Terratec X-fire 1024 en A3D

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:44
Ik heb net de A3D driver van download.com gehaald. Ik heb ook een proggie gedownload om A3D te testen ofzo. Van http://www.vortexofsound.com/dl_other.htm. Het heet A3D player. Als ik dan een mp3 of wav inlaad gaat het geluid heel traag. Net of de speed van 100% naar 20% is gegaan ofzo. En als het venster inactive wordt (bijv als ik een ander proggie opstart of naar een ander windows ga) dan hoor ik helemaal nix meer.
Hoe komt dit? Ondersteund de X-fire 1024 dan geen A3D?
Ik draai Windows XP.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Zeker weten dat ie dat ondersteund
Waarom ie langzaam gaat weet ik niet (moet die kaart IRQ delen ?)
mar als je BV HalfLife eens wil proberen dan hoor je ht meteen !

I got a problem-solver and its name is revolver

• benchMarc
Heb het net ff met HL geprobeerd... Dan gaat het geluid ook al heel traag. Dat vrouwke die dan vanalles zegt wanneer je in dat wagentje zit praat dan ook heel traag. Ik weet niet hoe dit komt :/

• benchMarc
Ik heb net ff Quake3 getest. Werkt gewoon goed met A3D. Heb dat on gezet. Ik heb toen timedemo gedraaid en haalde 117 fps. Zonder A3D 200 dus dat A3D slurpt wel CPU kracht ofzo.

In UT werkt A3D ook gewoon goed.
Waarom werkt dit niet met Half Life? en Mp3's?
Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad of het wel begrijpt?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Welke A3D driver heb je precies gedownload?

Je hoeft namelijk geen A3D driver te installeren om A3D ondersteuning the krijgen op de Xfire. De standaard Xfire drivers hebben al A3D ondersteuning.

De 3056 drivers die net gereleased zijn hebben die ondersteuning iig: het bestand heet audio3d.dll en niet a3d.dll.

• benchMarc
Ik heb de drivers gedownload die je krijgt als je op download.com zoekt naar A3D. Dat zijn deze: Aureal A3D Sound Driver 3.1(02/11/2000)

Ik heb de Hercules drivers geïnstalleerd omdat ik WinXP draai. Ik weet dat de XP drivers al uit zijn van Hercules maar nog niet geprobeerd. Die hercules kaart waarvoor de XP drivers waren released (ken de naam van de kaart niet meer, Fortissimo 2 ofzo) heeft toch ook A3D drivers?
Ik zal wel ff de XP drivers van Hercules installeren, kijken of dat helpt.

Btw... waar zou ik die nieuwste A3D drivers dan kunnen downen? A3D.com is down.

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Je kan niet 'de nieuwste A3D drivers' downen want het bedrijf dat met A3D bezig was is failliet. :(
Bij je geluidskaart drivers zitten 'speciale' A3D drivers van sensura ofzo. Dat zijn de mensen die de chip op jou geluidskaart hebben gemaakt.
Het gaat hierbij trouwens maar om 1 file A3D.dll.
Je moet om conflicten (mischien is dat wel jou probleem) te voorkomen de A3DAPI.dll file van je pc en uit de halflife directory weghalen of renamen en dan de pc opnieuw booten.
Dan gebruiken de spellen automatisch de A3D.dll die dus bij jou geluidskaart hoort.
Ik heb zelf ook een DMX-fire 1024 btw en als het allemaal werkt klint het heel erg mooi. :)
Maar het is alleen soms ff klooien om het aan de praat te krijgen... :(

hope this helps

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• benchMarc
UT en Q3 werken wel goed. Mp3's doen het nu ook al in A3D met zo'n player ervoor. Maar zodra ik naar een ander venster ga en dat venster inactive wordt houd het geluid ermee op van die mp3, maar hij speelt wel door (tijd loopt door).
Opzich is dat niet zo'n probleem. Het gaat mij om de games. HL werkt nu ook in A3D alleen hoor ik er weinig A3D aan. Als ik tegen mensen praat komt het gewoon door alle speakers. Heb ik het goed dat A3D 1.0 hardwarematig wordt ondersteund door de X-fire 1024 en 2.0 software matig? en daarom die framedrop van +/- 80fps ofzo?
Niet dat dat uitmaakt. Ik haal in veel games rond de 200fps. Dus 120 is nog genoeg :) Ik kan me nog herrinneren dat het met mijn Duron 650@850 en GF 2 MX geen doen was om A3D aan te zetten.
Trouwens... Het A3D wat ik nu heb stelt me wel teleur. Ik dacht dat ik zou krijgen dat de raketten me om de oren vlogen. Dus als iemand een rocket van achter mij schiet en langs mij gaat dat ik dat ook echt van achter hoor en daarna naar voren. Jammer dat dat zo niet is. Bij Q3 hoor ik weinig A3D eigenlijk :/

edit:
[quote]
Je moet om conflicten (mischien is dat wel jou probleem) te voorkomen de A3DAPI.dll file van je pc en uit de halflife directory weghalen of renamen en dan de pc opnieuw booten.
Dan gebruiken de spellen automatisch de A3D.dll die dus bij jou geluidskaart hoort.
[/quote]

hoe zit dat dan bij games die geen A3DAPI.dll hebben? Zoals Q3. Dat spel heeft slechts een paar files maar geen A3DAPI.dll ofzo.

