aldi-computers, goed of gewoon rommel

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
ik vind aldi-computers echt wel klote, maar wat vinden jullie ervan??????????

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Bij een vriend van me hebben ze ooit een Aldi bak gekocht (350 MHz): ik vind het maar een ruk pc :+

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21
Op zaterdag 17 november 2001 19:54 schreef blibby1 het volgende:
ik vind aldi-computers echt wel klote, maar wat vinden jullie ervan??????????
Waarom vind je het een klote pc? Heb je er slechte ervaringen mee?

En waarom boeit het jou wat anderen van aldi-pc's vinden? Als je ze klote vindt koop je ze toch niet? Ik bedoel, apple's zijn ook niet aan mij besteed maar daarvoor ga ik nog geen topic openen dat ik ze niks vind.

Verwijderd

ik vind t toppie pc's voor t huishoudelijke gezin :)
geen gedoe eromheen bats pc klaar en geen gezeur ermee :+

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op zaterdag 17 november 2001 20:17 schreef sewer het volgende:

[..]

Waarom vind je het een klote pc? Heb je er slechte ervaringen mee?

En waarom boeit het jou wat anderen van aldi-pc's vinden? Als je ze klote vindt koop je ze toch niet? Ik bedoel, apple's zijn ook niet aan mij besteed maar daarvoor ga ik nog geen topic openen dat ik ze niks vind.
Omdat hij wil weten wat voor ervaringen andere mensen met ALDI pc's hebben. Hij had natuurlijk wel zelf kunnen vertellen waarom hij het klote pc's vindt.
Op zaterdag 17 november 2001 20:17 schreef mafiasven het volgende:
...bats pc klaar en geen gezeur ermee :+
Dat hoop je >:) :+

Verwijderd

Aldi is een levensiddelen winkel, you know, verbruiksgoederen...Daar koopt een slim mens zijn pc NIET!

Verwijderd

Het verschilt net per pc. De meeste supermarkt-pc's bestaan simpelweg uit overstock producten en wat rommel wat hier en daar bij elkaar gerapen is. Ik vind dat je voor het bedrag wat je ervoor betaald wel wat beters mag verwachten aangezien er ook totaal geen service is... Wil je een echte pc waar op je kan vertrouwen en waarvan je weet wat er in zit kan je beter langs je lokale computerboer gaan.

Verwijderd

idd

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Een maat van mij heeft zo'n 677 MHz ding ooit eens gekocht.
Je weet dat het geen superpeecee is maar voor een beginner vind ik het niet raar. Het is dan ook wel een leuk instapmodeltje.
Ik heb hem er iig nog nooit over horen klagen dat het rommel is. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Aldi heeft zeer goede pc's.
Een maat van me heb er daar ene gekocht.
Hij blaast als een tiet met win me erop(uiteraard is w2k en xp sneller)

Dus als je zonder argumenten iets gaat lopen afkatten als je toch geen hol van pc's afweet, ga dit dan ff verkondigen op tmfchat ofzo :(

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 20:41 schreef PeeDjeeH het volgende:
Een maat van mij heeft zo'n 677 MHz ding ooit eens gekocht.
Je weet dat het geen superpeecee is maar voor een beginner vind ik het niet raar. Het is dan ook wel een leuk instapmodeltje.
Ik heb hem er iig nog nooit over horen klagen dat het rommel is. :)
Maar ik denk niet dat er garantie op zit...

• Pjottski
  • Laatst online: 18-08 17:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Hoeft ook al niet meer, ding is al een beetje opgewaardeerd. ;)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

vriend van mij heeft er ook een: Bagger pc. Heel leuk voor de huis/tuin/keuken gebruiker die een beetje surft en outlookt, maar nix voor iemand die hem intensief gebruikt. Ding had onboard vid/sound, dus voor spelletjes en 3D was het niets. Hij heeft nu een nieuwe zelf samen laten stellen, en die vind hij (en ik :P ) een stuk beter

