hmm... ik heeft hier een netwerkje liggen met een 100mbit smart hub ertussen... aangesloten zitten deze pc (windows 98se, pentium 200@233 (MMX jaja)) en onze celeron (Celeron 466@466, windows 2000 prof (service pack 2)... wanneer ik op de celeron m'n ftp-server (serv-u 3.0.0.16) aanpleur en vervolgens vanaf deze pc ga leechftp'en daarnaartoe en vervolgens ga leechen kom ik rond de 1 mb/s te zitten, grote bestanden via de verkenner kopiëren van en naar elkaar duurt ook langer dan volgens mij normaal zou moeten

Het zijn beide dezelfde Unex kaartjes (10/100 mbit)
tussen deze pc en de hub (die bovenop deze pc staat

) zit een standaard 5m utp kabeltje...
tussen de celeron en de hub (celeron staat boven) een 37m niet-standaard utp kabeltje...
toen ik met de celeron op frys-lan 2 zat, zat hij met een standaard 5m-kabel op de switch van een vriend van me (deze zat dan weer met de uplink op het lan-netwerk maar dat boeit nu ff niet lijkt me), als ik van zijn ftp ging leechen haalde ik rond de 7 mb/s... zijn pc is een server waar windows 2000 advanced server op staat...
ik zie dus zelf 3 opties waaraan het zou kunnen liggen:
1) Het verschil windows 98SE/2000 prof
2) De 37m kabel functioneert niet helemaal goed door z'n lengte ofzo
3) ik zal de hub moeten vervangen voor een 100mbit switch

Kom aub niet aan met 'probeer ff allemaal uit of ff met een crosslink kabel proberen' want ik heb ten eerste geen crosslink kabel, ten tweede is het verplaatsen van de celeron naar beneden meer werk dan je zou denken gezien er hier simpelweg geen plaats is voor een 2e pc
Ik kan de kaartjes op beide systemen overal op forcen waarop ik hem maar wil forcen, ze blijven altijd werken (alleen wanneer ik em ga forcen, lijkt het wel alsof hij nog wat trager wordt, dus laat ik hem lekker op auto staan).
De netwerkkaart is (in ieder geval die van de celeron) wel goed want op die lan haalde ik dus soms wel meer dan 7 mb/s.
Als ik eerst met windows 2000 ging zoeken in de netwerkomgeving en vervolgens op de naam van deze computer klikte, duurde het een tijd alvorens de inhoud naar voren kwam.. ik dacht eerst dat dit ergens aan de instellingen zou liggen, maar dit was dus verholpen door even iets uit het register te verwijderen na even op GoT gezocht te hebben

(ja het lijkt me nu wel duidelijk... GoT solved echt bijna al m'n probs, klein of groot)
iemand een idee