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

de DMX fre ondersteund wel degelijk A3D 2.0 en je zou idd vette geluidseffecten moeten horen....
Ik hoor ze wel iig. :)

• benchMarc
Verder niemand iets op in te brengen :?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
Op zondag 18 november 2001 11:13 schreef benchMarc het volgende:
Verder niemand iets op in te brengen :?
Jawel: je moet zeker _geen_ A3D drivers van Aureal gaan installeren, dat werkt gewoon niet. Die drivers zijn alleen voor kaarten met een Vortex chipset.

Als ik jou was zou ik die A3D drivers uninstallen, de drivers voor de Xfire uninstallen, en dan opnieuw de drivers voor de Xfire installeren. Neem of de drivers van Terratec, of die van Hercules.

Ikzelf heb die van Hercules geinstalleerd, omdat die van Terratec problemen geven met de standby modus. Verder hoef je niets te installeren om A3D aan de praat te krijgen. Het a3dapi.dll bestandje uit de Half Life directory verwijderen is ook een goed idee.

Q3 heeft geloof ik alleen in de oudere versies A3D ondersteuning. De meeste recente point releases hebben geen A3D ondersteuning. Kan inmiddels wel veranderd zijn, hoor...

• benchMarc
Ok :) Tnx allemaal, het werkt nu volgens mij zoals het hoort. Wel met een framedrop maar dat is normaal, heb ik ergens ooit eerder gelezen op GoT.

Tnx allemaal :)

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

veel <---------------------> plezier

met je <-------------------> A3D geluid

• benchMarc
:P

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Iemand nog zo'n terratec DMXFire 1024 kopen btw? :) Heb er nog een over, gewonnen op een Lan.

• benchMarc
Ej, bietje gebruik maken van mijn topic he ;) :P
Met welke game heb je em gewonnen?

• M1ch
Jaja :P

UT...1v1 DM compo.

• benchMarc
.Mc.DeMoN of .Mc.Orrie was er zeker niet? :P
Die DeMoN heeft op GODY zo'n reis naar Miami gewonnen :o
En orrie heeft ongeveer een complete PC nu bij elkaar door op lans allemaal iets te winnen :D

• M1ch
Mja I know... ik was ook op Gody ;)

• benchMarc
Wie was jij dan :?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:46
Vraagje, heb je nu ook A3d in HL ... ??

Ik draai nl win2k.. en dat werkt dus weer niet met A3d.. lijkt me dat dat bij XP etzelfde moet zijn

• benchMarc
In HL volgens mij niet. Maar dan moet ik eerst die A3DAPI.dll en rebooten, maar daar heb ik dus ff geen zin in nu :P

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 19 november 2001 00:24 schreef MICH2001 het volgende:
Iemand nog zo'n terratec DMXFire 1024 kopen btw? :) Heb er nog een over, gewonnen op een Lan.
Done Deal! met andere woorden die Xfire is verkocht aan MOI

• M1ch
Op maandag 19 november 2001 13:09 schreef benchMarc het volgende:
Wie was jij dan :?
{DMG}Mich
aka
ºSº.Mich.

Memendo: voor elkaar ;)

Verwijderd

Ik heb de kaart ook, en NEE hij ondersteund GEEN a3d 2.0. aleen 1.0, dat UT en Q3 et wel doen is omdat die (ook?) a3d 1.0 ondersteunen, HL ondersteund aleen 2.0 of 3.0

Ik heb dit moeten concluderen na 4 dagen worstelen :)

Ook het gebruiken van andere drivers en dll bestanden mocht niet baten, ik hoorde bij HL de a3d intro ED wel, maar het spel zelf liep vast bij et eerste geluid dat klonk.....

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op maandag 19 november 2001 00:24 schreef MICH2001 het volgende:
ik heb misschien wel interesse :)

mail maar naar frankhabets@hotmail.com hoeveel je ervoor moet hebben :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

okee ik sta open voor suggesties van mensen die roepen dat et wel kan, ik heb gedaan:

De Terratec win 2k driver geinstaleerd (nieuwste)
De Terratec Controlpannel util geinstaleerd
In HL directory het file a3dapi.dll verwijderd
In hl Enable a3d support aangevinkt

Als ik nu een game start hoor en zie ik et sensura logo, en dan BAM vast bij et eerste pistool schot oid......

