Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
Asus V7100 AGP
SBLive PCI
3COM PCI
Kan misschien 1 van deze kaartjes het niet aan ?
Lijkt me sterk, me FSB is maar 116.
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Wat je moet doen is je multiplier verhogen naar 9 of 9.5 en dan bv 9x 105 MHZ proberen en per stappie verhogen.
succes
Hhmm niet goed in je specs gekeken, je hebt wel 133 MHz geheugen. Toch handig om eerst je multiplier te verhogen.
En je corevoltage ook iets verhogen.
Tevens kun je nog proberen alle L7 bruggen in te kleuren dan start je proc op met 1,85 volt, iets meer power bij het booten dus. Later neemt ie je voltage zoals aangegeven in je bios weer over, dus 1,81 volt bij jou
Oerbrood!
dan loopt namelijk weer alles gewoon in spec
10x100 werktie ook al niet
ten tweede:
ben gister al druk bezig geweest met vanalles testen
ten derde:
als ik hem op 1,85v zet in de bios looptie door met de standaard 8,5x100.
Als ik dan de FSB verhoog naar 105, dan start ie al niet meer op
Nou had ik iets gelezen dat de CPU eerst ingewerkt moet worden voor het hogere core voltage ... kan dit helpen ?
en in MBM staat me voltage nu als 1,90v
Misschien ligt een MP van 10 net te ver voor je processor, maar lukt het wel met 9,5 maal 110 oid.
Heb je die L7 bruggen ingekleurd zodat je een hoger startvoltage krijgt? Als ik dat niet doe wil mijn TB 1GHz niet booten op 1,33 GHz, met die L7 bruggen dicht wel. Verder daarna ook voltage wat hoger gezet.
Oerbrood!
Verwijderd
ik had het zelf ook met mijn celleron 466 eerst alles prima en toen fsb hoger geschroefd...ok loopt stabiel 525 nog een stapje hoger van 75fsb naar 83,5 (x66 vanwege de celleron. en toen 1st ook Ok.maar even later niet meer opstarten enz enz vcore hoger nix werken maar op ten duur was het dan toch 1 van me kaartjes enja hoor het was de "Pinnacle pctv kaart"
probeer je systeem gewoon zonder alle kaarten op je vga en sound na. proberen en doen
Good Luck!
Bnet pindle#2913
ik had vroeger met mijn P3 550 @ 825 ook probs als ik hoger wilde gaan dan 825 en wilde ie ook niet booten
lag puur aan het geheugen toen
Dat met die L7 brug heeft gewerkt.
Hij draait nu op 1035, hoger dan dit wil ie wel, maar daar is windows XP niet zo blij mee.
Is daar wat aan te doen ?
En ik weet nu zeker dat ik een Alpa cooler wil hebbe, hij is nu 47C idle(ga zo stressed maar eens meten)
Hoe hoog staat je core voltage nu?
Dat je besturingssystteem instabiel wordt ligt doorgaans aan een te laag core voltage. Maar ja als je nu aan de max zit houdt het vrij rap op natuurlijk.
Oerbrood!
In het vervolg ietsje duidelijker graag
kon hem eerst niet vinden
maargoed,
hij draaide niet stabiel op die snelheid
Dus heb ik hem _maar_ op 10x100 = 1Ghz gezet.
Dus als ik me Moederbord mod met dat weerstandje ... hoe kan je dan een beetje goed uitrekenen wat voor weerstand er tusse moet voor wat voor core voltage ... dwz hoeveel Ampere loopt daaro, U=I*R
MTS is toch nog ergens goed voor geweest...
hier staat me temp:
Stressed Tempz