Ik doe mijn uiterste best een kleine winkel te beveiligen dmv webcams. Ik heb hiervoor tot mijn beschikking:
Een
-Duron 800 (Binnenkort een AthlonXP 1800)
-Tweetal standaard USB cam's; max 640x480
-20gb aan schijfruimte
-Slechte software. (Standaard bij de cam) "VP-EYE"
Ben helaas ff het merk & type van die cams kwijt, maar dat ze USB zijn en 640x480 (@15fps) moet genoeg informatie zijn d8 ik zo.
Het is de bedoeling dat beide cams op dezelfde PC worden aangesloten en zodra ze beweging registreren, (bijvoorbeeld zodra er iemand binnenkomt of afrekend) om de halve of hele seconde een fototje maken. Deze lage framerate om de gebruikte schijfruimte te beperken. De opgenomen beelden moeten een beetje ordelijk in mappen gezet worden (per uur ofzo) en over een tijdje misschien per ADSL op internet worden gezet.
Het liefst heb ik een buffer van een week, maar of dat qua schijfruimte haalbaar is weet ik niet.
Kben een beetje aan het experimenteren geweest met dat ding en kwam erachter dat bijna elke foto een Bitmapje oplevert van een MB en elk filmpje 1MB per second in beslag neemt. Belachlijk hoge waarden dus. De software lijkt niet geschikt hier wat aan te doen.
Nou vraag ik me de volgende dingen af:
Kunnen er 2 USB webcams worden aangesloten op een Duron 800?
Welk webcamprogramma kan op mijn wensen worden aangepast?
Hoe beperk ik de gebruikte schijfruimte? (DivX?)
Is dit wel legaal of worden zo privacyrechten geschaad? (Bijzaak
)
Bvd,
Niek
PS. Zodra 't af is zorg ik natuurlijk voor de nodige foto's en cam uploads.
Een
-Duron 800 (Binnenkort een AthlonXP 1800)
-Tweetal standaard USB cam's; max 640x480
-20gb aan schijfruimte
-Slechte software. (Standaard bij de cam) "VP-EYE"
Ben helaas ff het merk & type van die cams kwijt, maar dat ze USB zijn en 640x480 (@15fps) moet genoeg informatie zijn d8 ik zo.
Het is de bedoeling dat beide cams op dezelfde PC worden aangesloten en zodra ze beweging registreren, (bijvoorbeeld zodra er iemand binnenkomt of afrekend) om de halve of hele seconde een fototje maken. Deze lage framerate om de gebruikte schijfruimte te beperken. De opgenomen beelden moeten een beetje ordelijk in mappen gezet worden (per uur ofzo) en over een tijdje misschien per ADSL op internet worden gezet.
Het liefst heb ik een buffer van een week, maar of dat qua schijfruimte haalbaar is weet ik niet.
Kben een beetje aan het experimenteren geweest met dat ding en kwam erachter dat bijna elke foto een Bitmapje oplevert van een MB en elk filmpje 1MB per second in beslag neemt. Belachlijk hoge waarden dus. De software lijkt niet geschikt hier wat aan te doen.
Nou vraag ik me de volgende dingen af:
Bvd,
Niek
PS. Zodra 't af is zorg ik natuurlijk voor de nodige foto's en cam uploads.