Webcam voor winkelbeveiliging.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik doe mijn uiterste best een kleine winkel te beveiligen dmv webcams. Ik heb hiervoor tot mijn beschikking:

Een
-Duron 800 (Binnenkort een AthlonXP 1800)
-Tweetal standaard USB cam's; max 640x480
-20gb aan schijfruimte
-Slechte software. (Standaard bij de cam) "VP-EYE"

Ben helaas ff het merk & type van die cams kwijt, maar dat ze USB zijn en 640x480 (@15fps) moet genoeg informatie zijn d8 ik zo. :)

Het is de bedoeling dat beide cams op dezelfde PC worden aangesloten en zodra ze beweging registreren, (bijvoorbeeld zodra er iemand binnenkomt of afrekend) om de halve of hele seconde een fototje maken. Deze lage framerate om de gebruikte schijfruimte te beperken. De opgenomen beelden moeten een beetje ordelijk in mappen gezet worden (per uur ofzo) en over een tijdje misschien per ADSL op internet worden gezet.
Het liefst heb ik een buffer van een week, maar of dat qua schijfruimte haalbaar is weet ik niet.

Kben een beetje aan het experimenteren geweest met dat ding en kwam erachter dat bijna elke foto een Bitmapje oplevert van een MB en elk filmpje 1MB per second in beslag neemt. Belachlijk hoge waarden dus. De software lijkt niet geschikt hier wat aan te doen. :(

Nou vraag ik me de volgende dingen af:

:? Kunnen er 2 USB webcams worden aangesloten op een Duron 800?
:? Welk webcamprogramma kan op mijn wensen worden aangepast?
:? Hoe beperk ik de gebruikte schijfruimte? (DivX?)
:? Is dit wel legaal of worden zo privacyrechten geschaad? (Bijzaak ;))

Bvd,

Niek

PS. Zodra 't af is zorg ik natuurlijk voor de nodige foto's en cam uploads. :)

Verwijderd

Er moet een bordje zijn waarop staat "u wordt gefilmd" of iets dergelijks,

Het mag alleen IN de winkel filmen, dus niet door het raam naar buiten (officieel, maar who cares....)

• cornelixnootje1
Op zaterdag 17 november 2001 18:43 schreef peymora het volgende:
Er moet een bordje zijn waarop staat "u wordt gefilmd" of iets dergelijks,

Het mag alleen IN de winkel filmen, dus niet door het raam naar buiten (officieel, maar who cares....)
Naar buiten filmen wil sowieso nauwlijks. Als ik vanuit de kassa de deur film (5 meter) zie ik op het beeldscherm alleen maar een witte vlek.
Veel te veel (zon)licht...

Verwijderd

Is wel goed idee, wordt veel gebruikt trouwens zo'n webcam
beveiliging, effe je vragen beantwoorden (bijna allemaal)

Ik weet niet hoeveel webcams je aan kan sluiten op een Duron 800
Het webcam programma van Creative is volgens mij wel geschikt.
Die kan je zelfs alleen laten opnemen als er beweging (motion detection) is, dus dat scheelt ook weer schijfruimte.

En voor de codec inderdaad Fast-Motion DivX ;-) nemen
dat is wel zo klein, en gewoon goed beeld.

En als bordje gewoon zetten:

U wordt gefilmt voor uw en onze veiligheid!

Werkt altijd goed bij die mensen als er staat dat het voor hun eigen veiligheid is :P

Verwijderd

Volgens mij kan je duron het wel aan maar moet je oppassen dat je usb niet te veel "load" krijgt. ik heb het wel eens gehad met mijn usb boxen en m'n wepkem.

En dat programma van creative werkt alleen met creative wepkem :(

en je wepkems kunnen niet te ver van je computer vandaan staan.

Dit zijn niet echt oplossingen he |:(

Ohja is low-motion codec niet kleiner?

• cornelixnootje1
Hoezo kunnen die niet te ver van je pc af staan? Kan ik geen verlengingkabel kopen en hem met 20 meter USB draad omleiden via t plafond oid??

• cornelixnootje1
niemand verder??

Zijn er al mensen die dit hebben gedaan op GOT?

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:29

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 17 november 2001 19:21 schreef Niek1616 het volgende:
Hoezo kunnen die niet te ver van je pc af staan? Kan ik geen verlengingkabel kopen en hem met 20 meter USB draad omleiden via t plafond oid??
USB over 20 meter? Nou, nee.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 22:58 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Nou het is wel mogelijk, maar dat gaat je flink in het
geld zitten, de spanningen worden door de grote weerstand
over die 20 meter namelijk zo zwak dat de webcam niet meer
werkt.

Dit is op te lossen door na iedere 3 meter een repeater (lees: versterker)
ertussen te gooien, maar ik weet niet of je die in de winkel
kan kopen. Normaal gebruik je dat soort dingen alleen bij
datacommunicatie.

Maar kan je aan die Repeaters komen, dan is het gewoon mogelijk
maar het is wel een beetje prijzig als ik me niet vergis

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
kan je misschien niet beter een gewone beveiligings camera te kopen ?

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

inderdaad...

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• cornelixnootje1
Op zaterdag 17 november 2001 22:58 schreef -Stef- het volgende:

[..]

shit, geen rekening mee gehouden |:(

Maar gewone beveiligings camera's zijn te duur en niet de bedoeling. Behalve dat geef ik dan werk uit handen :)

Ik zal wel ff een tactische plek moeten vinden voor die PC oid.

Maar hoe zit het dan met printers die 20 m USB kabel aankunnen? Of hebben die minder traffic nodig? Zoja, kan ik dan misschien de kwaliteit iets omlaag schroeven, of het aantal fps?

