Kabel-internet delen, met switch, zonder server

Pagina: 1
Acties:

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 11:48
Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen zo lang aan het zoeken geweest hiero, dat ik door alle bomen het bos niet meer zie....

Ik heb een kabel-abonnement bij Zeelandnet en ik gebruik een Linkpro 5 poorts 10/100Mb/s desktopswitch (self-learning) (http://www.linkpro.com.tw/sh9005r.htm) om 2 pc's te verbinden met het internet

Mijn huidige opstelling:

kabelmodem -> switch -> 2 pc's (hierna genoemd: pc1 en pc2) Beide pc's hebben 1 netwerkkaart.

Het mac-adres van de nic in pc1 is bekend bij zeelandnet, en fungeert in deze opstelling dus gelijk als server om internet te delen. pc2 kan alleen internetten als pc1 aanstaat. Ik gebruik trouwens Analogx Proxy hiervoor.

Nu heb ik begrepen via diverse postings dat het mogelijk is om pc2 te laten internetten, zonder dat pc1 aanstaat.
Ik krijg dat echter niet voor elkaar. Mijn kennis van netwerken is niet zo erg groot, dus daar ligt waarschijnlijk het probleem...

1 van de oplossingen waarover ik heb gelezen is dat je het mac-adres zou kunnen 'inprogrammeren' in die switch? Als zoiets kan, hoe doe je dat dan? Ook heb ik iets gelezen over het ip-adres van de switch instellen als gateway, maar wat is het ip-adres van de switch? (10.0.0.138 kwam ik ergens tegen, maar als ik dit bij pc2 als gateway instel werkt het in ieder geval niet).

Of zijn er andere manieren om zoiets voorelkaar te krijgen?

Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen met het configureren van mijn netwerkje thuis :)

In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

Greetz,

Therion

Verwijderd

Is niet zo moeilijk. Gewoon cross-cable van kablmodem naar switch en vanuit switch twee straight kabeltjes naar de netwerkkaarten van de computers.
Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat er altijd stroom op de switch staat. Zo werkt t bij mij goed. Wel een tweede aansluiting aangevraagd bij essent.

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06-2025

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

het probleem is hier dat zeelandnet geen tweede mac-adres wil registreren voor je internetverkeer... je moet dus altijd gebruik maken van een proxy die het verkeer doet...

vraag is of deze switch dat ook kan.....

succes ermee...

Survival of the W-est