Op zoek naar een nieuw TFT scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar een nieuw TFT scherm.

Hierbij deel ik de gevonden kennis.

Voor info over display-techniek kijk bij
www.tomshardware.com in de sectie display
Hier staat uitgebreide basis kennis.

Verder onderzoek gaf de volgende info:
De techniek die op dit moment superieur is komt van Fujitsu. Hun schermen geven de beste contrast ratio's en responsetijden.
Ga ervan uit dat alle schermen die de komende tijd uitkomen met een contrast ratio van 500:1 helderheid van 250 cd/m en responsetijd van 25 ms een TFT-scherm van Fujitsu hebben met hun nieuwste MVA techniek.
zie:
http://www.fme.fujitsu.com/products/plasma/latestnews_4.html
voor een aankondiging van Fujitsu.

Viewsonic gebruikt ze maar ook STEP monitore
zie:
http://www.viewsonic.com/products/lcd_vg191b.cfm
en
http://www.step-monitore.de/download/PM/pm19b_plus.pdf

Ook enkele van de Iiyama gebruiken Fujitsu TFT's echter niet de laatste technologie.
Helaas noemen de meeste fabrikanten niet waar ze hun schermen inkopen, anders was de selectie eenvoudig.

Succes met beslissingen, ik weet het nog niet!
Ik zoek eigenlijk een TFT met deze techniek in zwarte uitvoering met USB-hub in de voet en zonder boxen.
Weet iemand wat?

Verwijderd

Kijk eens naar de Elsa Ecomo 460. Dat is een 17" tft met een MVA Fujistu scherm.

Bij sommige fabrikanten staat erbij welk merk van flatpanel ze gebruiken.

Om Elsa als voorbeeld te nemen:
- Elsa 440 : Samsung scherm
- Elsa 460 : Fujistu scherm

Ook de STEP gebruikt het MVA Fujistu scherm.

Hou er wel rekening mee dat het stukje die je gevonden hebt over "het beste tft scherm" een nieuwsbericht van Fujistu is en dus met een korrel zout moet genomen worden. Kijk je bv op de site van NEC (die ook hele goede tft schermen heeft) dan prijzen zij hun schermen aan als de beste.

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heheej, ik volg elk topic hier over die lcd's en thommy, volgens mij reageer je overal en vind je die elsa's net als ik hele mooie schermen :D

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 15:34 schreef Fault het volgende:
Heheej, ik volg elk topic hier over die lcd's en thommy, volgens mij reageer je overal ...
Ah, en ik die dacht dat dat de bedoeling was van een forum :)

Toen ik mijn LCD scherm kocht ben ik lang bezig geweest met websites, reviews, forums en scherm specificaties te bekijken. Zo leer je natuurlijk veel bij i.v.m. LCD schermen.
Op zondag 18 november 2001 15:34 schreef Fault het volgende:
... en vind je die elsa's net als ik hele mooie schermen :D
Ja, ik vind het inderdaad een :9~ scherm, zowel het design als de specificaties.

En als die maat dat scherm koopt kan ik er af en toe ook eens op werken *D.

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 14:43 schreef Thommy het volgende:
[...]
Hou er wel rekening mee dat het stukje die je gevonden hebt over "het beste tft scherm" een nieuwsbericht van Fujistu is en dus met een korrel zout moet genomen worden. Kijk je bv op de site van NEC (die ook hele goede tft schermen heeft) dan prijzen zij hun schermen aan als de beste.
Daar hou ik ook wel rekening mee. Geef maar eens de specs door van een ander scherm die volgens jou beter zijn. Dan ben ik de eerste om te erkennen dat Fujitsu niet trendsettend is op TFT-vlak.