winnen moet je overwinnen". En dus mensen al helemaal geen reden geven naar linux over te stappen of bij linux te blijven door ze een browser te geven.

Dit zou slechts een daad uit goodwill zijn. En tsja, ik denk niet dat MS aan goodwill doet. :)

Geef mij maar Mozilla overigens.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Op linux zou IE erg traag draaien aangezien ie daar niet kan cheaten door onzichtbaar te preloaden dus zul je weinig voordeel van IE hebben, sterker nog: in windows is mozilla en zeker kmeleon (browser met de mozilla gecko engine) als je gebruik maakt van de preload functie al sneller dan IE 5.5/6..

Sites die er niet goed werken in non-IE browser zijn vaak niet de moeite om te bezoeken, of anders stuur je ze een mailtje om te vragen of ze hun site volgens de w3c normen willen opbouwen..(html voor dummies is wel handig in zo'n geval)

Wel lollig dat een open-source browser beter is dan een browser waar vele miljarden in zijn gaan zitten (die via de prijs van windows weer van de klant worden verkregen)

* blouweKip koopt liever een gf3 ti500 ipv xp pro

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 22:31 schreef blouweKip het volgende:
Op linux zou IE erg traag draaien aangezien ie daar niet kan cheaten door onzichtbaar te preloaden
Preloaden heeft alleen effect op de laadtijd, niet op de snelheid van renderen enz. Dat argument gaat dus niet echt op.

Ik heb wel eens IE voor HP-UX gebruikt, en de snelheid lag niet echt onder die van Netscape.

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
mozzila doet het best... pracht browser :)

Verwijderd

Internet Explorer in Linux is vloeken in de kerk! >:)

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 21:17 schreef gilles het volgende:
Tis ook helemaal niet voor x86 gebouwt, maar voor een unix systeem en dat werkt echt compleet anders...
x86 en UNIX zijn inderdaad compleet anders.
x86 is namelijk een processor architectuur en UNIX een besturingsysteem :)
Typisch een geval van die appel en peer.
Of klok en klepel, dat kan ook :z

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Op zondag 18 november 2001 23:57 schreef epauli het volgende:

[..]

x86 en UNIX zijn inderdaad compleet anders.
x86 is namelijk een processor architectuur en UNIX een besturingsysteem :)
Typisch een geval van die appel en peer.
Of klok en klepel, dat kan ook :z
Ja goh maar die UNIX systemen die daar bij Micrsoft genoemd worden draaien niet op x86.

Verwijderd

volgens mij kan je dat niet draaien omdat die unix versie libs hp-ux en solaris libs gebruikt...

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op zondag 18 november 2001 22:55 schreef deMatthijs het volgende:
Internet Explorer in Linux is vloeken in de kerk! >:)
Dat ben ik helemaal met je eens!

* active2 vind opera een heel erg goeie browser snel en goed

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 19 november 2001 10:38 schreef gilles het volgende:
Ja goh maar die UNIX systemen die daar bij Micrsoft genoemd worden draaien niet op x86.
Solaris draait wel op i386.

Verwijderd

Als je linux op een sparc processor draait kun je met een binary emulator voor SunOS of Solaris IE onder linux gebruiken... anders wordt het iets lastiger... :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 19:26 schreef deadinspace het volgende:
Solaris draait wel op i386.
Maar IE voor Solaris niet. Dus wat gezegd werd klopt. :)

Verwijderd

ik heb volgensmij een keer ie4 zien draaien onder redhat 6.0 microsoft heeft volgensmij een ie4 for unix linux versie gehad. [ms weet kennelijk het verschil tussen unix en linux niet]
Volgens mij heeft ms die versie van hun ftp geschopt...

offtopic:
Hotmail draaide eerst op freeBSD, toen was hotmail nog veilig. :)

NS6.2 is een zeer goed alternatief voor ie. ik heb nu ook op m'n windoos bak ns6.2 gezet...

Opera shijnt ook goed te werken..heb ik zelf geen ervaring mee.....

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je kunt IE bijna perfect laten werken onder Linux. Een jaar of anderhalf geleden heb ik zonder problemen IE gedraaid. Ik ben ermee gestopt omdat ik Mozilla (Galeon) simpelweg lekkerder vind werken, maar als jij graag IE wilt gebruiken, dan kan dat. Voorwaarde is wel dat je windows hebt (al is het alleen maar voor de licentie en de comctrl dll bestanden).
code:
1
wine --winver win95 --dll commctrl,comctl32=n /directory/of/InternetExplorer.exe

Zo werkt het bijna goed. Er zit alleen iets vaags in de bovenste balk. Maar hij is zeker bruikbaar.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 17:07 schreef Valium het volgende:
Je kunt IE bijna perfect laten werken onder Linux. Een jaar of anderhalf geleden heb ik zonder problemen IE gedraaid. Ik ben ermee gestopt omdat ik Mozilla (Galeon) simpelweg lekkerder vind werken, maar als jij graag IE wilt gebruiken, dan kan dat. Voorwaarde is wel dat je windows hebt (al is het alleen maar voor de licentie en de comctrl dll bestanden).
code:
1
wine --winver win95 --dll commctrl,comctl32=n /directory/of/InternetExplorer.exe

Zo werkt het bijna goed. Er zit alleen iets vaags in de bovenste balk. Maar hij is zeker bruikbaar.
screenshot?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Kan helaas niet. Me compu is gejat. Zie ook Hier. Zodra ik kan neem ik wel een screenie. Probeer het anders zelf. Het werkt echt. Serieus.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:29

woutur

Klauwtjes uit!

Internet Explorer voor Linux... Als het niet werkt kan je vast wel de helpdesk bellen :P

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1