Toon posts:

Traag netwerk Opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je het volgende in je system.ini zet gaat het helemaal goed komen:!!!
SYSTEM.INI

[boot]
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

[vcache]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

* GERUND *

Ben er toch zo'n weekie mee bezig geweest en het was niet echt liefde voor mijn pc op dat moment maar ja op naar het volgende probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die met deze info zijn probleem ook verholpen is?

:7

Verwijderd

En dit helpt voor het kopiëren van bestanden waar jij last van had ?
Of gewoon browsen naar andere pc's via XP of Win2k ?

Verwijderd

Waarvoor dient het? even iets meer uitleg

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de oplossing op het probleem topic name:
* Mijn NIC (3Com® of Realtek) Is traag? 1 2

Kort samengevat: je gaat via Windows® ME een bestand kopieren vanaf een andere PC eerst gaat het lekker snel maar na een X aantal seconden zakt je bandbreedte in tot vrij weinig(600Kb/sec). Ja aardig sloom maar ja nu 650Mb in 90 sec (7.2Mb/sec toch wel aardig door 4 zinnetjes)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

OgWok

U.N.C.L.E.

Maar waar heb je de info vandaan? Het ontgaat me waarom de regels zowel in Boot als in V(irtual)cache moeten staan. Dit zijn toch nog Win3.11 oplossingen :?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 20:39 schreef OgWok het volgende:
Maar waar heb je de info vandaan? Het ontgaat me waarom de regels zowel in Boot als in V(irtual)cache moeten staan. Dit zijn toch nog Win3.11 oplossingen :?
Ja aangezien alle windows versies tm windows NT/XP mij al een 3.11 gevoel geven is dit goed te verklaren.

Ik weet dus niet of het werk als je hem alleen invult bij [boot] of alleen bij [vcache] maar dat ga ik ook niet uitproberen het draait als een zonnetje en I'm Happy!!!!
B-)

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Op zondag 18 november 2001 01:28 schreef Gerund het volgende:
Ja aangezien alle windows versies tm windows NT/XP mij al een 3.11 gevoel geven is dit goed te verklaren.
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er loos? Het is alleen een stuk mooier geworden that's all folks!! Ja tuurlijk zijn de nieuwste drivers supported maar ja lekker belangrijk toch een beetje Off topic.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmm... ik heeft hier een netwerkje liggen met een 100mbit smart hub ertussen... aangesloten zitten deze pc (windows 98se, pentium 200@233 (MMX jaja)) en onze celeron (Celeron 466@466, windows 2000 prof (service pack 2)... wanneer ik op de celeron m'n ftp-server (serv-u 3.0.0.16) aanpleur en vervolgens vanaf deze pc ga leechftp'en daarnaartoe en vervolgens ga leechen kom ik rond de 1 mb/s te zitten, grote bestanden via de verkenner kopiëren van en naar elkaar duurt ook langer dan volgens mij normaal zou moeten :(
Het zijn beide dezelfde Unex kaartjes (10/100 mbit) :{

tussen deze pc en de hub (die bovenop deze pc staat (8>) zit een standaard 5m utp kabeltje...
tussen de celeron en de hub (celeron staat boven) een 37m niet-standaard utp kabeltje...

toen ik met de celeron op frys-lan 2 zat, zat hij met een standaard 5m-kabel op de switch van een vriend van me (deze zat dan weer met de uplink op het lan-netwerk maar dat boeit nu ff niet lijkt me), als ik van zijn ftp ging leechen haalde ik rond de 7 mb/s... zijn pc is een server waar windows 2000 advanced server op staat...

ik zie dus zelf 3 opties waaraan het zou kunnen liggen:
1) Het verschil windows 98SE/2000 prof
2) De 37m kabel functioneert niet helemaal goed door z'n lengte ofzo
3) ik zal de hub moeten vervangen voor een 100mbit switch :?
Kom aub niet aan met 'probeer ff allemaal uit of ff met een crosslink kabel proberen' want ik heb ten eerste geen crosslink kabel, ten tweede is het verplaatsen van de celeron naar beneden meer werk dan je zou denken gezien er hier simpelweg geen plaats is voor een 2e pc }:O

Ik kan de kaartjes op beide systemen overal op forcen waarop ik hem maar wil forcen, ze blijven altijd werken (alleen wanneer ik em ga forcen, lijkt het wel alsof hij nog wat trager wordt, dus laat ik hem lekker op auto staan).