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zaterdag 17 november 2001 20:50 schreef The_Snake het volgende:
vriend van mij heeft er ook een: Bagger pc. Heel leuk voor de huis/tuin/keuken gebruiker die een beetje surft en outlookt, maar nix voor iemand die hem intensief gebruikt. Ding had onboard vid/sound, dus voor spelletjes en 3D was het niets. Hij heeft nu een nieuwe zelf samen laten stellen, en die vind hij (en ik :P ) een stuk beter
Die dingen zijn er toch ook voor mensen die alleen maar een beetje verslagen typen/surfen/mailen enzow.... Als je een intensieve gamer bent stel je zoiezo volgens mij wel zelf een pc samen. Volgens mij is het dus een geweldige pc voor mensen met wat minder pc-kennis (zussen bijvoorbeeld :p) maar gewoon niet voor de mensen die iets van hun systeem vragen. (De hardware is gewoon goed d.w.z. goeie kwaliteit, en er zit gewoon garantie op maar het is gewoon niet zo'n mooie samenstelling :))

Verwijderd

Een oompie van mij heeft daar een p3 1gig gekocht.

Nadeel. Er zitten maar 3 pci sloten op. Koeler maakt een tering lawaai. Vergelijkbaar met een globalwinfop38.

Het werkt verder wel alleen is Win Me al meerdere keren opnieuw geinstalleerd. Ik zal 'm ff een dual boot aansmeren win98se en Win XP pro. >:)

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:48
heb je er zelf een??
kennis van mij heeft een P3 500 en heeft er nog nooit iets mee gehad.
Draait probleemloos en toen gekocht voor niet al te veel geld.
Het is makkelijk commentaar op iets te leveren als je er zelf geen ervaring mee hebt!!
Koop er eerst zelf een en post dan je ervaringen!!

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Hier ben ik het dus helemaal mee eens
ik heb de ervaring dat aldi computers (vergeet de onbord shit) over het algemeen heel veel waar voor hun geld bieden zeker met de software die er bij gelevert word
Op zaterdag 17 november 2001 23:33 schreef d-super het volgende:
heb je er zelf een??
Het is makkelijk commentaar op iets te leveren als je er zelf geen ervaring mee hebt!!
PS:ik bedoelde dus eigenlijk d-super hier boven mij zeg maar :)

ik bedoelde dus die

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Die nieuwste P4 1.8GHz zou een mooi apparaatje zijn geweest, als alles wat on-board goed werkt.
En het geheugen DDR-RAM zou zijn..
Dan heb je toch een vet compact gevalletje, wat makkelijk aan te sluiten is..

Maarja, in de praktijk lopen die PC's toch niet helemaal lekker, en das nou jammer..

3D Mark 2001 scoort ie al minder dan de helft van mijn PC'tje.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Wat is er dan zo slecht aan die pc? Ok er kan geen DDR ram in maar als er 512 sdram in zit is het ook goed.

Ok sound en netwerk zijn onboard, maar dan plug je er toch een netwerkkaart en geluidskaart in en dan heb je nog 1 pci slot vrij. En de gamer heeft dan toch niets meer aan dat andere pci slot en heeft dan dus een nperfect internet en pc.

Correct me if I am wrong....

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

ik ken zat mensen die zo'n ding hebben gekocht, en in het begin zijn ze leuk.. maar later, als je er wat meer mee wil gaan doen vallen ze toch tegen.
FF een voorbeeldje, bij een maat van met begaf de monitor het na 1,5 jaar.. (weg garante :( ).
En als je bijvoorbeeld extra geheugen er in wil zetten moet je het zegel verbreken en ben je je garantie kwijt (belachelijk |:( ).
Verder heb ik 1 kee rzo'n dingen opengemaakt, en het bleek dat er in zo'n midi-tower een MINI-ATX mobo zit. Met 2 vrije PCI en 1 vrije ISA. Na een netwerkkaartje heb je dus bijna geen mogelijkheden meer om te upgraden.

Nee, ik heb het niet op Aldi pc's..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• markvt
  • Laatst online: 18-08 22:15

markvt

Peppi Cola

Op zaterdag 17 november 2001 20:41 schreef slindenau het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat er garantie op zit...
wat ben jij voor monchool ieder bedrijf heeft garantie, aldi heeft een pick up and return bedrijf wat uitstekende service levert.
en tegenwoordig zelfs 2 JAAR garantie op de stuff.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt
  • Laatst online: 18-08 22:15

markvt

Peppi Cola

Op zondag 18 november 2001 10:56 schreef bluppy2 het volgende:

En als je bijvoorbeeld extra geheugen er in wil zetten moet je het zegel verbreken en ben je je garantie kwijt (belachelijk |:( ).
Dat was bij de ouder modellen de p3-900 hadden ze zelfs handleidingen hoe je je cDrecorder etc. eruit moest halen als er iets kapot was.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Mijn schoonvader heeft die 1 Gig van een jaar geleden, nu is de modem aan gort, ik ben benieuwd hoe dat opgelost wordt !! :)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
---Gericht aan alle trieste rukkers en andere simpele figuren hier---

Sinds wanneer zijn Aldi pc's in het algemeen bagger, kut & klote wanneer er toevallig een model is dat onboard video & netwerk heeft?

