Verwijderd
Bij het opstarten verschijnt een melding die aangeeft hoe je het setup programma start. Je moet zodra de melding verschijnt op de juiste toetsencombinatie drukken om het setup programma te activeren. De toets of toetsencombinatie die je moet gebruiken is afhankelijk van de fabrikant en de versie van het BIOS.
Enkele voorbeelden:
HIT <DEL> IF YOU WANT TO RUN Setup
PRESS F1 TO ENTER Setup
PRESS CTRL-ALT-S TO CHANGE SYSTEM CONFIGURATION
Het is mogelijk om in het BIOS in te stellen dat deze melding niet weergegeven wordt. Als de melding niet verschijnt en je weet de juiste toets niet dan kun je verschillende dingen doen.
·In de documentatie bij het systeem opzoeken welke toetsen er gebruikt moeten worden.
·Een fout veroorzaken door bijvoorbeeld het toetsenbord van de computer af te halen en opnieuw op te starten, of bij het opstarten een toets ingedrukt te houden. Veel systemen geven dan alsnog aan hoe de setup geactiveerd moet worden.
·De meest voorkomende toetsen proberen. Dat zijn: <Del>, <Ins>, <F1>, <F2> en <Esc>. Toetsencombinaties komen ook voor: <Ctrl + Alt + Esc>, <Ctrl + Alt + S> of <Shift + Ins>.
·Contact opnemen met de fabrikant om de juiste toetsencombinatie te achterhalen. Je kunt dit ook op het internet opzoeken.
Enkele voorbeelden:
HIT <DEL> IF YOU WANT TO RUN Setup
PRESS F1 TO ENTER Setup
PRESS CTRL-ALT-S TO CHANGE SYSTEM CONFIGURATION
Het is mogelijk om in het BIOS in te stellen dat deze melding niet weergegeven wordt. Als de melding niet verschijnt en je weet de juiste toets niet dan kun je verschillende dingen doen.
·In de documentatie bij het systeem opzoeken welke toetsen er gebruikt moeten worden.
·Een fout veroorzaken door bijvoorbeeld het toetsenbord van de computer af te halen en opnieuw op te starten, of bij het opstarten een toets ingedrukt te houden. Veel systemen geven dan alsnog aan hoe de setup geactiveerd moet worden.
·De meest voorkomende toetsen proberen. Dat zijn: <Del>, <Ins>, <F1>, <F2> en <Esc>. Toetsencombinaties komen ook voor: <Ctrl + Alt + Esc>, <Ctrl + Alt + S> of <Shift + Ins>.
·Contact opnemen met de fabrikant om de juiste toetsencombinatie te achterhalen. Je kunt dit ook op het internet opzoeken.
Ik heb al deze toetscombinaties uitgeprobeerd maar ze werken allemaal niet. wat kan ik nog meer proberen.
Als ik me goed herinner F10 of F12.
Maar is geen echte BIOS meer een diagnostische partitie.
Maar is geen echte BIOS meer een diagnostische partitie.
Ja dat kan dan is de harde schijf opnieuw gefdisked en de diagnostische partitie weggehaald maar heb je het wel geprobeerd toen het witte blokje rechts bovenin in beeld kwam je hebt maar ff de tijd dit is in het zwarte opstartscherm goed opletten als dit blokje niet komt ben je je diagnostische partitie kwijt je kunt dan op de site van compaq de benodigde software dowloaden om nieuwe diskettes te maken waarmee je een nieuwe diagnostische partitie mee kunt aanmaken ik weet niet zeker of die software de partitie echt aanmaakt of dat je hem zelf moet maken met bijvoorbeeld PartitionMagic en vervolgens vullen met de diskettes die zijn gemaakt je moet met die diskettes booten en schrik niet als je met Fdisk kijkt want hij word NonDos dus je kunt hem niet bekijken alleen kun je er dan inkomen met de F10 of F12 toets.
Zo ik hoop dat ik duidelijk ben want ik schrijf normaal nooit van die lange verhalen suc6
Zo ik hoop dat ik duidelijk ben want ik schrijf normaal nooit van die lange verhalen suc6
Moet je zoeken op je type nummer zou ook niet prcies weten waar heb hier ook een Armada waar ik hetzelfde probleem mee had maar dat is al weer een jaar of 2 geleden dus dat weet ik niet exact meer gewoon ff zoeken naar diagnostische software of zoiets suc6.
Er staat een belachelijk lang nummer op de onderkant, iets in de trant van c266-mdtma-reuteldeteut.
Let wel, dit is niet het serienummer maar het type nummer, wat is dat nummer?
Aan de hand daarvan kan ik wel 1 en ander opzoeken voor je!
Let wel, dit is niet het serienummer maar het type nummer, wat is dat nummer?
Aan de hand daarvan kan ik wel 1 en ander opzoeken voor je!
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
F10 meerdere malen indrukken bij het opstarten. Heb het zelf ook lastig gehad met dit type laptop.
Pagina: 1