Verwijderd

je hebt ook software die registreerd pas als er beweging is, en dan niet 1 beeldje per seconde (das echt niet duidelijk voor gewone winkeldiefstal), bespaar je dus hd ruimte ed.... kijk is op tucows, er zitten zeer goede tussen ik heb er nl een tijdje voor de gein hier thuis 1 gehad en je kan de gevoeligheid instellen, als er een vogel voorbij het raam vloog stond ie er al op :)

• cornelixnootje1
Op zondag 18 november 2001 12:14 schreef Kertje het volgende:
je hebt ook software die registreerd pas als er beweging is, en dan niet 1 beeldje per seconde (das echt niet duidelijk voor gewone winkeldiefstal), bespaar je dus hd ruimte ed.... kijk is op tucows, er zitten zeer goede tussen ik heb er nl een tijdje voor de gein hier thuis 1 gehad en je kan de gevoeligheid instellen, als er een vogel voorbij het raam vloog stond ie er al op :)
staan er heeeeeeel veeel tussen.

Welke adviseer je? :+

• cornelixnootje1
Niet te vergeten dat het programma 2 webcams aan moet kunnen...

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gotcha is een leuk (en goed pakket). In het pakket kan je area's definieren waar beweging op kan treden. De plaatjes kunnen als JPG worden opgeslagen (scheelt weer schijfruimte). Het is ook in te stellen, dat er bij beweging een aantal seconden / minuten / uren video wordt opgenomen. Hiervoor wordt helaas geen avi gebruikt, maar een 'eigen' formaat.
Vanuit het pakket is het overigens wel te saven als avi (moet handmatig gebeuren).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• cornelixnootje1
Op zondag 18 november 2001 12:26 schreef BlaTieBla het volgende:
Gotcha is een leuk (en goed pakket). In het pakket kan je area's definieren waar beweging op kan treden. De plaatjes kunnen als JPG worden opgeslagen (scheelt weer schijfruimte). Het is ook in te stellen, dat er bij beweging een aantal seconden / minuten / uren video wordt opgenomen. Hiervoor wordt helaas geen avi gebruikt, maar een 'eigen' formaat.
Vanuit het pakket is het overigens wel te saven als avi (moet handmatig gebeuren).
thnx, kga 't meteen proberen! :)

• I
  • Laatst online: 14-02 15:01

I

ik heb een tijdje geleden bij conrad zon klein z/w cameratje gekocht werkt perfect en die kabels kunnen best wel heel lang zijn (20 mtr moet makkelijk lukken)

dat cameratje was 70 piek met alles bij elkaar. ik heb em op me pc aangesloten met een tv-kaart maar je kan em ook gewoon op een video recorder ofzo aansluiten (kan je er ook nog geluid bij doen als je et leuk vin) maar ja dan heb je niet de kans om alleen op te nemen als er beweging is al heb ik daar wel ged88, bv je pc als remote control laten dingen en dan zo je vid recorder aan sturen maar ja dit word al weer te moeilijk denk ik

ja kan beter een wapkam nemen denk ik

misscihen kan je er wat mee

suc6 I

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 12:19 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

staan er heeeeeeel veeel tussen.

Welke adviseer je? :+
ik weet niet meer, is al half jaar geleden, maar je moet er gewoon stuk of 10 downloaden en dan gaan kijken welke je het beste bevalt :)

Verwijderd

Als je daar software voor wil moet je me even ICQen :P ik heb dat spul ook is freeware

Dat doet percies wat jij wil :P ik heb het als alarm instalatie >:) hij e-mailt zelfs naar je huis geloof ik...

Verwijderd

1 beeldje per seconde is idd veel te weinig, denk dat je met 5 a 10 beter kan zien wat er gebeurt (en dat mensen dan ook in verschillende poses op de band staan en zo dus beter te identificeren zijn).

Er zijn trouwens ook webcams (van Intel en nog een merk) die je direct een netwerkkabel in hun kont prikt, dan ken je het via een netwerkkaart capturen. Is nog beter dan webcam iig (ook duurder :()

Verwijderd

Als jou nou gewoon even met mij contackt zoekt ben je klaar hebben wij hier ook werkt perfect

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Als je nu gewoon eens die webcams ophangt en een bordje ophangt. Schrikt misschien al genoeg af. ;)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
over het afstandsprobleem:

JE hebt tegenwoordig ook USB extenders, deze extenden je USB signalen over doodgewone UTP kabel, afstanden van 100'en meters mogelijk. Nadeel: de prijs

Andere mogelijkheid is met actieve (opnieuw opbouwen signaal) repeaterkabel van 5m. Wij (blackbox.be) verkopen zulke dingetjes van 4.5m dewelke je er 6 in serie kan zetten). nadeel: niet spotgoedkoop

Verwijderd

Ik heb softare waar je ook mee kan masken :P kan handig zijn anders E-mail mij even:

qorneprive@hotmail.com

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Tarin

Just plain weird.

Er staat wat info over meer cams op 1 pc in de computeridee (jee) van 2 weken geleden (nr. 23 that is)

Misschien heb je daar wat aan :?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 23:01 schreef Qorne het volgende:
Ik heb softare waar je ook mee kan masken :P kan handig zijn anders E-mail mij even:

qorneprive@hotmail.com
Als die software illegaal is (waar ik nu even van uitga :), maar dat is natuurlijk niet zo) kan je dat nooit in een winkel gaan gebruiken, als de bsa langskomt ben je de sjaak.

Over de opgenomen beelden : Volgens mij mag je het max. 24 uur bewaren en langer als je er een reden voor hebt (diefstal, inbraak enzo)
Pagina: 1