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op maandag 19 november 2001 18:01 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
okee ik sta open voor suggesties van mensen die roepen dat et wel kan, ik heb gedaan:

Als ik nu een game start hoor en zie ik et sensura logo, en dan BAM vast bij et eerste pistool schot oid......
hoezo die a3dapi.dll verwijderen???? wil HL anders niet werken met a3d ofzo :?

PIII 800@804 Mhz

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

heel vaak krijg je dan ruzie tussen de A3D die daar staat en bedoelt is voor Aureal kaarten en de gene die je wilt gebruiken, die in je path staat, als je die ene nu eens weg knikkerd uit HL en dan vervolgens eens die uit je path naar die directory terug smijt dan moet hij het doen.

Nog even: De X-Fire is wel compatible met A3D 2.0 maar ondersteunt niet de nieuwe functie tov a3d 1.0 namelijk wavetracing. A3D 2.0 doet het dus wel gewoon, echter je moet wavetracing missen.

Ik speel al maanden TFC en CS met A3D (HL engine) dus het zou geen probleem mogen zijn.

Breek je nek voorzichtig

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Op maandag 19 november 2001 18:01 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

Oke dit probleem had ik ook.
Wat ik gedaan heb is dit:
-Uninstall alles wat met je terratec DMX te maken heeft.
-Installeer de Hercules fortissimo II drivers
-Installeer je FII drivers op je DMX (via devices bla bla)
-Verwijder de A3DAPI.dll file uit de halflife directory.
-Verwijder de A3DAPI.dll uit de windows directory(ff search doen want ik weet niet precies waar die staat)
Die file is namelijk van areal en die wil je niet.
-Check of er dan nog steeds de A3D.dll in je windows directory staat.
-Reboot je PC

en nu werkt bij mij halflife MET A3D geluid. :)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

moet je die A3DAPI.dll dan niet vervangen door iets ???

• M1ch
Op maandag 19 november 2001 17:56 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

ik heb misschien wel interesse :)

mail maar naar frankhabets@hotmail.com hoeveel je ervoor moet hebben :)
Sorry hijs verkocht voor 100 Nederlandse Florijnen ( ;)) aan een gozert eerder in de topic!

Verwijderd

Even voor de goede orde:

Ik heb al vanaf het begin zo'n terratec Xfire1024 en alles werkt uitstekend. Echter men moet een paar regels in ogenschouw nemen. De meeste opmerkingen die ik hier lees zijn van mensen die deze regels met voeten treden, en dus gewoon voor hun beurt lullen en anderen op een verkeerd been zetten :(

Ten eerste; De standaard drivers bezitten aangepast A3D 2.0 drivers van Aureal, die volledig rusten op de Sensaura technologie. Ter info, Aureal was indertijd een afsplitsing van de Sensaura developers group in de UK. ;)

Ten tweede; als je spellen installeerd, check dan altijd of er meegeleverde Aureal drivers in je install dir staan. Deze moet je altijd verwijeren. Dit geldt dus zeker met Halflife en Unreal (tournament). :?

Ten derde; registreer je bij sensaura als developer (fully free) en download de laatse sensaura drivers voor je kaart en overschrijf die meegeleverde van terratec of hercules.
De nieuwste drivers lossen een paar problemen op met een aantal spellen en geven een beter geluidsbeeld met EAX. :)

Downloaden kan je bij www.sensaura.com >:)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 19 november 2001 19:16 schreef MICH2001 het volgende:

[..]

Sorry hijs verkocht voor 100 Nederlandse Florijnen ( ;)) aan een gozert eerder in de topic!
Gelukkig zijn het guldens en geen euro's

• benchMarc
Afbeeldingslocatie: http://benchmarc.homeip.net/a3d.jpg
Dit zal de fout wel zijn. Die Aureal file die ik heb gemarkeerd.
Ik krijg nergens die nieuwste Sensaura drivers gevonden van sensaura.com :/ Ben ik scheel of waar kan ik ze anders vinden :?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 19:26 schreef John_Hoek het volgende:
Even voor de goede orde:

Downloaden kan je bij www.sensaura.com >:)
http://www.sensauradeveloper.com bedoel je ;)

Verwijderd

Post eens even een paswoord, svp :). Ik heb me al aangemeld, maar daar schieten ze ook niet echt op :(

Verwijderd

gewoon even wachten. Binnen een week kan je binnen.

username is gewoon sensaura
pasword is gewoon s3drocks

dan kan je wat downen van de Sensaura website under developers software...

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Deze nieuwe sensaura drivers werken niet onder Win2K.
Staat ook al op de pagina aangegeven maar dan weet je het ff van te voren.

Pagina: 1