Sinds wanneer hangt te kwaliteit van (onderdelen van) pc's af van de winkel die ze verkoopt?

Onvoorstelbaar hoeveel sommige personen kunnen bleren hier zonder onderbouwde redenering |:(

Waarom ben je dom als je een pc bij de Aldi koopt?

Waarom *denken* sommige mensen dat de service dan wel niks zal zijn en dat er geen garantie op zit ????? :?

Hatsekidee: Allemaal dikke vette ononderbouwde bullshit dus.
------------------------------------------------------------

En dan nu ff weer ontopic: :)

Ik heb er hier zelf eentje staan. Het is een P3 667 van een jaar oud. Destijds zat er 1x128 mb ram in van Siemens samen met een Seagate 20 gb 5400 rpm harde schijf. Verder een TNT2 Pro met 32 mb en een 56k pci modem. Prima dingetje afgezien van het moederbord dat minimaal is: 2 DIMM sloten, 3 PCI sloten, 1 AGP slot en een onboard geluidskaart (SB128)

Als het moederbord nou in 9 van de 10 gevallen het ENIGE onderdeel is dat aan de magere kant is dan vind ik dat de lage prijs van de betreffende systemen het meer dan waard is! (en als je een beetje technisch bent dan haal je dat mobo er uit en koop je een degelijk ding)

Van garantie heb ik geen gebruik hoeven maken en zal me daar dus niet over uitlaten.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

hier zijn al zat topics over geweest, gebruik de search...

• Mir
  • Niet online

Mir

mijn kennis zal wel weer niet goed zijn ofzo.

maar 256-133 SD-ram bij een PIV ?.....

het zal wel aan mij liggen....maar dit kan toch niet?

verder 3 PCI sloten..bleeeeh

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 23:33 schreef d-super het volgende:
heb je er zelf een??
Die heb ik afgelopen jaar van een klasgenoot overgekocht voor 900 piek ofzo, het was een fijn dingetje, liep echt bijna nooit vast, heel stabiel, mijn broertje heeft hem nu omdat ik nu een nieuw systeempje heb :P

//edit: je hebt met dat dingetje alleen weinig uitbreidingsmogelijkheden, ik dacht dat de videokaart (tnt2m64) er onboard op zat.

Verwijderd

De specs van dat ding zijn gewoon goed.

Misschien dat de HD 5400 RPM is dat is dan wat matig, maar goed. En SDRAM op een PIV is ook niet super, maar dat ding is wel goedkoop. En de overige dingen die er in zitten zijn goed

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 17 november 2001 20:37 schreef slindenau het volgende:
Aldi is een levensiddelen winkel, you know, verbruiksgoederen...Daar koopt een slim mens zijn pc NIET!
En dat geldt ook voor de Albert Heijn...

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:08 schreef Mir het volgende:
mijn kennis zal wel weer niet goed zijn ofzo.
maar 256-133 SD-ram bij een PIV ?.....
het zal wel aan mij liggen....maar dit kan toch niet?
Euh, waar heb jij al die tijd gezeten??? :? Tuurlijk kan P4 met sd-ram... Wil je niet, maar kan wel :+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Potentiele flametopic en bovendien zijn hier al genoeg topics over.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

[topic=319425]

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Op zondag 18 november 2001 20:14 schreef Exirion het volgende:
Potentiele flametopic en bovendien zijn hier al genoeg topics over.
Dus blijft ie open :?

:)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

zoals met elke pc; heb je ook wel eens problemen met een aldi-pc. Die pc's zijn van Medion wat in Duitsland toch een gekend en gerespecteerd (goedkoop) merk is. Waar je wel op moet letten zijn de upgrade mogelijkheden, die zijn meestal zeer beperkt, en voor een tweaker dus niet aan te raden..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Hmmm.. Sintje had 'm weer open gezet. Dicht dus :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.