De netwerkkaart is (in ieder geval die van de celeron) wel goed want op die lan haalde ik dus soms wel meer dan 7 mb/s.

Als ik eerst met windows 2000 ging zoeken in de netwerkomgeving en vervolgens op de naam van deze computer klikte, duurde het een tijd alvorens de inhoud naar voren kwam.. ik dacht eerst dat dit ergens aan de instellingen zou liggen, maar dit was dus verholpen door even iets uit het register te verwijderen na even op GoT gezocht te hebben >:) (ja het lijkt me nu wel duidelijk... GoT solved echt bijna al m'n probs, klein of groot) :)

iemand een idee :?

Hoi

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hmmm ik denk dat het goed is maar voor de zekerheid, zo ziet mijn system.ini er nu uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
; for 16-bit app support

[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv

[mci]
[driver32]
[386enh]
device=tddebug.386
woafont=app850.FON
EGA80WOA.FON=EGA80850.FON
EGA40WOA.FON=EGA40850.FON
CGA80WOA.FON=CGA80850.FON
CGA40WOA.FON=CGA40850.FON

[boot]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

[vcache]
MinFilecache=8192
MaxFilecache=8192

klopt dit???

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
klopt als een bus en werkt het nu ook zo lekker snel als bij mij?

Ik heb dit alleen getest in WIndows® ME he dus don't try this at home op een ander OS ik kan niet garanderen dat het dan ook werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat dus niet!!!!!!!!!!!!! op voor windows® XP want daar zitten de netwerk settings al goed!!!

• Noedelsupke
Op zondag 18 november 2001 15:54 schreef Gerund het volgende:
Dit gaat dus niet!!!!!!!!!!!!! op voor windows® XP want daar zitten de netwerk settings al goed!!!

nou zo goed vind ik ze niet in XP, ik heb met netwerk thuis gemiddeld 600 kb/s moet toch hoger kunnen??? toen ik nog ME had was dit hetzelfde btw

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Werk het nu sneller dan nadat je je system.ini geedit hebt dan?

• Noedelsupke
Op zondag 18 november 2001 16:04 schreef Gerund het volgende:
Werk het nu sneller dan nadat je je system.ini geedit hebt dan?
moet het nog op de andere pc doen, bij deze heb ik het net veranderd

PIII 800@804 Mhz

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
is deze system ini aanpassing voor windows ME ?
ik zit namelijk met het zelfde probleem in millennium :(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53
Ja, dit werkt ook in ME

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 18:14 schreef FatalError het volgende:
Ja, dit werkt ook in ME
Dit is alleen door Mij in Windows® ME getest en mijn netwerk verkeer is van 600kb/sec naar 7.5Mb/sec op dit moment nooit geweten dat je je netwerk zo ver kon tweaken!!

Ik snap trouwens niet waarom Meneer Bill gates dit niet ff erbij gezet heeft. Waarschijnlijk om NT meer te verkopen want windows® 2000/XP heeft geen last van het "inzakken" van je netwerk.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

mja ik heeft dat bovenstaande ook even toegevoegd in m'n system.ini maar volgens mij heeft het geen fluit geholpen ;(

Hoi

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Ik vroeg me af of dit ook werkt bij het volgende probleem:
Ik heb een netwerk met W95, W98, W2k, WME.
De W95 en W2k machine werken perfect in het netwerk, maar als ik met W98 of WME door het netwerk wil bladeren, dus niet kopieren, dan gaat dit ontzettend traag, dan moet ik soms wel een halve minuut wachten voordat ik in een andere directory ben, dat geld ook als ik met W95 of W2k op een W98 of WME machine kom.
Pagina: 1